Sa incepem cu "of-ul" pe care l-am sesizat de cateva saptamani...caci, pana acum (21000km), nu am avut probleme deosebite (doar maruntisuri)
In acceleratie si deceleratie (doar atingi sau slabesti pedala de acceleratie, in orice treapta de viteza), se simt 2-3 smucituri, nu prea mari ca amplitutudine (dar se resimt, nu au nici o legatura cu frana de motor sau cu lag-ul turbinei, tipice diesel-ului); motorul merge bine, cursiv la apasarea constanta a pedalei; iar cu motorul liber, nu in sarcina, nu se simte absolut nimic.
Este mult mai sesizabil atunci cand e cald (motorul).
La revizia de 20000 de km de la inceputul lui Decembrie a fost facut testul de injectoare (preventiv!), teste efectuate in stationare si in mers, rezultatul fiind unul negativ(nu au fost descoperite neconformitati).
Motorul merge frumos, trage bine (indiferent de sarcina), raspunde fluent, fara vibratii anormale _ in stationare
Cauzele posibile sunt:
1. Suruburi de fixare ale cutiei slabite (uneori se aud niste zgomote ciudate, ca niste "cloncanituri" in partea dreapta fata, la trecerea peste denivelari...)
2. Arcuri ale ambreiajului neconforme (decalite, rupte,,,totusi,,,ar fi trebuit sa am ceva ciudatenii si la plecarea de pe loc, insa porneste frumos, lin)
3. Linie esapament cu probleme (suruburi, centrare; insa nu se aud zgomote de vibratii, tipice galeriei care se loveste de ceva...)
3. Potentiometru buclucas? (al acceleratiei, insa merge bine in stationare)
Nu incape discutie de subturare (am incercat fenomenul in plaja 2000_4000)
Am fost in service cu ea; au facut probe de drum (si cu ea subturata trage biiine); initial au incercat sa ma acuze de mers subturat,ca as umbla cu a V-a prin oras. M-a bufnit rasul si le-am zis ca a mea o vede pe a IV-a dupa 65 km/h iar a V-a dupa 90 (chiar si la 100-110). Dupa aceea ma intreaba de unde iau motorina, caci tipul care conducea se uita in spate si vede fum gros, la care ii zic: "Pi Buni ca vezi tu fumul ala? Eu incerc de cand am masina sa il vad de acolo si inca nu am reusit..."
Pe la revelion, cand mai aveam doar vreo 3-4 litri in damigeana am facut de un plin, insa...nici o ameliorare.
Cade si "gazul", calitatea lui.
Asadar, cei din service nu au recunoscut direct existenta problemei semnalate de mine. S-au refacut testele de injectoare, ok! Verificate: linia de esapament, jocuri roti, strangere suporti motor etc
Sa nu uit: motorul are acelasi soft de la mamica lui.
Uneori, la anumite denivelari, se simt niste miscari usoare, ca si atunci cand transporti lichide voluminoase si acestea se duc ori in fata ori in spate.
Am mai mers si cu doua de 65 CP, insa nu e ca la mine.
Pornirile de dimineata sunt foarte bune, rapide (putin zgomotoase, insa e normal pentru un diesel rece)
Ma gandesc si la tamponul motor, daca o fi neconform, rupt (desi au bagat un levier intre el si caroserie si mi-au zis ca e bun)
Mai are cineva idei despre cauza acestor simptome?
Multam fain!
In acceleratie si deceleratie (doar atingi sau slabesti pedala de acceleratie, in orice treapta de viteza), se simt 2-3 smucituri, nu prea mari ca amplitutudine (dar se resimt, nu au nici o legatura cu frana de motor sau cu lag-ul turbinei, tipice diesel-ului); motorul merge bine, cursiv la apasarea constanta a pedalei; iar cu motorul liber, nu in sarcina, nu se simte absolut nimic.
Este mult mai sesizabil atunci cand e cald (motorul).
La revizia de 20000 de km de la inceputul lui Decembrie a fost facut testul de injectoare (preventiv!), teste efectuate in stationare si in mers, rezultatul fiind unul negativ(nu au fost descoperite neconformitati).
Motorul merge frumos, trage bine (indiferent de sarcina), raspunde fluent, fara vibratii anormale _ in stationare
Cauzele posibile sunt:
1. Suruburi de fixare ale cutiei slabite (uneori se aud niste zgomote ciudate, ca niste "cloncanituri" in partea dreapta fata, la trecerea peste denivelari...)
2. Arcuri ale ambreiajului neconforme (decalite, rupte,,,totusi,,,ar fi trebuit sa am ceva ciudatenii si la plecarea de pe loc, insa porneste frumos, lin)
3. Linie esapament cu probleme (suruburi, centrare; insa nu se aud zgomote de vibratii, tipice galeriei care se loveste de ceva...)
3. Potentiometru buclucas? (al acceleratiei, insa merge bine in stationare)
Nu incape discutie de subturare (am incercat fenomenul in plaja 2000_4000)
Am fost in service cu ea; au facut probe de drum (si cu ea subturata trage biiine); initial au incercat sa ma acuze de mers subturat,ca as umbla cu a V-a prin oras. M-a bufnit rasul si le-am zis ca a mea o vede pe a IV-a dupa 65 km/h iar a V-a dupa 90 (chiar si la 100-110). Dupa aceea ma intreaba de unde iau motorina, caci tipul care conducea se uita in spate si vede fum gros, la care ii zic: "Pi Buni ca vezi tu fumul ala? Eu incerc de cand am masina sa il vad de acolo si inca nu am reusit..."
Pe la revelion, cand mai aveam doar vreo 3-4 litri in damigeana am facut de un plin, insa...nici o ameliorare.
Cade si "gazul", calitatea lui.
Asadar, cei din service nu au recunoscut direct existenta problemei semnalate de mine. S-au refacut testele de injectoare, ok! Verificate: linia de esapament, jocuri roti, strangere suporti motor etc
Sa nu uit: motorul are acelasi soft de la mamica lui.
Uneori, la anumite denivelari, se simt niste miscari usoare, ca si atunci cand transporti lichide voluminoase si acestea se duc ori in fata ori in spate.
Am mai mers si cu doua de 65 CP, insa nu e ca la mine.
Pornirile de dimineata sunt foarte bune, rapide (putin zgomotoase, insa e normal pentru un diesel rece)
Ma gandesc si la tamponul motor, daca o fi neconform, rupt (desi au bagat un levier intre el si caroserie si mi-au zis ca e bun)
Mai are cineva idei despre cauza acestor simptome?
Multam fain!
Comment