am aceasi problema,bataie la motor si zgomot(ca un rateu),citeodata,cand o apuca.adica,daca vreau sa o fac sa clantane nu pot,am vrut sa arat cuiva,dar nu am reusit,cand nu vreau face singura.am logan 1.5v dci,65 cp,2006.problema mi-a aparut acum p luna,ii facusem un tuning la motor,fugea de rupa,consumul ramasese la fel.intr-o zi,cand veneam de la munte,s- a auzit o pocnitura la motor-ca un rateau.de atunci,cand era motorul rece,tacanea ca una pe benzina de-i puneai gazolina,si cand trecem de 3000 ture,pocnea.am revenit la softul initial,si o saptamana nu am avut probleme.un amic mi-a zis ca s-au dus toate injectoarele.acum iar a revenit zgomotul(rateul).nu mai am garantie,ce ma fac?
O Bataie Suspecta La Motor 1.5 Dci
Collapse
X
-
@ adicata2003 Sa intelegem ca este o greseala foarte mare aceea de a face "update de caluti"?
Sunt foarte multi care au trecut la asa ceva si merg de mii de km bine merci. A...una e sa o faci la colt de bloc cu "nenea meseriasul" si alta e la cine trebe.
Nu contest exerienta ta, insa motorul este un "organism complex", cu muuulte variabile si nu putem da vina exclusiv pe unaLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Cind a conceput francezul,motorul, el a facut un compromis intre fiabilitate si "potenta sa". Practic la toate piesele mecanice din componenta motorului, cand sunt proiectate este luat in calcul un coeficient de rezistenta. Se face acest lucru tocmai pentru a avea siguranta ca piesa respectiva, rezista la solicitarile (mecanice, termice, chimice) din motor. Adica daca motorul este incarcat cu sarcina maxima si dus la turatia maxima pe care o poate lua, acesta sa reziste. Cind se face tuning motor, automat toate solicitarile(mecanice, termice, chimice) sunt mai mari. De obicei noile solicitari sunt aproape de limita de rezistenta a pieselor. Uneori se poate depasii si acel coeficient de rezistenta. Daca ai tuning motor (din soft), cu siguranta o sa functioneze perfect. Pericolul apare daca rulezi cu motorul la limita. Atunci poti deteriora piesele mecanice in miscare ale motorului. Cum ai vazt/citit, cei care fac tuning profesionist, ei umbla si la partea mecanica. Inlocuiesc turbina, axe came, biele motor, etc. Atunci poti fi sigur ca motorul rezista. Asa ca daca faceti resoftare, eu zic sa aveti grija la stilul de mers. Nu trebuie dus motorul la limita, sau daca este neaparata nevoie sa se faca cit mai rar cu putinta. Eu sunt total contra tuningului motor din soft. Eu zic ca daca vrei putere mai mare cumperi masina de la inceput cu motor mai puternic. Este mult mai sanatos asa.Last edited by adicata2003; 18 January 2009, 17:28.
Comment
-
BATAIE ZGOMOT MOTOR diesel injectoare
AM SI EU ACEEASI PROBLEMA CA LA COSTI,DE FACP AVEAM,BATEA MOTORUL LA RECE,DE ZICEAI CA I DACIE VECHE PE GAZOLINA,DESIE E DIESEL.PROBLEMA LA MINE ASTE CA I FACUSEM UN SOFT TUNING,MI A PUS CINEVA UN SOFT NOU,MERGEA MULT MAI BINE,FUGEA.A DURAT CAM 2 LUNI,PINA IN DECEMBRIE DE CRACIUN,CAND AM AUZIT PRIMA data o bataie ,o pocnitura,ca si cum s-ar fi rupt ceva,iar dupa aia clantanea la greu.am vorbit cu baiatul de mi modificase softul,mi-a pus softul original ,i-a facut un test si mi-a zis ca s-au dus toate 4 injectoare-50.000 km,masina din 2006.acum ca am softul ei original,face si acum zgimot,citeodata,ca un rateu,dar de clantanit nu mai clantane avansul(motorul).stie cineva in prahova vreun service bun,sa mi mai faca ei vreo diagnoza,sa nu fie si altcava,pompa,etc?de pornit porneste din prima,nu se opreste in mers,nu se aprinde nimic la bord,dar citeodata cind acccelrez mai tare,trozneste ceva la motor!
