Iti sacrifici discurilesa vezi cat de usor se stramba?
Vibratii In Volan La Franare
Collapse
X
-
oricand. repet: stiu ca se pot stramba, pt ca si tata le-a strambat pe ale lui.. si erau noi noute (cel mai probabil a coborat o panta, incarcat la maxim si fara frana de motor-are un stil mai ciudat de condus). i le-am demontat, si le-a rectificat pe strung si sunt perfecte.
totusi.... "La spalatorie o duc dupa ce a stat oprita masina, sau am circulat fara sa folosesc frana." e deja exagerat.
si totusi nu esti scutit sa nu le strambi. exemplu : eviti ceva, franezi si inevitabil iei o groapa . ce zici? nu e mai plauzibil sa le strambi asa?
Comment
-
Nu. Dintr-o singura frana cand eviti ceva nu se incalzesc. Eu de obicei folosesc foarte putin franele. Pune mana vara pe roti dupa ce ai circulat in oras si vezi cum sunt. Daca o mai si speli......ai toate sansele sa se strambe. La alte masini am incalzit discurile de iesea fum din placute cand m-am grabit' insa nu le.am strambat.
Comment
-
nu ai citit atent sau nu m-am exprimat eu destul de clar. iti prezentam situatia cand franezi in groapa (destul de des intalnita situatia).... caz extrem: da-i blana pe un drum cu gropi si franeaza violent. poti sa ai discurile reci ca mortul. s-ar putea sa imi dai dreptate dupa....
Comment
-
Discurile de frana se ovalizeaza, de cele mai multe ori, atunci când franezi mult, adica discurile se incalzesc destul de tare, iar dupa asta, imediat, dai printr-o balta cu apa si ajunge apa pe disc, dar nu pe toata suprafata discului, ci pe o portiune din el, racindu-se astfel neuniform.sigpic
Comment
-
Originally posted by tavinush View Postnu ai citit atent sau nu m-am exprimat eu destul de clar. iti prezentam situatia cand franezi in groapa (destul de des intalnita situatia).... caz extrem: da-i blana pe un drum cu gropi si franeaza violent. poti sa ai discurile reci ca mortul. s-ar putea sa imi dai dreptate dupa....Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
am vazut foarte multe discuri strambate, si din diferite cauze. tatal meu are atelier de prelucrari prin aschiere.
ce sa zic.... imi pare rau ca v-am contrazis... unii le stiu chiar pe toate... in concluzie discurile se stramba numai in contact cu apa, asa ca nu spalati masinilie sa nu cumva sa strambati discurile.
Comment
-
Originally posted by tavinush View Postam vazut foarte multe discuri strambate, si din diferite cauze. tatal meu are atelier de prelucrari prin aschiere.
ce sa zic.... imi pare rau ca v-am contrazis... unii le stiu chiar pe toate... in concluzie discurile se stramba numai in contact cu apa, asa ca nu spalati masinilie sa nu cumva sa strambati discurile.
Eu am ovalizat un set de discuri pline in 10.000 de km iarna si nu am simtit nicio problema pana sa montez cauciucurile de vara care sunt mai dure, abia atunci am simtit vibratiile in volan. Treaba asta eu am pus-o pe seama incompatibilitatii disc-placuta (placute prea dure care incing discul exagerat), altii au spus ca le-am rodat eu aiurea si ca nu stiu sa franez. D-asta am montat discuri ventilate, sa nu mai am problema discului plin care este mult mai predispus ovalizarii racindu-se mai greu.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Eu am crapat discuri, atat pline cat si ventilate.
Ovalizarea discului atunci cand este nou sau putin uzat, este in mare parte din vina celui de la volan.
