Becul de la ulei se stinge tarziu.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Verifica daca nu este un contact imperfect (mufa se dilata la cald si revine la normal).

    Din nenumaratele pagini citite pe forum si din experienta personala as putea spune ca daca becul ramane aprins mai mult de 1-2 secunde sunt sanse mari sa fie de la filtrul de ulei (acest filtru are o supapa care trebuie sa inchida circuitul cand motorul este oprit, astfel uleiul ramanand in rampa). Daca este vorba de un timp relativ scurt (iar problema se manifesta doar cand motorul este rece si a aparut dupa schimbul de ulei) atunci trebuie verificat nivelul si calitatea uleiului.

    Eu am trecut de la semi-sintetic la sintetic si a aparut aceasta problema (bec aprins 3-4 secunde dupa pornirea motorului) in conditiile in care cu uleiul si filtrul vechi becul se stingea la pornire. Primul pas a fost sa verific filtrul de ulei care s-a dovedit a fi necorespunzator (model pentru motorizarea pe benzina). Dupa schimbarea filtrului, timpul in care becul ramane aprins a scazut cu 2-3 secunde.

    Urmatorul pas este provenienta uleiului (pe ambalaj era trecut ELF made in France).
    Last edited by Lascarica; 7 November 2011, 13:07.

    Comment


    • am rezolvat din pacate a trebuit sa schimb senzorul care ma ajuns 35de lei si am dat la un mecanic 15 lei sa il schimbe nu este mare lucru desurubezi si insurubezi e simplu dar nu aveam eu cheie ca altfel il schimbam eu ,nu a fost mare cheltuiala

      Comment


      • Am o mica problema ce am observat-o acum cateva zile.
        Pana la ultima revizie am folosit Elf 5w40, la ultima elf 5w30 cu care am cam 7k km. (masina este 1.6 16V benzina). Filtrele sunt de origine (de aer mann si de ulei purflux)
        Problema e urmatoare : martorul de ulei nu se stinge imediat cum se stingea pana acum...
        La pornire cu motorul rece :
        Martorul de ulei incepe sa se stinga cand porneste motorul, dar nu imediat... el se stinge asa progresiv ... dureaza sa zic 3-4-5 secunde (se stinge ca becul din masina ...
        Cand e cald (4 linii apa) :
        - Opresc motorul si il pornesc in scurt timp (in 30-60secunde), martorul de ulei sta aprins ( de fapt se inchide asa incet... ) sa zic 1-2s chiar dupa ce a pornit motorul. Chiar daca o turez un pic la 2000-2500rpm nu influenteaza...
        - Opresc motorul si il pornesc dupa o perioada un pic mai mare (5 min sa zic), martorul de ulei sta aprins ca atunci cand motorul e rece, adica 3-4-5s si se stinge in acelasi mod, usurel fara sa se grabeasca... daca o turez la 2000-2500rpm nu-l afecteaza...
        Alt test efectuat : am incercat sa o subturez in parcare... dardaia din toate inchieturile cu ~500rpm, dar tot nu s-a aprins martorul de ulei. Am mers turat la 3000-3500rpm ... Concluzia : se stinge incetisor, dar nu se mai reaprinde.

        Inainte (Acum 2000-3000km - adica cu acelasi ulei, acelasi filtru nu au fost probleme chiar si pe temperaturi scazute) becul la rece se stingea brusc dupa 1-2s si la cald de cand incepea sa invarta electromotorul (Adica acolo se stinge se aprindea... si cand pornea motorul se stingea).

        1.Suspectez filtrul de ulei => o sa fac revizia problabil...
        2.Suspectez senzorul de ulei => o sa ma uit la mufa sa vad dc e murdara de noroi ceva...

        Voi ce parere aveti, poate ati intalnit aceasta problema.

        Comment


        • Am si eu o problema cu lampa lui Aladin (martorul de ulei).

          Acum cateva zile am sesizat ca martorul de ulei se stinge progresiv, m-am dus la service in aceasta dimineata si am facut revizia chiar daca aveam doar 7400km. Mi s-a umblat la mufa de la senzorul de ulei, s-a dat cu spray de contacte... Dar la final problema mea nu a fost rezolvata, martorul de ulei se stinge in continuare progresiv.
          Am testat motorul in diferite coditii, am mers cu a 3a la relanti, ca sa o chinui si sa scada turatia sub 750-800 cat e normal am mers 200-300m... Totul functioneaza normal, doar ca la pornire si doar la pornire se stinge lampa progresiv.
          Ne-am uitat pe unde se pune uleiul in motor, la axele cu came... pompeaza ulei fara probleme.

          Uitativa la filmulet si daca ati mai intalnit si poate imi puteti spune care e problema. In filmulet motorul a fost oprit de aproximativ 4 minute.
          Sa vad cand am timp si ma programez la un test de presiune...
          Alte solutii aveti ?
          Attached Files
          Last edited by SorinXp; 7 February 2012, 23:41. Reason: Nu am pus filmuletul

          Comment


          • Sunt mai multe variante, dar eu as merge pe o defectiune a senzorului de presiune. Poate fi pompa de ulei, filtrul.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Are sonor da nu are imagine, a patit ceva pe traseu.

              Comment


              • Scoate firul care duce la manocontact (sonda de presiune ulei), pune contactul si roaga pe cineva sa-ti puna/ia firul la masa si vezi cum face. Daca se stinge/aprinde instant e sonda; daca face la fel e bordul sau mufa din bord.
                [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                Comment


                • Senzorul este precum un intrerupator de bec ? Adica are 2 varianta : face contact sau nu.

                  Mufa de la senzor a fost curatata cu spray de contacte, dar nu s-au efectuat si alte lucruri.

                  Comment


                  • Daca se stinge la fel si cand motorul e rece sanse mai mari sa fie sonda/firul/contact in bord. Daca mai ai si alte probleme in bord ar trebui verificata legatura la masa.

                    Comment


                    • Martorul din bord nu presupune mare inginerie: +12V, un led, o rezistenta, trei mufe, doua sarme si manocontactul.
                      [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                      Comment


                      • Din cate stiu, sper sa nu ma insel, aprinderea martorilor luminosi, in afara de cei referitori la lumini, se face si cu autorizarea ECU; deci nu putem aprinde sau stinge un astfel de martor, prin interventie directa.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • daca scoti mufa de la senzorul de ulei , nu se mai aprinde deloc
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • n-are nicio treaba ecu cu martorul presiune ulei.
                            [Decât mult şi fără rost mai bine puţin şi prost!

                            Comment


                            • Vad ca pe o pagina sunt doua cazuri similare, deci problema nu e una mecanica (pompa ulei, trasee infundate, etc), ceva electric mai degraba, contacte imperfecte, senzori idioti...

                              Comment


                              • Originally posted by IancuMIC View Post
                                Din cate stiu, sper sa nu ma insel, aprinderea martorilor luminosi, in afara de cei referitori la lumini, se face si cu autorizarea ECU; deci nu putem aprinde sau stinge un astfel de martor, prin interventie directa.
                                Cu scuzele de rigoare;
                                Gestionarea martorilor de bord se face cu ajutorul unui controller.
                                Asta inseamna ca daca presiunea uleiului si senzorul sunt in regula, poate intarzierea stingerii martorului sa fie legata, in ultimul rand si de acesta unitate electronica.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google