si in fata mi se aburesc geamurile, inclusiv parbrizul. daca comut pe aeratoare se abureste perbrizul, daca comut pe parbriz se aburesc geamurile laterale.daca dau drumul ac-ului se dezabureste dar daca il opresc se abureste iar. e tare enervant. se intampla cand ploua sau seara si nu stiu de ce. ma gandesc ca sunt infundate ceva cai de scurgere dar nu stiu unde se gasesc ca sa le verific.
Aburire geamuri!
Collapse
X
-
Originally posted by bciprian82 View Postla mine a inceput sa se abureasca cand ploua si seara(cand este mai rece). am incercat sa comut pe toate pozitiile posibile si situatia nu se schimba decat daca dau drumul ac-ului (daca opresc motorul cu ac-ul pornit si apoi dupa cateva minute pornesc din nou motorul, se abureste puternic instantaneu si apoi se dezabureste). mentionez ca problema a aparut aproximativ cand am pus filtrul de habitaclu. ma gandesc sa fie infundate scurgerile dar nu stiu unde sunt situate. imi spuneti voi? mersi
Ai cumva filtru de praf montat sub parbriz?
Comment
-
maneta e pusa pe aer de afara. inca ceva ce am uitat sa zic: cand ploua se abureste mai tare decat seara si cu mai multe persoane in masina. filtrul l-am scos si am pus un capac si l-am sigilat pe margini cu silicon dar Nu am mai putut merge cu masina de atunci pentru ca sunt racit si trebuie sa stau acasa.
Comment
-
Normal ca se aburesc geamurile mai mult cand ploua, ca doar umiditatea de afara e mai mare si intra in masina. Si e normal sa se abureasca cu 2-3persoane in masina si chiar cand nu ploua.
Comment
-
Poate aveau AC-ul pornit...
Comment
-
nu mai stiu ce sa cred dar normal nu e, cel putin in conceptiile mele. am dat jos filtrul ala de polen(oricum vroiam sa-l schimb) si tot asa e, nici o imbunatatire. a, am mai observat azi ceva, geamul meu(de la sofer) se abureste mai tare si mai repede. incepe sa ma scoata din sarite mai ales ca nu port carpe in masina si nu suport sa sterg geamuri aburite.
nu poate fi ceva infundat pe acolo? vre-o scurgere sau poate chiar vre-o galerie de aer?
Comment
-
se dezabureste in felul urmator: comuti clapeta pe aer din afara, dai drumul la ventilatie (aer cald), indrepti aeratorul de langa geamuri (stanga-dreapta) inspre geamuri si gata, se dezaburesc, ba chiar nu se aburesc deloc. sau deschizi usor un geam (oricare) ca sa intre aer rece de afarasigpic
Comment
-
Aburirea apare din cauza vaporilor de apa din aer
Aceste cantitati se gasesc permanent ca vapori de apa, invizibili in aer. Astfel, un metru cub de aer la 0 grade Celsius poate sa contina o cantitate maxima de 5 g (reprezentand 5 cm cubi) vapori de apa. Daca temperatura incaperii creste, atunci aerul poate primi o cantitate mai mare de apa. Astfel la 20°C vom avea 17 g, iar la 30°C se ajunge la 30 g la 1 m³.
Daca in aer este continuta cantitatea maxima de vapori de apa, atunci aerul nu mai primeste umiditate in forma de vapori de apa si devine aer saturat cu “umiditate relativa a aerului” de 100 %.In acest moment se atige punstul de roua si vaporii de apa vor condensa pe suprafetele reci(geamuri)
DECI in concluzie pt a reduce umiditatea relativa se poate
1.Cresterea temperaturii in incinta si deci aerul va absorbi mai multi vapori de apa (lucru greu de realizat in spatiul care este si asa mic in automobil)...se poate realiza dar caldura din incinta trebuie sa fie foarte ridicata si oricum la pasageri care daca este iarna sunt si asa destul de imbracati.
2.Cresterea temperaturii geamului(iarasi greu de realizat in afara de parbriz si luneta)
3.Scaderea umiditatii prin folosirea Ac...(Ac pornit si caldura pornita) fapt care va duce la condensarea vaporilor de apa din masina la trecerea prin conductele reci (vaporizaror ,radiator ,cum se numeste nu stiu exact),si deci nu condensarea pe geamuri cea ce duce la scaderea umiditatii relative din masina
Am spus Ac +caldura pornite deoarece la masinile care nu au clima automata aceasta metoda e mai confortabila ...La cele cu clima automata se aplica fie cu functia de dezumidificare(la cele de ultima generatie,care fac ecam acelasi lucru numai ca sufla mai mult cald decat rece sa nu se simta disconfort) sau prin metoda de sacrificiu care consta in a seta temp minima pt o anumita perioada max cateva minute sunt de ajuns pt scaderea umiditatii
CRED ca totul este foarte clar acuma...
Si mai considerati ca in perioada de iarna mai poate fi si zapada de vina intrata in masina pe talpile noastre si impregnata in presuri
Comment
Comment