If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Se uzeaza mai greu bieleta; de obicei capul de bara e cel mai supus eforturilor si implicit deteriorarii rotulei.
E cam greu de depistat jocuri(doar daca sunt foarte mari,)la aceasta piesa, fiind in legatura cu capului de bara.
Azi am ridicat fata pe cric (si stanga si dreapta) si am facut un joc de roata stanga dreapta si se aude si in acelasi timp se simte o bataie si joc undeva spre caseta de directie. Din poze am vazut ca bieleta de directie are un capat cu o garnitura mare care, banuiesc ca e inspre caseta si aia s-o fi duc.
Jocul de acolo este, si spre surprinderea mea este mai mare pe stanga decat pe dreapta.
Si acum va intreb daca jocul este de la bieleta sau caseta. capetele de bara nu au joc (au aproape 2 ani).
Din poze am vazut ca bieleta de directie are un capat cu o garnitura mare care, banuiesc ca e inspre caseta si aia s-o fi duc.
Jocul de acolo este, si spre surprinderea mea este mai mare pe stanga decat pe dreapta.
Si acum va intreb daca jocul este de la bieleta sau caseta. capetele de bara nu au joc (au aproape 2 ani).
Pentru inceput ar fi indicat sa schimbi bieleta, adica articulatia care face legatura intre caseta de directie si capul de bara (prin intermediul tirantului axial).
a stans un surub acolo la caseta(tachet impingator???). Acum directia e putin greoaie dupa ce a fost strans surubul ala.Se poate strica ceva sau tre sa merg sa-l slabeasca la loc? Multumesc!
Directia merge greu pentru ca pinionul care actioneaza cremaliera casetei este prea aproape aproape de aceasta (reglajul dintre 2 pinioane).
Exista o limita acceptata intre 2 pinioane, pentru ca acestea sa angreneze usor.
Cu asa functionare cremaliera se va uza prematur; este compromisul pe care il fac cei de la service pentru a multumi clientul, pentru o perioada, zic eu.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Am rezolvat problema mea definitiv (pentru macar 3 ani zic eu )
am schimbat stg/dr
bucsi brat
telescoape
bielete antiruliu
bucsi bara stabilizatoare
ambi pivoti
1 buc bieleta directie/stg
placute frana
nu se mai aude nici o bataie .......singura bataie la plecarea de pe loc a fost..... in ...buzunar.... dar nu imi pare rau....era necesara schimbarea acestor piese dupa 5 ani de utilizare intensiva a masinii...
Cost total piese 550 lei (manopera =in regie proprie)
Acum trebuie sa merg la Dacia service sa fac reglajele necesare la directie
si sa cumpar 2 anvelope noi sau f bune pe fata.....
"Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
trebuie sa existe ulei servo in burduful acela care pleaca din caseta directie si imbraca pipa bieleta sau faptul ca exista e semn rau?
ma gandesc ca s-a fisurat cumva acel burduf ca mereu e umed sub el in partea stanga cum te uiti la compartimentul motor.cam la 1 saptamana completez cu lichid!
solutii?
:NU; asta inseamna ca s-a dus simeringul; am sunat la un service in legatura cu aceasta problema si raspunsul a fost sec "se inlocuieste casata"
Dottore, parca ti-am mai raspuns tot pe aceiasi tema; daca nu crezi , suna la Dacia.
am mai pus problema asta dar sub o alta forma!
credeam ca scap doar cu burduful schimbat
oricum sa dau 1000 lei pe o caseta servo doar ca pierde lichid...
mai bine completez acolo in borcan sa fie la nivel!
nu are joc, nu troncane, capetele de bara abia ce le-am schimbat...deci mai merge asa
am luat si eu legatura cu un mecanic si tot sec mi-a raspuns ca se schimba, de reconditionat cica e mult de munca si "nu iese"
ms fain pt rasp!
Din alta discutie cu cei de la service, mi-au spus ca Dacia nu permite sau nu recomanda, reparatii la casetele de directie, asa ca nimeni nu-si baga, cum se spune, pielea la saramura.
Odata si odata tot va trebui sa ei o masura radicala; ma gandesc ca, la un moment dat va curge si mai tare si atunci...
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
cand o pica de tot o schimb, pana atunci o sa completez cu lichid, fac aprox 10 mii km / an.momentan am 63 mii, d'aia zic ca mi se pare prematur sa o schimb!
Am rezolvat problema mea definitiv (pentru macar 3 ani zic eu )
....................
Cost total piese 550 lei (manopera =in regie proprie)
....................................
Foarte bine ce ai facut. Cam asa trebuie procedat !
Bieleta de directie ai schimbat-o tu?
Am inteles ca trebe si dispozitiv de blocare ca altfel cand desfaci cu cheia de 32 risti sa deteriorezi bucsa de teflon din caseta....
La mine e dusa pe partea stanga (partea volan).
Last edited by Octavian; 26 March 2012, 18:16.
Reason: Automerged Doublepost
Pai nici eu nu vreau sa zic prostii (sau cat mai putine ) ) si eu cred ca e una singura situata pe partea lunga a casetei (drepta) ca sa tina cremaliera...poate gresesc .
PS: acum am vazut ultimul post ))
M-am ghidat dupa faptu ca asa era (daca imi duc bine aminte) la Dacia 1300...
Scoteai siguranta aia cu un cleste cu cioc si schimbai bucsa.
Deci daca ma pun eu sa schimb pe stanga (acolo e bulita) nu risc sa stric bucsa...corect? ))
Corect; oricum bucsa e in interiorul casetei, la extremitate, aproape tangent cu marginea corpului casetei.
Din cate imi amintesc, pe stanga e simeringul , la cele cu servo.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Nu trebuie sa blochezi nimic la caseta ,sa schimbi bieleta de directie....
jocul este foarte mic si n-ai ce sa distrugi daca lucrezi cu grija la desfiletarea piulitei de la bieleta...fara smucituri,fara lovituri sau tras de cheie ciobaneste brusc....
In plus trebuie sa folosesti o cheie foarte buna...nu decalibrata....iar forta cu care apesi pe cheie trebuie sa creasca usor pana cand brusc vei sesiza ca cedeaza la desfiletare piulita bieletei....In general te vei speria initial la forta cu care trebuie sa apesi pe cheie pentru a slabi bieleta dar dupa o prima incercare usoara...eu zic de antrenament.... a doua incercare o vei relua mai sigur pe tine si cu o forta aplicata usor initial , dar progresiv in crestere, vei fi surprins cand vei simti ca cedeaza brusc la desfiletare....Acesta operatie mecanica ..atentie...se realizeaza pe un elevator sau pe o rampa !
Accesul trebuie sa fie usor catre capatul bieletei/caseta directie...altfel risti sa ti rupi mainile si sa decalibrezi cheia si piulita bieletei de directie .....apoi daca ai facut prostia asta ....sa vezi distractie si munca inutila...cu demontaj posibil al casetei de directie sau taierea bieletei cu flexul ...ca ultima solutie extrema...deci....nu recomand operatiunea asta daca cel ce se incumeta sa o faca nu stie cate ceva din 'mecanica aplicata " nu numai din teorie !!!
"Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment