In principiu nu trebuie schimbat alternatorul pentru ca el este conceput si calculat la nevoile masinii respective, iar bateria nu conteaza daca este mai mare ca Amperaj. O baterie de amperaj mai mare nu deranjeaza cu nimic alternatorul in functiunea lui.
Singura problema care apare este in momentul in care descarci accidental bateria, total.
In acel moment daca nu vii in sprijinul bateriei cu o sursa de incarcat pentru minim 15 minute, inainte de a pune demarorul in functiune si a porni motorul, necesarul de curent din baterie cumulat cu necesarul autovehiculului intrat in functiune(demaror, motor, pompa de benzina, etc) vor suprasolicita alternatorul si se va arde puntea de diode.
Asta in cel mai fericit caz.
Deci poti sa pui orice baterie care iti incape in suport, dar ai grija la descarcare totala sa o reincarci macar 10% inainte de a da la cheie.
Indicat este sa o scoti si sa mergi cu ea la redresor si apoi sa o montezi la loc pe vehicul.
Reparatia alternatorului este muuult mai scumpa decat o baterie noua.
Singura problema care apare este in momentul in care descarci accidental bateria, total.
In acel moment daca nu vii in sprijinul bateriei cu o sursa de incarcat pentru minim 15 minute, inainte de a pune demarorul in functiune si a porni motorul, necesarul de curent din baterie cumulat cu necesarul autovehiculului intrat in functiune(demaror, motor, pompa de benzina, etc) vor suprasolicita alternatorul si se va arde puntea de diode.
Asta in cel mai fericit caz.
Deci poti sa pui orice baterie care iti incape in suport, dar ai grija la descarcare totala sa o reincarci macar 10% inainte de a da la cheie.
Indicat este sa o scoti si sa mergi cu ea la redresor si apoi sa o montezi la loc pe vehicul.
Reparatia alternatorului este muuult mai scumpa decat o baterie noua.
Comment