Vibratii In Volan La Franare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    dr_mke vezi ca te cam bati singur in postari vezi
    postu 23<Simptom de discuri ovalizate. Prelucrarea pe strung iti rezolva problema pentru scurt timp, bataia are sa reapara.>
    postu 30<Rectificarea discurilor, cu exceptia buzei facute la uzura normala, atat la discuri cat si la tamburi, este total contraindicata.>
    si cat esti de sigur sa discurile au un strat de cementare?
    tu vorbesti din ce citesti pe net?sau ce visezi?
    discurile de frana nu se cementeaza din cauza ca ar apare fenomenu de patinare intre disc si placuta,
    placuta trebuie sa se,,infiga,,in disc pentru a oprii masina
    nu confunda discurile ceramice(care costa cat masina ta noua) si cele ordinare pe care le ai pe masina

    Comment


    • #32
      domnu' doctor de oase, deformatia unui disc ar fi in jurul zecimii de mm (sau sutimi) iar uzura datorata frictiunii este de ordinul milimetrilor. sincer, chiar mi se rupe de o zecime de mm.
      discurile de frana sunt fabricate dintr-un aliaj cu un continut bogat in carbon (fonta). pentru cultura ta generala, fonta nu se cementeaza ci se cifeaza, deci baga la cap. cu discuri cementate (otel) sau cifate (fonta) sa mergi tu pe masina, dar mai bine te duci in padure.
      referitor la planetare este adevarat ca nu se rectifica decat pentru a-i scormoni pe fraieri de bani, dar iar esti pe langa, adica offtopic.
      p.s. "ovalizare" nu e termenul potrivit. poate unii au facut geometrie descriptiva prin facultati. ne facem de rusine, vorba aia....

      Originally posted by 827sam View Post
      Toti avem o limita, e ceva normal. Nu cumva socurile pe care le primeste discul la franarea prin gropi sunt fix aceleasi socuri resimtite si la franare cu ABS ? Zic, nu stiu, daca ar fi cum spui tu ar insemna ca absul sa distruga discul "pentru ca-l ciomageste".
      daca ai defini ambele socuri de care mentionezi si ai avea valori concrete (masurate) pentru ele, ti-ai da seama, din valori, de ce se pot stramba discurile la franarea in gropi.

      ca o analogie, socurile resimtite de masina in gropi, fara franare, nu sunt aceleasi socuri resimtite cu franare? Zic si eu... Fa o proba.
      Last edited by tavinush; 4 February 2014, 21:13. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • #33
        Si ia zi-ne tu, cand simti socurile alea de la gropile luate cu piciorul pe frana, ce se distruge mai repede, discul de frana sau capetele de bara/basculele/pivotii?
        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

        Comment


        • #34
          toate, functie de foarte multe variabile.
          poti adauga si jante, cauciucuri, bucsaraie. lista e deschisa
          incearca si povesteste-ne si noua. sa nu uiti sa pui si preturile pt reparatie. persevereaza si discurile se vor regasi cu siguranta pe acolo.

          Comment


          • #35
            bla bla bla, la teorie te pricepi, la practica insa parca stie mai multe tatal tau decat tine ... tu, ori nu pricepi ori chiar nu vrei sa intelegi ce spun
            hai ca e tarziu si ma pregatesc sa pocnesc masina de niste gropi, imediat
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • #36
              bossulica, nu te-am contrazis. e adevarat. iti f*** directie, bascule, bucsaraie. chiar nu ma intereseaza ca se strica astea mult mai usor inaintea discurilor. nu asta e ideea. ideea e ca tu (precum si altii) nu accepti ca la un soc mecanic iti poti stramba discurile. citeste atent ce am scris.
              din intamplare reusesc sa repar cam ce se strica la partea de mecanica pe la masinile mele, spre deosebire de altii care se uita la mecanici si apoi posteaza concluziile pe care le trag ei (de multe ori gresite).

              Comment


              • #37
                si eu repar cam tot de pe la trenul de rulare, a, ca n-am freza/strung sa rectific un disc stricat, nu-i bai, il schimb, dar dupa ce-am ovalizat discuri pline ferodo am trecut pe brembo max si le-am folosit in cel mai al dracului mod, asa cum stiu eu sa franez mai prost, n-am reusit sa le stric nici la cald, nici la rece, nici racite cu apa de la spalatorie dupa 2 ore de mers prin bucuresti la 60 de grade/sol
                eu unul nu cred ca discul se strica din socurile despre care amintesti
                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                Comment


                • #38
                  Originally posted by tavinush View Post
                  domnu' doctor de oase, deformatia unui disc ar fi in jurul zecimii de mm (sau sutimi) iar uzura datorata frictiunii este de ordinul milimetrilor. sincer, chiar mi se rupe de o zecime de mm.
                  discurile de frana sunt fabricate dintr-un aliaj cu un continut bogat in carbon (fonta). pentru cultura ta generala, fonta nu se cementeaza ci se cifeaza, deci baga la cap. cu discuri cementate (otel) sau cifate (fonta) sa mergi tu pe masina, dar mai bine te duci in padure.
                  La frana din placuta se depune ceva pe disc, iar la temperaturi mari se transforma in altceva care contrubuie in anumite feluri la fiabilitatea/longevitatea discurilor.

                  Pentru cultura ta generala.

