If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
OFF TOPIC! Si totusi ce te face sa crezi ca ii sta rau cu 10w60 sau 10w50?
referitor la bec, n-are nimic, functioneaza normal, ceva insa se intampla cu "tacanitul" de la volan care nu stie de ce. Dureaza putin pana traductorul citeste presiunea uleiului din motor.
Am un dci 85cp luat de 7 zile si am deja 1000km cu el si am observat exact acelasi lucru.La prima pornire din zi sau dupa ce a stationat mai mult de 5h,martorul de la presiunea de ulei se stinge dupa 2 maxim 3 sec dupa ce motorul porneste. Sper ca este ceva normal pt acest tip de motorizare...
Am un dci 85cp luat de 7 zile si am deja 1000km cu el si am observat exact acelasi lucru.La prima pornire din zi sau dupa ce a stationat mai mult de 5h,martorul de la presiunea de ulei se stinge dupa 2 maxim 3 sec dupa ce motorul porneste. Sper ca este ceva normal pt acest tip de motorizare...
La fel face si al meu inca de la inceput. Acum are aproape 10.000 Km,
Am si eu o intrebare:la mine nivelul de ulei depaseste cu 1-2 mm peste limita maxima.Becul
de la ulei se stinge normal, adica se stinge odata cu pornirea motorului. Intrebarea esteaca imi depaseste nivelul peste limita maxima sau daca as avea probleme la ulei, becul ar trebui sa stea aprins sau sa se aprinda?
Pentru cei care se apropie de revizie... Sa zgaraie un pic filtrul de ulei (semn particular)... Este posibil sa fie si asta o explicatie la stinsul greu de bec de apoi... (unii doar zic ca au schimbat filtrul si uleiu)
Oamenii normali invata din propriile greseli; oamenii destepti invata din greselile altora.sigpic
Bagati un ulei mai subtire la rece, un 5W40 in loc de 10W40 si ar trebui sa se stinga mai repede becul, mai ales iarna. E nasol la -5-10 grC sa ai oloi 10W40, nu spun ca nu e bun si la temp astea, dar fata de un 5W40 e ceva mai vascos. Nu stiu de ce Dacia recomanda 10W40 la dizal....
Deci eu cred ca nu traductoru ala de presiune e de vina, pur si simplu nu aveti pelicula de ulei formata timp de ~ 2 secunde.
Am la lucru 4 motoare dizal (Peugeot 1.6; 2.0; 2.2 resp 2.7 capacitate) si dimineata la toate se stinge becul repede, nu sta o secunda aprins.
Parerea mea este urmatoarea:
E normal sa se stinga dupa pornirea motorului, deoarece el "citeste" presiunea pompei de ulei, iar de unde presiune, daca pompa incepe sa "bage" abia dupa pornirea motorului? Hac... Parerea mea... Hac...
Valix acel senzor nu citeste presiunea pompei ci masoara presiunea uleiului din instalatie intr-o anumita zona. Becul se stinge mai greu mai ales cand e mai rece afara. Cu cat e mai rece cu atat se stinge mai greu pentru ca uleiul devine mai vascos si patrunde mai greu. Cu cat e mai rece uleiul cu atat ajunge mai greu la acel senzor. Daca motorul e cald vei vedea ca becul se stinge mult mai repede.
este problema daca acel bec se aprinde in timpul mersului. Altfel totul este ok.
am un 1,5 dci de 65Cp /130000Km si pe langa cea ce ziceti voi cu stinsul becului mai tarziu (care asa este) am observat ca reducerea vitezei in frana de motor ....de la 100km/h pana la 80 km/h , martorul de ulei se aprinde scurt si apoi se stinge!
Am observat asta doar noapte..ziua nu as fi sezizat aprinderea martorului de ulei care se aprinde foarte scurt!
.. Cea ce ma deranejaza e ca la VW golf ce l-am vandut cu 300mii de km si ceva,martorul de ulei se stingea mult mai rapid!
La fosta masinuta, o supernova am avut o surpriza cu un filtru de ulei mai ieftin (bf). Dupa pornirea motorului (zilnic) imi mai ramanea aprins martorul de presiune 1-2 secunde. Am cumparat un filtru de origine (purflux) si de atunci nu au mai fost probleme. Mentionez ca am folosit acelasi tip de ulei in continuare (elf 10w40) si becul se stingea odata cu pornirea motorului timp de inca 1 an cat am avut masinuta. Am inteles ca filtrul de ulei are o supapa pentru mentinerea uleiului in rampa cat motorul este oprit. Daca e de origine este calitativ si isi face treaba supapa. Cel mai ieftin scapa uleiul inapoi in baie si dureaza 1-2 secunde pana ajunge in rampa de ungere.
stati toti linistiti ca nu e nici un fel de problema si la mine face la fel de 3 ani si ceva si 64000km e prea gros uleiul la prima pornire si ajunge mai greu peste tot,motorul diesel are gaurile de ungere mai mari ca benzinarele si la o oprire de termen mai lung se scurge tot in baie,daca licare si dupa ce s-a stins pt o fractiune de secunda tot asa stati linistiti ca nu e bai,puneti uleiuri de care doriti ca tot la fel face si cu sintetic si cu cel de 7 lei litrul eu folosesc ELF 5w40 si nici o problema
sigpic Poate pentru lume ești o singură personă,dar
pentru o anumită persoană, ești întreaga lume!
Aceeasi problema o am si eu.1,6 16 valve,55000km.Cat nu a fost frig afara nu au fost probleme dar de cand cu temperaturile astea scazute a inceput sa mi se aprinda martorul imediat dupa pornire,sta 2 secunde si se stinge.Ulei am bagat elf 10w40.Lucrul asta se intampla cand pornesc masina de pe o zi pe alta.Nu stiu ce sa zic.Astept sa se mai incalzesca afara sa vad dak mai face la fel
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment