Asa cum spune si titlu', azi la o cercetare vizuala mai amanuntita in compartimentu' motor, am observat o fisura semicirculara la nivelul protectiei termice in juru’ surubului de prindere de galerie, din partea de jos, cf. foto relevante anexate
Niste zgomote suspecte mi-au dat de banuit ceva...si anume niste pacaneli caracterisitice metalice - tabla, cu intermitenta de cateva zeci de sec. 15-20-30sec. – fct. de gradul de incalzire, care apar doar dupa ce pornesc masina si incep practic sa-si faca simtite prezenta temperaturile inalte in zona galeriei de evacuare.
Cand motoru' ajunge la temp optima, nu se mai aude nimic.
Fenomenul apare, ma gandesc, din cauza faptului ca ecranul ala, respectiv fisura aia incepe sa se dilate la cald (fiind practic contractata la mom. pornirii motorului) pana ajunge la temp. maxima extrema (apropiata cu cea a galeriei insasi) - de aici si zgomotele alea.
Cum dracu a luat nastere fisura aia (nu ca ar mai conta acu'), pot doar intui...ca datorita diferentei mari de temp cu care a venit tabla incinsa din zona aia in contact - apa rece (ninsoare, ploaie etc) scusa sau picurata local.
Acuma, buba nu e pacaneala aia (se aude asemanator cu una din tobe, intermediara sau finala - vara dupa o forja cand e incinsa, deci dilatata - in procesu' de racire, dupa oprirea motorului), ci faptu' ca, inevitabil, fisura aia o sa se extinda / avanseze pana devine probabil circulara surubului de prindere...cand probabil, tabla aia se va strapunge si va necesita schimbarea protectie termice.
Intrebarea e, ptr. cunoscatori si nu numai, pe unde dracu gasesc io o protectie d-asta termica...la dacia, aftermarket, dezmembrari...si la ce pret s-ar putea ridica o dracie d-asta?
Astept sugestii sau pareri avizate sau ne-avizate pe baza acestui subiect. Cauze, efecte (in caz de neschimbare) si solutii.
Niste zgomote suspecte mi-au dat de banuit ceva...si anume niste pacaneli caracterisitice metalice - tabla, cu intermitenta de cateva zeci de sec. 15-20-30sec. – fct. de gradul de incalzire, care apar doar dupa ce pornesc masina si incep practic sa-si faca simtite prezenta temperaturile inalte in zona galeriei de evacuare.
Cand motoru' ajunge la temp optima, nu se mai aude nimic.
Fenomenul apare, ma gandesc, din cauza faptului ca ecranul ala, respectiv fisura aia incepe sa se dilate la cald (fiind practic contractata la mom. pornirii motorului) pana ajunge la temp. maxima extrema (apropiata cu cea a galeriei insasi) - de aici si zgomotele alea.
Cum dracu a luat nastere fisura aia (nu ca ar mai conta acu'), pot doar intui...ca datorita diferentei mari de temp cu care a venit tabla incinsa din zona aia in contact - apa rece (ninsoare, ploaie etc) scusa sau picurata local.
Acuma, buba nu e pacaneala aia (se aude asemanator cu una din tobe, intermediara sau finala - vara dupa o forja cand e incinsa, deci dilatata - in procesu' de racire, dupa oprirea motorului), ci faptu' ca, inevitabil, fisura aia o sa se extinda / avanseze pana devine probabil circulara surubului de prindere...cand probabil, tabla aia se va strapunge si va necesita schimbarea protectie termice.
Intrebarea e, ptr. cunoscatori si nu numai, pe unde dracu gasesc io o protectie d-asta termica...la dacia, aftermarket, dezmembrari...si la ce pret s-ar putea ridica o dracie d-asta?
Astept sugestii sau pareri avizate sau ne-avizate pe baza acestui subiect. Cauze, efecte (in caz de neschimbare) si solutii.
Comment