Un prieten care are tot logan mi-a spus ca la relanti turomentru sta la 0. Cand o accelereaza turatia creste sacadat. Motorul merge perfect, deci nu e de la motor. Intrebarea mea este: unde este masa la turometru? Stiu ca la Dacia 1310 avea un fir la bobina de inductie si altu (masa) prins de contra aripa...
Probleme Turometru
Collapse
X
-
Nu cred ca are treaba cu tensiunea pe circuit, ci cu motorasul pas cu pas care misca acul.
-
se schimba clusterul (bordul electronic) cu totul. la service n-o sa va repare nimeni motorasul pas cu pas. e mai mic si mai firav decat cel de la corpul clapeta, nici sa nu va ganditi ca vi-l desfaceti si curatati singuri, daca nu aveti mana fina si scule cu care sa-l dezlipiti de pe placa. la service, repet, va schimba bordul cu totul. apropo, asta din bord n-are nevoie de curatare, e etans, nu se imbacseste.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
si la mine exista unele fluctuatii ale turometrului. Pe testul CLIP turatia variaza intre 744 si 762. Nu e constanta. Au curatat corpul clapeta si senzorul de turatie si tot asa face. Am scris si la "curatare corp clapeta" chestia ca am gasit corpul clapeta pe interior umezit. Tipu a dat cu spray contacte pe corp si apoi l-a suflat cu aer comprimat. Meseriasii nu mai stiu ce sa ii faca.
Comment
-
Aceeasi problema ca si Claudiu_Buhan o am eu din oct. 2006, de cand am cumparat masina. De la service-ul Dacia mi-au spus ca nu stiu de la ce ar putea fi. Problema e vizibila pe turometru dar pe test e nesemnificativa, nu poate afecta motorul si buna lui functionare.
Comment
-
O fluctuatie de 10 - 20 rpm la relanti nu cred ca este semnificativa. Oricum, ECU isi ajusteaza continuu parametri, deci ajusteaza continuu si turatia. Incercati o benzina cu cifra octanica mai mare si respectiv o ardere mai bine controlata si vedeti dupa aceea daca mai sunt aceleasi fluctuatii.
Comment
-
Eu ma gandeam la Carrera100, nu 95. Daca e sa alegi o cifra octanica mai buna. Si nu e vorba ca asa fac toate, dar cum am mai spus, ecu ajusteaza in permanenta turatia motorului in functie de informatia pe care o primeste de la senzori. Nu cred ca este vreun motor care va sta fix la 750 rpm (sau ma rog, turatia de relanti a fiecaruia).
Acum nu mai cautati si voi probleme.... motorul merge normal. La mine variatia asta de turatie o am de vreo 2 ani, adica de cand era masina noua. Si inca merge bine, consumul e ok, nu am probleme.
Comment
-
Corect, probabil ar trebui sa stea inghetat turometrul la ralanti ))
Mai oscileaza, mai tremura uneori schimbatorul, nu va mai stresati, la ce benzina e la benzinarii, totul e normal la motorul asta....
Nici nu va puteti imagina ce nivel calitativ avem la benzina fata de Vest.
Comment
Comment