Discuri De Frana Ovalizate.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Discuri De Frana Ovalizate.

    Eu am pe masina discuri pline si sincer nu prea sunt multumit de frana. Cum se manifesta simptomele discurilor de frana ovalizate, si care ar fi motivele pentru care se ovalizeaza discurile?
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

  • #2
    si cam in ce fel ai vrea tu sa franeze ca sa fii multumit?
    discurile nu se "ovalizeaza" ci se deformeaza, capata abatere de la planeitate.
    in 99% din cazuri e din vina utilizatorului si se intampla cam asa - frane utilizate intens si incinse bine, o balta mai mare sau mai mica, racire brusca si voila - un set de discuri cu bataie.
    manifestare - cand franezi ai batai pe zona fata....
    nu stiu exact cum e cu garantia la dacia la discurile de frana dar mie mi-ar fi si rusine sa ma duc la service sa spun ca am batai la franare

    Comment


    • #3
      Simplu .... 140 si franeaza usor .... daca iti tremura volanul ai discurile deformate ( sau ovalizate cum se zice ).

      Cum a zis si skd_ozenel ... principalul vinovat este soferul .

      Comment


      • #4
        Este posibil ca masina sa mearga mai greu si sa simt vibratii in volan (nu ceva exagerat, dar se simt) la orice viteza? Geometria rotilor este facuta de curand, iar de roti strambe nu poate fi vorba.
        P.S. Normal ca soferul este de vina pentru discurile de frana ovalizate ca doar nu o fi benzina din rezervor.
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • #5
          Cum au zis si colegii, n-ai cum sa nu simti simptomul: La viteza mai mare, daca franezi si ai batai in rotile pe fata (m-am exprimat folcloric) inseamna discuri deformate...majoritatea le zice discuri ovalizate insa e acelasi lucru ca informatie, insa asta nu ar trebui sa-ti afecteze intr-o masura prea mare eficacitatea franelor.
          Numai la franare trebuie sa ai acea bataie ( se simte mai mult cand franezi de la cel putin 70-80 km/h)...daca o ai fara sa franezi atunci ai roti dezechilibrate. Daca ai impresia ca merge masina mai greu verifica sa nu ai franele putin blocate, caz in care se incinge foarte mult lichidul de frana de unde rezulta eficacitatea franei slaba
          Last edited by darksid3; 17 February 2009, 11:08.
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • #6
            Pot sa aiba si defecte din fabricatie .... .

            Se simt pe franare ?... sau in mers?... Daca se simt pe franare ... e de la discuri ...

            Comment


            • #7
              Bun, am inteles asta cu frana la viteza mai mare, dar eu ziceam ca simt vibratii si mi se pare ca masina merge mai greu chiar la mersul in oras.
              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

              Comment


              • #8
                vezi sa nu ai frana blocata pe fata, mai era cineva pe forum care a ramas cu pistonasele presate pe fata....

                Comment


                • #9
                  Si daca au ramas blocate pistonasele, cum verific treaba asta si cum remediez? Imi puteti spune cum se face, nu e nevoie sa ma trimiteti in service.
                  sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                  Comment


                  • #10
                    o ridici pe cric si invarti de roata.vezi care merge greu si are scartait.la verificarea asta poti sa descoperi multe.poate fi si un rulment ,bucse, pivoti.sau dac vrei sa te convinge de buna functionare a pistoanelor desfaci etrierii de pe discuri si verifici cursa lor apasand pedala de frana.atentie sa apesi incet si doar un pic ca sa nu sara pistonul.
                    Last edited by margelatu; 17 February 2009, 11:31.
                    Welcome to the Club, We Have Jackets !

                    Comment


                    • #11
                      sau mai bine, impingi cu grija pistonasul inapoi in etrier, pui etrierul sa fie discul intre placute sa nu iti iasa pistonasul si pui pe cineva sa apese frana. ar trebui sa se miste usor si lin la apasare.

                      Comment


                      • #12
                        Cristi , daca ai roata infranata ar trebui sa se incinga discul chiar daca nu franezi mai deloc , avand servo directie artrebuii sa-ti traga putin stanga sau dreapta
                        Simptomele pe care le spui tu eu le am de la inele de centrare a jantelor. Cand mi-am schimbat jantele le-am pus fara acele inele si la 100km/h imi dardaia volanul de ziceai ca am pana. Apoi le-am pus si s-a mai rezolvat din problema. Dar nu a disparut total. Tu acum ai jantele de tabla sau celelalte?
                        Iar in ceea ce priveste discul ovalizat se simte la franare la viteze mari ai ceva joc in pedala( asemenea simptome le-am avut la discurile vechii daci )
                        Cu tractorul pe ogoarele (strazile) patriei

                        Comment


                        • #13
                          Acum am rotile de iarna, adica de tabla. Cand ajung acasa o sa o ridic pe cric si o sa vad care e treaba cu etrierii aia (si pe stanga si pe dreapta). Nu se incinge roata mai mult decat normal. Si mie pe vremea cand aveam berlina mi s-a intamplat sa se gripeze etrierii, dar roata se incalzea excesiv si mirosea din masina a ferodo incins. La asta nu poate fi vorba de roti incinse, poate nu e asa grav.
                          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                          Comment


                          • #14
                            discurile se ovalizeaza si daca intri in groapa cu piciorul pe frana.
                            fara

                            Comment


                            • #15
                              Da, deci mi-am achizitionat ieri o pereche de discuri ventilate impreuna cu etrieri. Am observat ca daca afara este frig, de ex. aseara sau azi dimineata cand am mers cu masina vibratiile nu se mai simt asa tare. Eu totusi cred ca la caldura discurile se dilata si atunci incep sa faca figuri. In fine, o sa montez discurile astea si sper sa se rezolve. Oricum, am mers cu Logan cu discuri ventilate si altfel se simte franarea, chiar nu e un moft. Are cineva idee, daca schimbi discurile de frana cu unele ventilate trebuiesc schimbate si planetarele? Nu mai stiu pe ce forum am citit de treaba asta, cum ca planetarele astea de pe masinile care vin cu discuri ventilate din fabrica au mai multi dinti (19 dinti discuri normale, 21 discuri ventilate).
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google