Scurt Circuit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Scurt Circuit

    Inainte de sarbatori am fost la un service sa-mi schimb kit-ul de ambreaj, iar cand m-am intors dupa masina, acesta mi-a aratat ca firul de masa de pe motor are izolatia topita in urma unui scurt circuit. Am mers la un electrician care mi-a spus ca cineva care a umblat la motor, nu a mai legat o alta masa si cand a pornit motorul, si-a luat masa de pe un singur fir (cel cu problema) si acesta este motivul supraincalzirii acestuia. Trebuia sa plec in acea zi la Iasi si apoi la Botosani. L-am intrebat daca este vre-o problema sa plec asa si mi-a spus ca pot merge dar sa verific daca acel fir de masa se incalzeste. L-am verificat si la pornire si in mers si dupa 3 ore de functionare a motorului si nu se incalzeste. Intre timp am facut cu masina in jur de 1500 km si l-am tot verificat in diverse situatii. Niciodata nu l-am gasit cald. Intrebarea mea este cum sa procedez?! Trebuie desfacuta instalatia sau pot circula asa in continuare?! Este posibila si adevarata presupunerea electricianului cu privire la cauza topirii acelei izolatii sau poate fi alta cauza?! Am descoperit tot cam in acea perioada ca si unul din contactii de pe luneta de la dezaburire este dezlipit. Poate avea o legatura (sa fi folosit dezaburirea si sa se supraincalzeasca si de aici acea problema cu firul de masa si dezlipirea acelui contact)?!
    Astept raspunsuri de la cei care se pricep si ii rog respectuos sa nu posteze pe cei care au doar presupuneri. Multumesc.

    Este vorba de firul de masa aflat in partea dreapta a motorului, cum privesc masina din fata acesteia.
    Attached Files
    Last edited by Mr.Sebi; 13 January 2014, 18:37.
    My ride

  • #2
    Schimba cablul si pune unul mai gros de diesel.

    Nu imi dau seama din poza daca nu cumva nu e ros de soareci.

    Comment


    • #3
      Sigur nu este ros de soareci, se vede pe el plasticul topit. Cablul ala coboara pe langa motor si intra impreua cu altele intr-un copex...Am vazut ca este topita izolatia pana la copexul ala, problema este ca nu stiu ce se intampla mai departe...cablul este destul de gros, se vede si din poza.
      My ride

      Comment


      • #4
        N-ai sudat nimic pe la masina?
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #5
          Vezi unde duce firul si incearca sa il schimbi. S-ar putea ca "Nea` Dorel" de la service sa fi uitat sa puna firul de masa. Vezi ca mai ai un fir de masa, destul de gros, care pleaca de la baterie si merge pana undeva la cutia de viteze sau cadru motor, dar parca cutie din cate imi amintesc. Daca e ala topit se schimba usor ca are borne (papuc de-ala cu gaura) la ambele capete.
          Cauta bine ca din cate vad firul ala din poza pare sa fie de amperaj mare.

          Ala de zic eu pleaca de la baterie si coboara pe la cutie, are cam 50 cm si e gros.
          sigpic

          Comment


          • #6
            Originally posted by IancuMIC View Post
            N-ai sudat nimic pe la masina?
            Acum cateva luni in urma, am pus instalatie de GPL. Cred ca atunci s-a sudat suportul care fixeaza butelia de gaz in locul rotii de rezerva. Banuiala mea este ca la acel montaj a aparut problema. Insa cred ca ei au desfacut masele de pe masina la montaj si au uitat sa puna una dintre ele si cand au pornit motorul s-a supra incalzit acel fir de masa.
            My ride

            Comment


            • #7
              Eu cred ca baietii cu ambreiajul au uitat acel cablu de masa care se fixeaza cu un surub de la cutia de viteze.Cand au incercat sa porneasca firul cu pricina s-a incins,dupa care au remediat problema,prin montarea cablului uitat.Parerea mea!!Eu zic sa refaci izolatia si sa mergi linistit.
              Last edited by 77sky; 14 January 2014, 14:06.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Mr.Sebi View Post
                Acum cateva luni in urma, am pus instalatie de GPL. Cred ca atunci s-a sudat suportul care fixeaza butelia de gaz in locul rotii de rezerva. Banuiala mea este ca la acel montaj a aparut problema. Insa cred ca ei au desfacut masele de pe masina la montaj si au uitat sa puna una dintre ele si cand au pornit motorul s-a supra incalzit acel fir de masa.
                Au pus cablul de masa pe motor sau cutie, iar legatura cu zona unde se efectua sudura se facea prin acel cablu, care fiind de sectiune mica (cca. 10mm2, din cate imi dau seama), s-a supraincalzit in timpul sudurii.
                Asa imi inchipui ca s-a intamplat; de aia te-am intrebat daca ai sudat ceva la masina.
                Sub nicio forma nu se topea izolatia doar de la pornire; cat de greu poate sa porneasca un benzinar? Se ducea bateria si nu izolatia de la cablu. Ca un fapt divers; am pornit masini cu, cabluri de 6mm2, lungi de cca 3m si nu au patit ce ai patit tu. Cam asta e...
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Acum nu prea mai are importanta cauza. Ma intereseaza daca por izola partea expusa si sa merg in continuare asa sau trebuie sa desfac toata instalatia si sa vad ce se intampla cu acel cablu de masa in momentul in care intra in copexul respectiv impreuna cu alti conductori?!
                  My ride

                  Comment


                  • #10
                    Pai eu cred ca tocmai aia era mai important sa identifici; cauza. Nu se intampla in conditii de utilizare normala asa ceva.
                    Daca acel cablu este pozat prin tub, impreuna cu alte conductoare de potential diferit (adica +12v), atunci e musai verificarea si corectarea izolatiei, prin izolare sau inlocuire totala.
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    Anulare DPF
                    Politica de Securitate Google