Ma apropii de 1300 de km cu Sandelul Stepway Prestige 0,9 TCe cu easy-r si vreau sa va spun cateva constatari:
- tabla mi se pare mai subtire decat la precedentul meu Sandero, model 2009, 1,6 MPI 90 cp;
- suspensii mai rigide (fata de vechiul meu Sandero 1,6 MPI );
- dimineata la pornirea motorului (si nu numai, am constatat asta si la relanti uneori) are variatii de turatie, cand e pe la 500, cand sare la 1000, cand la 750 (fara nimic pornit, nici radio, nici navigatie, nici climatizare);
- Cand motorul e rece, lungeste treapta 2 , adica trebuie s-o turez pe la 4000 si chiar peste ca sa schimbe in treapta 3;
- te poti trezi ca la 50 de km la ora esti deja in treapta a 5 a, cu 1500 de ture , si daca o lasi fara sa mai accelerezi tine treapta a 5 a pana pe la 30 km la ora, retrogradeaza cam greu. Aici tine de modul de folosire al cutiei easy-r, daca la 50 km la ora cu a 5 a o calc mai abrupt, retrogradeaza in a 4 a sau a 3 a si, dupa un delay de 1-2 secunde accelereaza si tasneste.
- Cand activez modul R stergatorul de luneta pleaca automat si face cateva curse chiar daca stergatoarele din fata nu sunt activate si ceea ce e si mai deranjant e ca face acele curse “ pe uscat” adica luneta nu primeste jet de lichid de parbriz.
- Astazi a mai facut o chestie – stateam la coada la spalatorie am tras frana de mana si a intrat sistemul stop-start, motorul s-a oprit si am continuat sa ascult radio. Cand am vrut sa repornesc, motorul nu a mai repornit, am lasat frana de mana jos, am calcat frana, am calcat frana si am introdus in modul D, nimic! A trebuit sa opresc total totul, am rasucit cheia ca si cum ai opri motorul, si am repornit motorul. Poate nu am stiut eu ce sa fac, clipea un semn pe computerul de bord, dar cred ca nu prea e normal sa faca asa, o sa urmaresc sa vad daca se mai repeta.
- Apropo ca spunea cineva ca in rodaj nu trebuie s-o fortezi mai mult de 3000-3500 de ture – pai cum sa n-o fortez daca nu schimba a doua in unele cazuri decat la turatii de 4000 si peste?? Si oricum, am mai calcat-o din cand in cand, cand am avut nevoie de viteza, in unele depasiri, etc, masina trage dar creste si turatia 😊 Acum ma gandesc ca daca o lasi in banii ei, pe modul automat, cutia asta este mai “batraneasca” merge in stilul ei, si nu cred ca stric motorul daca o mai turez din cand in cand pe la 4000 si peste pe modul automat.
- Si apropos de trepidatiile despre care se tot discuta, eu nu le-am experimentat (sau nu am bagat de seama, nu sunt inca acute) pana acum, mentionez ca nu am mers deloc pana acum cu modul ECO si nici nu intentionez sa fac asta.
- tabla mi se pare mai subtire decat la precedentul meu Sandero, model 2009, 1,6 MPI 90 cp;
- suspensii mai rigide (fata de vechiul meu Sandero 1,6 MPI );
- dimineata la pornirea motorului (si nu numai, am constatat asta si la relanti uneori) are variatii de turatie, cand e pe la 500, cand sare la 1000, cand la 750 (fara nimic pornit, nici radio, nici navigatie, nici climatizare);
- Cand motorul e rece, lungeste treapta 2 , adica trebuie s-o turez pe la 4000 si chiar peste ca sa schimbe in treapta 3;
- te poti trezi ca la 50 de km la ora esti deja in treapta a 5 a, cu 1500 de ture , si daca o lasi fara sa mai accelerezi tine treapta a 5 a pana pe la 30 km la ora, retrogradeaza cam greu. Aici tine de modul de folosire al cutiei easy-r, daca la 50 km la ora cu a 5 a o calc mai abrupt, retrogradeaza in a 4 a sau a 3 a si, dupa un delay de 1-2 secunde accelereaza si tasneste.
- Cand activez modul R stergatorul de luneta pleaca automat si face cateva curse chiar daca stergatoarele din fata nu sunt activate si ceea ce e si mai deranjant e ca face acele curse “ pe uscat” adica luneta nu primeste jet de lichid de parbriz.
- Astazi a mai facut o chestie – stateam la coada la spalatorie am tras frana de mana si a intrat sistemul stop-start, motorul s-a oprit si am continuat sa ascult radio. Cand am vrut sa repornesc, motorul nu a mai repornit, am lasat frana de mana jos, am calcat frana, am calcat frana si am introdus in modul D, nimic! A trebuit sa opresc total totul, am rasucit cheia ca si cum ai opri motorul, si am repornit motorul. Poate nu am stiut eu ce sa fac, clipea un semn pe computerul de bord, dar cred ca nu prea e normal sa faca asa, o sa urmaresc sa vad daca se mai repeta.
- Apropo ca spunea cineva ca in rodaj nu trebuie s-o fortezi mai mult de 3000-3500 de ture – pai cum sa n-o fortez daca nu schimba a doua in unele cazuri decat la turatii de 4000 si peste?? Si oricum, am mai calcat-o din cand in cand, cand am avut nevoie de viteza, in unele depasiri, etc, masina trage dar creste si turatia 😊 Acum ma gandesc ca daca o lasi in banii ei, pe modul automat, cutia asta este mai “batraneasca” merge in stilul ei, si nu cred ca stric motorul daca o mai turez din cand in cand pe la 4000 si peste pe modul automat.
- Si apropos de trepidatiile despre care se tot discuta, eu nu le-am experimentat (sau nu am bagat de seama, nu sunt inca acute) pana acum, mentionez ca nu am mers deloc pana acum cu modul ECO si nici nu intentionez sa fac asta.
Comment