Alessandro a ramas fara frane in propria lui masina, mergand mai incet decat mine cu ea. Eu n-am ramas fara frana in masina lui desi i-am talpalit-o zdravan.sigpic
Comment
-
sam-ule, trebuie sa recunosti ca "vasta" ta experienta de cateva mii de km/an este totusi limitata, si nu acopera toate cazurile, cum probabil nici eu nu o sa le acopar vreodata. am incercat sa explic ca exista si alte cauze ale "ovalizarii" discurilor. daca mai intra cineva pe aici si citeste ca nu trebuie sa spele masina pentru ca isi ovalizeaza discurile o ia de buna. ok, ai incins-o foarte foarte tare, las-o 5-10 minute sa se raceasca si o bagi in spalatorie fara griji.
daca le incingeti asa cum explica dr_mke este posibil sa se strambe si in aer liber sau chiar sa crape, asa cum explica si el.
faza cu "Prelucrarea pe strung iti rezolva problema pentru scurt timp, bataia are sa reapara." este o mare ineptie. am prieteni care si-au rectificat discurile si le-au folosit pana s-au uzat maxim apoi le-au aruncat. pana acum nu s-a intors cineva dupa un nr x de km sau un interval y de timp cu discurile strambe. daca unii prefera sa arunce niste discuri noi...problema lor, dar nu ii indemnati si pe altii.Last edited by tavinush; 4 February 2014, 06:46.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View PostSimptom de discuri ovalizate. Prelucrarea pe strung iti rezolva problema pentru scurt timp, bataia are sa reapara.Originally posted by tavinush View Postfaza cu "Prelucrarea pe strung iti rezolva problema pentru scurt timp, bataia are sa reapara." este o mare ineptie. am prieteni care si-au rectificat discurile si le-au folosit pana s-au uzat maxim apoi le-au aruncat. pana acum nu s-a intors cineva dupa un nr x de km sau un interval y de timp cu discurile strambe. daca unii prefera sa arunce niste discuri noi...problema lor, dar nu ii indemnati si pe altii.
Discurile sunt ATE si rectificarea a fost necesara din cauza unui butuc stramb, care evident a fost schimbat si el.
Masina nu are absolut nici o bataie in prezent.
Comment
-
Originally posted by tavinush View Postsam-ule, trebuie sa recunosti ca "vasta" ta experienta de cateva mii de km/an este totusi limitata, si nu acopera toate cazurile, cum probabil nici eu nu o sa le acopar vreodata. am incercat sa explic ca exista si alte cauze ale "ovalizarii" discurilor. daca mai intra cineva pe aici si citeste ca nu trebuie sa spele masina pentru ca isi ovalizeaza discurile o ia de buna. ok, ai incins-o foarte foarte tare, las-o 5-10 minute sa se raceasca si o bagi in spalatorie fara griji.
daca le incingeti asa cum explica dr_mke este posibil sa se strambe si in aer liber sau chiar sa crape, asa cum explica si el.
faza cu "Prelucrarea pe strung iti rezolva problema pentru scurt timp, bataia are sa reapara." este o mare ineptie. am prieteni care si-au rectificat discurile si le-au folosit pana s-au uzat maxim apoi le-au aruncat. pana acum nu s-a intors cineva dupa un nr x de km sau un interval y de timp cu discurile strambe. daca unii prefera sa arunce niste discuri noi...problema lor, dar nu ii indemnati si pe altii.
Toti avem o limita, e ceva normal. Nu cumva socurile pe care le primeste discul la franarea prin gropi sunt fix aceleasi socuri resimtite si la franare cu ABS ? Zic, nu stiu, daca ar fi cum spui tu ar insemna ca absul sa distruga discul "pentru ca-l ciomageste".Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Suprafata de frictiune are un strat de cementita. La strung, o parte din el va disparea complet, in rest, partial. Vei sfarsi cu un strat inegal, care duce la noi vesnice probleme. Rectificarea discurilor, cu exceptia buzei facute la uzura normala, atat la discuri cat si la tamburi, este total contraindicata.
In plus, in materialul ala exista niste tensiuni care au dus la ovalizare, pe care nu le scoti tu cu strugul.
De crapat / ovalizat am patit numai cu discuri de frana de calitate proasta.
Ineptii debitezi tu, eu stiu ce scriu, foarte precis.
Din ciclul planetare recitificate, stratul de cimentaj din zonele de frictiune il reface Moș Gerilă, dupa care ne miram ca nu tin.Last edited by dr_mke; 4 February 2014, 16:22.sigpic
Comment
Comment