Am inteles, chiar nu am gasit un termen mai potrivit, din pacate !
Problema alternator
Collapse
X
-
tensiune mica
Am un 1.4 din 2005 cu 60.000km, la care tensiunea masurata pe alternator este intre 13 si 13,6, functie de consumatori. Cum pot sa aflu daca problema este de la releul de incarcare sau regulatorul de tensiune? (banuiesc ca este ori una, ori alta).
Comment
-
Poti incerca o curatare a colectorului, verificare perii.
Din punctul meu de vedere, atata timp cat tensiunea generata de alternator, este peste cea din baterie, se poate spune ca e acceptabila incarcarea; ideal ar fi peste 13,8v.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Alternator
Intrucat am tot acuzat o defectiune la lighean, si anume, fluieratul de sub capota la pornire, s-a ajuns la concluzia ca este vorba despre alternator, mai precis despre rulmentii acestuia. Intrebarea mea e urmatoarea, daca a mai avut cineva aceasta operatiune de efectuat, sau daca aveti cunostinte de costurile pe care le implica :
- schimbarea rulmentilor
- schimbarea alternatorului.
Luni urmeaza sa merg pana la service sa vad ce imi recomanda ei, dar nu as vrea sa merg cu lectia nepregatita, ca aia sigur imi recomanda calea mai "putin" costisitoare.
Foloseste functia CAUTARE, inainte de a deschide un thread.Last edited by IancuMIC; 7 December 2014, 17:20.
Comment
-
Ideea e ca tot sa- l repari pe asta e mai avantajos. Decat sa iei unul second de care nu sti nimic....maxim 100 lei demontat remontat, iar reparatul in sine depinde daca se poate la fata locului sau se face la un atelier specializat pe asa ceva...Pain brings out the truth in us all...
...how much truth can you stand?
Comment
-
Mersic, nea' Iancule! Vezi, altfel ne tratam daca suntem oameni) Dau o cinzeaca, ieri am scos-o prin productie proprie.
Ca sa fiu on, in principiu se vor schimba rulmentii (sper sa nu aiba si fulia ceva, se va vedea la demontare). Asta o sa coste cam 50 lei materia prima + vreo 50 manopera, in service-ul unui prieten care se ocupa de asa ceva. Cat despre alternatoarele second, nu prea m-as increde, ca putine sunt alea "valabile", dar vroiam sa stiu cam la ce costuri sa ma astept, pt ca am vb in reprezentanta si mi-au dat niste scoruri la alternator (ca deh, ei nu repara ce-i stricat, ei schimba) de m-au dat pe spate.
Comment
-
a
Precizez cum as proceda eu.Bec aprins=alternator nefunctional; bec stins=alternator functional(pina la proba contrarie).Cu un cleste ampermetric de curent continuu,verific valoarea curentului debitat de alternator.Cu un multimetru verific valoarea tensiunii la bornele bateriei(e mai comod).Cind valorile masurate cu cele doua instrumente,corespund asteptarilor,situatia e OK.La speta prezentata suspectez carbuni(perii) uzati,colector uzat,perlat,etc.
Comment
-
-
Last edited by GFN; 26 April 2015, 12:15.Captain of the black pearl
Comment
-
Am studiat pozele mai demult, mulțumesc.
Am uitat să te întreb: cu aproximație, cam la ce cuplu ai strâns fulia pe ax ? că nu am găsit în manual informația asta. Oricum voi pune niște thread lock pe filet ca să fie ok.
Fulia nouă va fi INA 535 0105 10. Parcă tot asta ai pus și tu și s-a potrivit fără șaibă ?Last edited by ibuzescu; 27 April 2015, 00:04.sigpic
Comment
Comment