am si eu ceva patzanii cu ABSul si am sa incep cu inceputul pentru a putea oferi o imagine de ansamblu:
- pus jante pe masina care aveau un inel de plastic care o fixa pe butuc sau cum se mai cheama
- schimbat cauciucurile... si baietii de la vulcanizare au stricat 2 fileti pe unul din tambrurii de pe spate
- probabil de la forja sau ceva la modul inelele de plastic s-au topit in timp ca mai erau numai niste fragmente din ele... problema a fost cand la 60 km/h intr-un plin bulevard circulat din iasi am simtit un trancanit puternic la roata stanga fata si trepidatii in volan .... tras imediat pe dreapta... mers la roata... 3 prezoane rupte capetele, filetii ramasi in roata.... ok... adus platforma, dus masina in service luat un rulment schimbat rulmentul treaba buna
- la o saptamana distanta eram cu masina in service pt niste retursuri si cand sa o duca la directii au crapat prezoanele si in partea cealaltata... tot pe fata... schimbat rulmentul, schimbat toate prezoanele, inlocuit ce mai ramasese din inelele de plastic cu inele metalice
- intre timp am facut rost de un tambur nou pentru spate, chiar m-am bucurat ca era de prestige, spartanul meu fiind ambition...
- la o luna a inceput sa mi se aprinda senzorul de abs.... sa imi ramana aprins din ce in ce mai des..... am mers la roman la dacia service unde au stat baietii cam 2 zile calare pe spartan sa vada ce are si au descoperit ca aveam numar de pasi diferiti pe roti.... 44-48 fata si 48-44 spate.... se pare ca unu din rulementii inlocuiti era de prestige.... ca si tamburul de pe spate de 48.....
- in 2 saptamani am luat si celalalt tambur si am mers in service si am inlocuit si celalat rulment si acum totul e cu 48
- au trecut 2 luni .... si mi s-a aprins senzorul de abs... si asa ramane... fiind prin tara cu treburi am intrat la sighisoara la dacia service unde au verificat baietii tot ce se putea si s-a ajuns la concluzia ca e de la un senzor de abs mort...
acum ma intreb oare are e de la rulment sau senzorul abs e totusi separat de rulment ?
pentru cei interesati preturile la pisele din aceste operatiuni sunt
685 tambur
300 rulment
140 manopera schimbat rulment
310 senzor abs fata
50 diagnoza clip
- pus jante pe masina care aveau un inel de plastic care o fixa pe butuc sau cum se mai cheama
- schimbat cauciucurile... si baietii de la vulcanizare au stricat 2 fileti pe unul din tambrurii de pe spate
- probabil de la forja sau ceva la modul inelele de plastic s-au topit in timp ca mai erau numai niste fragmente din ele... problema a fost cand la 60 km/h intr-un plin bulevard circulat din iasi am simtit un trancanit puternic la roata stanga fata si trepidatii in volan .... tras imediat pe dreapta... mers la roata... 3 prezoane rupte capetele, filetii ramasi in roata.... ok... adus platforma, dus masina in service luat un rulment schimbat rulmentul treaba buna
- la o saptamana distanta eram cu masina in service pt niste retursuri si cand sa o duca la directii au crapat prezoanele si in partea cealaltata... tot pe fata... schimbat rulmentul, schimbat toate prezoanele, inlocuit ce mai ramasese din inelele de plastic cu inele metalice
- intre timp am facut rost de un tambur nou pentru spate, chiar m-am bucurat ca era de prestige, spartanul meu fiind ambition...
- la o luna a inceput sa mi se aprinda senzorul de abs.... sa imi ramana aprins din ce in ce mai des..... am mers la roman la dacia service unde au stat baietii cam 2 zile calare pe spartan sa vada ce are si au descoperit ca aveam numar de pasi diferiti pe roti.... 44-48 fata si 48-44 spate.... se pare ca unu din rulementii inlocuiti era de prestige.... ca si tamburul de pe spate de 48.....
- in 2 saptamani am luat si celalalt tambur si am mers in service si am inlocuit si celalat rulment si acum totul e cu 48
- au trecut 2 luni .... si mi s-a aprins senzorul de abs... si asa ramane... fiind prin tara cu treburi am intrat la sighisoara la dacia service unde au verificat baietii tot ce se putea si s-a ajuns la concluzia ca e de la un senzor de abs mort...
acum ma intreb oare are e de la rulment sau senzorul abs e totusi separat de rulment ?
pentru cei interesati preturile la pisele din aceste operatiuni sunt
685 tambur
300 rulment
140 manopera schimbat rulment
310 senzor abs fata
50 diagnoza clip
Comment