                  Comment


                  • #39
                    Cum dracu se îndoaie un disc dând cu roata în groapă și fără să se rupă guma, janta și cine mai știe ce?
                    Intreb fiindcă am zburat de pe autostradă în Serbia din cauza a ceva ce mi-a punctat flancul anvelopei: tot am îndoit sub mașină (cadru motor, suporți motor și cutie, jantă, anvelopă, braț inferior, bieletă direcție, telescop), inclusiv baie ulei făcută zob. Dar, ce să vezi: disc intact, etrier intact. De ce? Fiindcă nu are legătură cu șocurile. După trenul de rulare și suspensie, șocurile sunt preluate de rulment. Discul stă cuminte în locașul lui în jantă. Și dacă bubuie rulmentul, discul e tot în același loc, mama ei de geometrie.
                    Nu mai prostiți omul, ci răspundeți clar la întrebare.
                    Iar răspunsul este deformare a cel puțin unui disc. De ce? Noi nu știm, dar el poate își amintește.
                    The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                    Comment


                    • #40
                      da, inteleg ce zici. pozitia planului descris de fata discului nu este modificata de apasarea placutelor. foarte adevarat. si totusi unii le-au strambat......

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by JREwing View Post
                        Cum dracu se îndoaie un disc dând cu roata în groapă și fără să se rupă guma, janta și cine mai știe ce?
                        Intreb fiindcă am zburat de pe autostradă în Serbia din cauza a ceva ce mi-a punctat flancul anvelopei: tot am îndoit sub mașină (cadru motor, suporți motor și cutie, jantă, anvelopă, braț inferior, bieletă direcție, telescop), inclusiv baie ulei făcută zob. Dar, ce să vezi: disc intact, etrier intact. De ce? Fiindcă nu are legătură cu șocurile. După trenul de rulare și suspensie, șocurile sunt preluate de rulment. Discul stă cuminte în locașul lui în jantă. Și dacă bubuie rulmentul, discul e tot în același loc, mama ei de geometrie.
                        Nu mai prostiți omul, ci răspundeți clar la întrebare.
                        Iar răspunsul este deformare a cel puțin unui disc. De ce? Noi nu știm, dar el poate își amintește.
                        Si cum mo, n-ai strambat discurile? Era din cauza ca nu franai cand ai aterizat
                        Sau nu te-ai uitat bine la ele, sigur aveau ceva ovalizare pe ele :-)
                        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                        Comment


                        • #42
                          bag de seama ca iti pare rau ca nu ti s-au strambat. mai trage un loz ))

                          Comment


                          • #43
                            Discurile, in special cele ventilate, sufera o deformare sub presiunea exercitata de sistemul hidraulic reprezentat de etrier, la fel ca si placutele, ca sa nu vorbim de etrierul in sine.

                            Cu cat mai bogata in carbon fonta, cu atat mai mica deformarea, mai mare rezistenta la uzura si toleranta la temperaturi ridicate.

                            Cateva zecimi de mm ai masinat din fabrica, ca sa-ti tina placuta la distanta de disc. Cand iti bate, ajungi la milimetru. Asta daca ai un comparator si-l pui sa masori bataia discului.

                            Uzura la discul de berlina ventilat este de vre-o 2 mm (admisa), iar la cel de van, ceva mai mare.

                            Informatia se gaseste sub forma scrisa, ce trebuie citita. Unii prefera s-o obtina la marginea santului, de la tanti Mitza biciclista sau de la Dorel, dupa caz.

                            Asa ca Dorele, lasa misto-ul ca acusica dai cu tarnacopul in cablul de curent si-ti faci parul permanent. Mai pune mana pe carte si vezi ce se intampla cu fonta cand este incalzita, combinata cu materialul depus de pe placute. Asta pe langa modificarile intime, la nivel structural, o data cu ciclurile de incalzire racire si imbogatire treptata in carbon.

                            O intrebare am si eu. Daca doresc discuri criogenate, ma pot adresa cu incredere dumitale ? Am auzit ca-s mult mai rezistente la deformari.

                            Folosesc atat discuri de fonta cat si de otel.


                            @nikunikunikuniku: bavura unui disc inca in limite normale, care mai poate suporta uzura aferenta unui nou set de placute, poate sparge marginea placutelor, cu daunele de rigoare si uzura accentuata ce urmeaza. Este o practica recomandata inlaturarea pe strung a bavurii, daca este mare. La fel si la tamburi.
                            Last edited by dr_mke; 5 February 2014, 01:41.
                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Apropos de discurile de frana de orgine (luate si montate in reprezentanta) si ovalizarea lor.
                              Vb. de discuri de frana pline, alea stock de pe 1.4.

                              La cele de prima echipare, n-am fost atent cand s-au ovalizat...cert e ca aveau inca grosime buna. Le-am schimbat cand au devenit ca foita, nu ptr. ca se ovalizasera.
                              Al 2-lea set de discuri, s-au ovalizat la mai putin de 10.000 km de la montaj, undeva in juru' a 8.000km.
                              Bineinteles ca acu' sunt ovalizate, da' nu le schimb decat cand o sa ajunga sub 10.8mm (sau era 10.2mm?)

                              Comment


                              • #45
                                @ make ...dorele, vezi ca o arzi precum tilica pufosul. e suficient sa ai deviatie de zecime la planeitate ca sa iti bata volanul. ce trebuie sa faci sa ai un mm? o arzi precum ghost rider in logan?
                                tu pune-ti discuri criogenate pe racheta ta. sa ne anunti si pe noi. pana atunci las-o mai usor ca macane...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google