Pe frigul asta multa lume are probleme cu bateria. Sa va povestesc ce am patit ca sa nu faceti si voi la fel cand puneti alta baterie.
Sambata dimineata cobor si cand apas telecomanda usile nu se deschid, deschid cu cheia si pun contactu', se aprind martorii foarte vag, rotesc cheia si numa' un tacanit se aude, clar bateria e descarcata. Buun, pe Dacia veche am pus baterie noua vara trecuta, deci o schimb cu aia, zis si facut. Desgac pe amandoua bornele si schimb bateria, numai ca: pe logan in timpul montarii am reusit un mic SCURT la borne din neatentie. Scurt mic de tot, o scanteie ca la o bricheta. Nu i-am dat atentie, am montat totul, ma urc si pun contactul, totul pare OK, martorii se aprind si se sting normal si actionez demarorul. Invarte, invarte dar nici-un semn de viata de la motor. Imi aduc aminte de scurt si ma uit la sigurantele din habitaclu, era arsa cea de la casetofon, o schimb da' tot nimic, evident. Pan la urma ma prind ca in momentul punerii contactului nu se aude sunetul caracteristic pompei de benzina ca inainte. Na acuma trag o sperietura, am crezut ca s-a ars pompa sau UCE. Caut in manualul de service si vad ca mai sunt sigurante sub capacul negru din jurul bateriei in partea stanga. Desfac capacul si intradevar gasesc 2 sigurante acolo, acelea sunt de la sistemul de injectie, una dintre ele era arsa, o inlocuiesc si minune porneste masina.
Deci, mare atentie. Daca nu aveam manualul ajungeam la service pe o platforma si ma costa o caruta de bani, asa m-a costat 4 lei setul de sigurante.
Sambata dimineata cobor si cand apas telecomanda usile nu se deschid, deschid cu cheia si pun contactu', se aprind martorii foarte vag, rotesc cheia si numa' un tacanit se aude, clar bateria e descarcata. Buun, pe Dacia veche am pus baterie noua vara trecuta, deci o schimb cu aia, zis si facut. Desgac pe amandoua bornele si schimb bateria, numai ca: pe logan in timpul montarii am reusit un mic SCURT la borne din neatentie. Scurt mic de tot, o scanteie ca la o bricheta. Nu i-am dat atentie, am montat totul, ma urc si pun contactul, totul pare OK, martorii se aprind si se sting normal si actionez demarorul. Invarte, invarte dar nici-un semn de viata de la motor. Imi aduc aminte de scurt si ma uit la sigurantele din habitaclu, era arsa cea de la casetofon, o schimb da' tot nimic, evident. Pan la urma ma prind ca in momentul punerii contactului nu se aude sunetul caracteristic pompei de benzina ca inainte. Na acuma trag o sperietura, am crezut ca s-a ars pompa sau UCE. Caut in manualul de service si vad ca mai sunt sigurante sub capacul negru din jurul bateriei in partea stanga. Desfac capacul si intradevar gasesc 2 sigurante acolo, acelea sunt de la sistemul de injectie, una dintre ele era arsa, o inlocuiesc si minune porneste masina.
Deci, mare atentie. Daca nu aveam manualul ajungeam la service pe o platforma si ma costa o caruta de bani, asa m-a costat 4 lei setul de sigurante.
Comment