Buson Vas Expansiune Sarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buson Vas Expansiune Sarit

    Azi am luat o groapa ceva mai serioasa in timpul mersului insa cu o viteza minima (pana in 20km/h) si cum n-am observat nimic pe moment am continuat drumul pana acasa. La cateva ore am pornit masina si in momentul in care i-am dat cheie am auzit un zgomot de lichid in dreptul motorului. Am mers foarte putin si am observat ca acelasi sunet se aude si cand apas pe acceleratie. Am parcat si am deschis capota...Busonul de la vasul de expansiune disparuse iar vasul era aproape gol. In urma cu o saptamana nivelul era optim. Nu am observat scurgeri pe undeva si nici nu am mai avut problema asta pana acum. E posibil sa fi sarit busonul de la acea groapa iar ulterior lichidul sa se fi evaporat/sarit sau orice altceva? Altfel nu-mi pot explica aceasta treaba.
    Daca raspunsul este da, de unde as putea cumpara un buson la un pret rezonabil si care ar fi acesta?

  • #2
    Se vad urme de antigel pe motor sau pe capota? E posibil sa nu fi fost strans bine si in timp, de la socuri s-a desfiletat.
    Busonul se gaseste la dealer si costa 9 euro.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      Probabil de la hopuri s-a varsat lichidul care era in vas. Exact ce a scris si andrei, uita-te de urme.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Daca nu e buson, lichidul sare singur, nici nu-i trebuie socuri.
        Cel mai nou proiect auto din România!
        Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

        Comment


        • #5
          Am rezolvat cu busonul. Azi, pe lumina, m-am uitat atent si l-am gasit . Am completat cu antigel pana la nivelul optim si l-am insurubat foarte bine. Acum il voi verifica aproape zilnic sa vad daca vor mai exista pierderi. Era o mica pata pe motor...nu stiu sigur daca era antigel dar cert e ca era putin umed.

          Comment


          • #6
            Enigma busonului

            Situatie: Ieri am verificat (la rece) nivelul de antigel in borcan, era 1mm peste minim. Vrand sa completez, am luat sticluta de antigel si surpriza: busonul s-a desfacut foarte usor. Nu era deloc strans. Anyway - am completat pana la "intre min si max" si am strans busonul cu simt de raspundere. Azi dimineata, pornesc ca de obicei la munca, se fac 2 liniute in 5 minute, inca 2 suplimentare in alte 5 minute maxim. Imi zic in minte ca e bine si fiind la 4 liniute si in grafic, stau linistit. Insa, stand (dupa alte 5 minute dupa ce am ajuns la 4 liniute) la semafor la Unirii (scos din viteza si cu piciorul pe frana) observ ca pentru o secunda scade la 2 liniute si apoi urca la loc la 4 liniute. Neavand cu cine sa ma sfatuiesc instant - ma consum in suc propriu pana la destinatie, urmarind nivelul liniutelor permanent, ingnorandu-mi astfel sotia si problemele ei existentiale Concluzia: a ramas la 4 liniute si nu a mai scazut deloc pana am ajuns in Baneasa si am oprit.

            Nelamuririle:
            Nelamurirea 1: busonul vasului trebuie sa fie strans bine, cu simt de raspundere ca sa nu existe posibilitatea de desfacere in mers? Sau trebuie strans potrivit, in asa fel incat sa poata "respira" un pic? Un coleg - sofer cu experienta, dar nu mecanic, mi-a spus ca trebuie sa se aeriseasca pe acolo si ca de aceea nu a fost strans tare... Personal, cred nu are logica ceea ce a spus, instalatia e sub presiune, asa ca aerul nu are de ce sa intre si sa iasa. Deci aici am nevoie si de alte pareri.

            Nelamurirea 2: e normal ca nivelul liniutelor de la lichidul de racire sa fluctueze (chiar si pentru un timp foarte scurt) ?

            Mersi anticipat de raspunsuri. Bafta tuturor.
            Last edited by Y C S; 2 November 2009, 14:19. Reason: Automerged Doublepost

            Vorba multa, saracia omului

            Comment


            • #7
              1. busonul se strange barbateste da nu asa de tare incat sa rupi gura vasului
              2. e normal sa scada. In momentul cand lichidul tau de racire atinge o temp maxima acceptata de termostat acesta deschide "conducta" spre radiator si iti intra antigel rece.
              sigpic

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google