Comment
-
Originally posted by adicata2003 View PostCind a conceput francezul,motorul, el a facut un compromis intre fiabilitate si "potenta sa". Practic la toate piesele mecanice din componenta motorului, cand sunt proiectate este luat in calcul un coeficient de rezistenta. Se face acest lucru tocmai pentru a avea siguranta ca piesa respectiva, rezista la solicitarile (mecanice, termice, chimice) din motor. Adica daca motorul este incarcat cu sarcina maxima si dus la turatia maxima pe care o poate lua, acesta sa reziste. Cind se face tuning motor, automat toate solicitarile(mecanice, termice, chimice) sunt mai mari. De obicei noile solicitari sunt aproape de limita de rezistenta a pieselor. Uneori se poate depasii si acel coeficient de rezistenta. Daca ai tuning motor (din soft), cu siguranta o sa functioneze perfect. Pericolul apare daca rulezi cu motorul la limita. Atunci poti deteriora piesele mecanice in miscare ale motorului. Cum ai vazt/citit, cei care fac tuning profesionist, ei umbla si la partea mecanica. Inlocuiesc turbina, axe came, biele motor, etc. Atunci poti fi sigur ca motorul rezista. Asa ca daca faceti resoftare, eu zic sa aveti grija la stilul de mers. Nu trebuie dus motorul la limita, sau daca este neaparata nevoie sa se faca cit mai rar cu putinta. Eu sunt total contra tuningului motor din soft. Eu zic ca daca vrei putere mai mare cumperi masina de la inceput cu motor mai puternic. Este mult mai sanatos asa.
Cu o mentiune: avem un coleg aici, pe forum, care a pus NM+CP cu muuult peste ce e nominal (este un euro 3-65cp), si nu cred ca a umblat la motor (ma refer la organe interne).
E un "studiu de caz interesant", ce a facut cu masinuta lui (pentru tine in special).
Merge de mii de km cu niste regimuri de turatii pe care nu le folosesc muuulti cu dci-uri shhhtock
Nu cred ca face rau deloc un aport de 20 CP si vreo 40-50 NM; insa...de acord total cu tine in privinta "respectului" fata de motor, protejarea lui.
Asa este, un motor, organele sale, au fost concepute cu niste limite maxime de rezistenta insa acest tunning, care este unul moderat, nu cred ca pot conduce la ce spunea colegul @florin31, decat daca e facut "la colt" ori nu se respecta niste regimuri de lucru, motor rece, o plaja de turatii, acceleratii progresive etc...Last edited by 77sky; 19 January 2009, 10:37.Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Fiecare face ce vrea la masina sa. Dar ganditi-va ca ambreaj, cutia de viteze si planetarele au fost proiectate pentru un anumit cuplu. Ce se intampla deca se depaseste acest cuplu????.
Fiecare faceti ce vreti cu motorul si transmisia voastra. Daca vreti sa va bucurati coit mai mult de masinuta voastra , fara a avea probleme, lasati-o cum a iesit din fabrica. Repet, eu nu sunt adeptul la asa ceva!!! Unii cum s-a vazut si mai sus, nu au avut "norocul" colegului tau.
In concluzie , este la alegerea voastra. Eu v-am enumerat riscurile la care va expuneti( scuze, la care se expune masina voastra)Last edited by adicata2003; 19 January 2009, 23:32.
Comment
-
-
probleme motor 1.5 dci
am un logan diesel,euro3 de 65cp din 2006 la 55000 km mi-a aparut un zgomot in jurul a 3000 rot/min (un clantanit ca de avans) acum am 91000 km dar zgomotul s-a accentuat si apare la orice turatie,la o accelerare mai puternica.Daca ma puteti ajuta cu ceva,va multumesc.
Comment
-
la turatii mari i-mi bate la fel,problema e ca acum la accelerare mai puternica (dupa 2000 rot/min) face un zgomot destul de mare,cred ca este tot avansul dar zgomotul este mult mai puternic decat cilicaitul care apare pe la 3000 rot/min.Nu am mers subturat nici supraturat am asteptat sa se incalzeasca 4 linii, sa trec de 2000 rot/min si abia dupa aceea am accelerat (poate un pic mai agresiv) dar in rest am avut grija de ea ca de mama si cu toate astea bate avansul, sau ce o fi ? Stie cineva ce este? PLZ.
Comment
-
Este de la injectoare zgomotul iti zic eu sigur ca si la mine a aparut si am fost la 3 serviceuri dacia si la primele 2 se faceau ca nu il aud si ca e normal, dar la al treilea unde e si service renault imediat au confirmat ca e de la injectoare dar, daca masina merge normal in rest nu e cazul sa imi fac probleme.
Comment
Comment