Tambur Rupt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tambur Rupt

    La plecarea de pe loc se auzea un huruit pe spate si am fost la un mester, i-a dat jos(tamburii), i-a suflat cu aer comprimat si i-a mai reglat. Problema era pe partea stanga unde tamburul era tocit vizibil si sabotii ceva ceva.
    Partea proasta e ca tamburul avea un X cu vopsea gri pe interior( celalalt nu avea) si cand a vrut sa-l monteze, sa incheie operatiunea s-a rupt o bucata din el.Cred ca x-ul.alea il.avea deoarece era cu probleme din fabricare...Apoi a pus niste silicon pe ruptura sa nu intre praf acolo. Am atasat o poza cu "lucrarea". Ce parere aveti ?ma mai tine mult? Daca mai este vreun post legat de lucrul acesta, postati link-ul va rog si scuze.
    Attached Files

  • #2
    Urca alta poza, asta nu se poate mari si nu se vede ce e acolo.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kojak View Post
      Urca alta poza, asta nu se poate mari si nu se vede ce e acolo.
      Sper sa se vada mai bine acum
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Este ruptura (lipsa material) sau fisura?
        Din ultima poza pare fisura.
        S-a propagat pe toată lățimea umărului circular?
        S-a propagat și la interiorul umărului saboților, sau deocamdată e doar superficiala?

        Ideea e ca pe umărul ăla reazema roata.
        În plus după piulița de 30 de desfacere a tamburului,, pe partea cealaltă, ai rulmentul rotii.
        Bănuiesc ca fisura nu se întinde mai mult decât piulița aia.

        Părerea mea, cum as face eu, monitorizează în timp fisura aia, dacă colmatarea aia cu silicon a avut sau nu efect.
        Dacă se mărește, chiar și puțin, schimbi fără discuție tamburul.
        Orice fisura lucrează în material datorita solicitărilor statice, dinamice, oboseala materialului.

        Dacă este ruptura de material pe o suprafață mica, e răul cel mai mic din cele 2.
        Last edited by Kojak; 15 May 2015, 01:53.

        Comment


        • #5
          A fost o fisura, si a incercat sa o sudeze si nu a tinut si s-a rupt pe o portiune de 2-3 cm din umarul respectiv. Restul tamburului nu e fisurat. Se pare ca e raul cel mai mic. ;) Multumesc de raspuns, acum ramane sa monitorizez situatia sa vad cum evolueaza.

          Comment


          • #6
            Safe ar fi sa schimbi ambii tamburi.

            Comment


            • #7
              Ambii tamburi ?!?!?

              Si...care ar fi logica?

              P.S. Kojak, esti sigur ca e o piulita de 30? Sa iti fac poza cu o piulita M30? Esti inginer, am pretentii...
              Last edited by 77sky; 15 May 2015, 08:05.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #8
                OFF.
                Ce atenti sunt moderatorii astia domne; nu mai are voie omu' sa...glumeasca.
                ON.
                Probabil a vrut sa spuna, cheia de 30. Piulita de M18, nu?
                Last edited by IancuMIC; 15 May 2015, 08:51.
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #9
                  Exprimare nefericita à la doo noaptea...va rog, fiti ingaduitori, domnilor.

                  Bineinteles ca aveam in cap cheia de 30 pe care am folosit-o de fiecare data cand am umblat la saboti si am dat tamburii jos. Mi-a scapat din vedere dimensiunea corecta a piulitei.

                  Nene Iancu, multumesc ptr. completare / corectare, exact asta vroiam sa zic.

                  Originally posted by skd_ozenel View Post
                  Safe ar fi sa schimbi ambii tamburi.
                  Originally posted by 77sky View Post
                  Ambii tamburi ?!?!?

                  Si...care ar fi logica?

                  Bineineteles ca are logica!
                  Daca nu-i schimbi in pereche, o sa ai un tambur nou, fara uzura si deformatii (ovalizare) vs. unu' vechi asezonat cu toate astea.
                  Cam cum crezi tu ca o sa se comporte, chiar si cu toate reglajele de saboti de pe lume (teoretic, cica autoreglaj - practic, se mai intampla ca ala sa nu fuctioneze corect la destule loganuri), frana pe spate?
                  O sa ai disproportii mari procentuale la franare intre rotile de pe spate, cam nasol, nu?

                  Oricum, tamburi noi = si saboti noi = costuri destul de ridicate in final.
                  @SandeLLL, poti merge pe varianta de buget cu o pereche de saboti luati de la dezmembrari, ii strunjesti daca e cazul, ca sa scapi de buza de uzura, iar in privinta ovalizarii, nu prea ai ce face...chestie de noroc si km pe care-i are la activ.
                  Last edited by Kojak; 15 May 2015, 09:20. Reason: Automerged Doublepost

                  Comment


                  • #10
                    M18 = cheie de 27
                    M20 = cheie de 30
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Dă-l încolo de tambur, câtă uzură poate să aibă?
                      http://www.youtube.com/watch?v=pvSt-c_YkTQ

                      Comment


                      • #12
                        Cand trebuie schimbat, ii voi schimba pe amandoi. Si imi trebuie tamburi cu abs. Am vz in jur de 600 de lei noi.

                        Comment


                        • #13
                          si eu merg cu umarul ala spart de 20.000 km
                          la desfacerea piulitei mi-a scapat tubulara pe umarul tamburului si s-a rupt bucata din el ~1 cm, monitorizez aparitia fisurilor si totul e in regula, oricum nu se compara grosimea umarului pe care sta janta cu grosimea tamburului unde intra prezonul ...

                          va faceti probleme inutil, se rup punti, roti, borduri, tamburul ala e mult mai rezistent
                          Last edited by 827sam; 15 May 2015, 10:06.
                          Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Kojak View Post
                            @SandeLLL, poti merge pe varianta de buget cu o pereche de saboti luati de la dezmembrari, ii strunjesti daca e cazul, ca sa scapi de buza de uzura
                            Sabotii...?! De regula la ora 9AM,lumea e odihnita...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 77sky View Post
                              Ambii tamburi ?!?!?

                              Si...care ar fi logica?
                              exact ca si la discuri, tamburii se schimba in pereche cu tot cu saboti si sigurante/arcuri saboti noi.
                              pe langa uzura diferita, ai surpriza ca nu se pasuiesc la fel de repede ca discurile si o sa dureze mai mult pana ai frana egala in caz de urgenta.
                              am patit asta cu o masina fara ABS, ploaie puternica in bucuresti, pe dreapta spate erau noi toate, 60 km/h, frana brusca, derapaj involuntar, stg spate s-a blocat si dreapta nu a tinut cum ar fi trebuit.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google