Bujii NGK , DENSO- IRIDIUM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prima proba a fost:cuplata in treapta 1 si lasata sa mearga fara sa ating pedala de acceleratie.In acest regim,inainte mergea putin in suturi (smucituri usoare),adica nu mergea lin.Cu Denso merge lin.De precizat ca nici cu cele de fabrica ngk nu intrerupea (nu avea rateu in nici o situatie).Cu Denso se simte ca trage mai bine in toata plaja de turatii.De pornit,porneste la fel de usor,nu am simtit diferente.

    Documentarea am facut-o pe site-ul lor w.denso-am.eu.Gasiti acolo catalogul 2015-2016 cu tipuri bujii denso pt.fiecare tip auto,beneficiile bujiilor TT.
    Last edited by mike-5; 4 April 2016, 21:26. Reason: Automerged Doublepost

    Comment


    • si mie imi place NGK-urile mai mult, mi se par de incredere, mai ales ca is puse din fabrica
      -- 1.5 Dci --

      Comment


      • Stergem praful- schimbat bujii la 8V - aprox 45 000 km

        Bujiile schimbate - NGK iridium premium ( electrod iridium, electrod de masa cu pastila de platina - vezi in poza)

        Dupa cum se vede, sunt cam la limita in sensul ca par prea calde pt acest motor, desi ele vin original montate pe un motor de 300CP+......posibil de vina sa fie si tipurile de carburant folosite sau modificarile insa asta e alta poveste

        Initial le-am ales pt ca spre deosebire de NGK iridium obisnuite ( IX ) au urmatoarele avantaje:

        - electrodul de iridium este sudat cu laser, la celelalte nu
        -au pastila de platina in electrodul lateral, deci distanta ramane aceeasi...la celelalte este doar Nickel care se erodeaza in timp
        - cel mai important, electrodul central patrunde mai mult in camera de ardere (punctul scanteii este deplasat) ceea ce duce la aprindere mai buna,precum si la atingerea unei temperaturi de autocuratire mai repede ( au acelasi punct al scanteii ca bujiile cu 2 electrozi OEM spre deosebire de bujiile cu 1 electrod OEM care au electrodul central mai retras)

        Le-am schimbat cu unele NGK premium dublu platina hibride ( prin constructia electrodului central sunt mai "reci" - cifra termica este tot 6 insa e diferenta de nuanta, pt cine se pricepe) - alese pt faptul ca pe langa platina dubla ( electrod central/electrod lateral) sunt si dublu cupru ceea ce ajuta la un transfer termic mai bun
        Attached Files

        Comment


        • Ok, schimbat astazi "platinele" de la o masinuta, este vorba de un 16V, cu noile DENSO iridium TT;

          Prima impresie, dupa vreo 200 km, este ca par mai bune decat IX de la NGK si chiar mai bune decat Denso iridium power.....acceleratia e ceva mai sensibila, nu se gatuie cu AC pornit....

          Avantajele pe care spune firma (DENSO) ca le au sunt acele pastille de platina adaugate la electrodul de masa ( iridium power si ngk IX nu au asa ceva)....

          Ramane de vazut in timp; piesele sunt lucrate ingrijit, ambalajul atent executat....se vede ca firma si-a dat interesul
          Attached Files

          Comment


          • Originally posted by IancuMIC View Post
            NGK Iridium de ~40.000km. fara vreun alt reglaj, decat cel initial la 0.9.
            Ce-ti trebuie mai mult de la un set de bujii?
            Deja ma apropii de 57 de mii cu bujiile.
            Stiu ce vor spune unii; ca ar trebui inlocuite, deoarece nu mai sunt in parametri, bla, bla. Povesti.
            Atat timp cat motorul nu da nici cel mai mic semn, ca ar fi o problema cu aprinderea amestecului si slava domnului imi cunosc perfect masina, n-am niciun motiv sa le inlocuiesc. Poate mai tarziu...
            ...
            Cu alea de origine am rulat pana la 47 de mii.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • @ Hirayama



              Asteptam cu sufletul la gura impresii despre IK20TT...

              Am vzut ca sunt in sfarsit si la noi la 40 de lei buc.

              Având in vedere ca sunt garantate 120.000 km. iesi mai bine decât cu cle de origine shimbate la 30.000km. (16 lei x 4 schimburi : 64 lei).

              Comment


              • Ei na, chiar cu sufletul la gura - da-le naiba , sunt doar bujii

                Par ok pana acum, de fapt cam orice cu vf subtire (iridium sau platina) va da o impresie de acceleratie mai sensibila etc...
                Un plus al lor este si pornirea perfecta, mai ales iarna ( din ce am obs la celelalte- nu ma refer la ik20tt)

                Eu zic ca merita, cel putin e mai vioaie cu AC pornit decat era cu bujii standard...sau chiar cu iridiumurile care leam testat pana acum ( ngk bosch)

                Comment


                • Eu zic ca sunt o investitie buna chiar si pentru simplul fapt ca le schimbi mai rar.
                  La motor aspirat orice optimizare cat de mica conteaza. La masina mea folosesc ceva platinum de la Bosch cu varf subtire, cu care la fel am simtit o turare mai usoara a motorului fata de bujiile stock.
                  Logan GPL 1.4

                  Comment


                  • E buna si platina, de fapt Renault foloseste la variantele sport (megane RS trophy de ex) bujii cu platina....a ramas fidel modei old school

                    Tigaile mai noi, folosesc iridium ( bmw)....

                    Eu nu am simtit diferente intre platina si iridium - ma refer la logan- mai degraba are de-a face cu felul in care este construita bujia (electrozi si isolator)

                    Citeam undeva ca un inginer American zicea ca platina produce o scanteie mai calda decat iridium si asta ar ajuta la o combustie mai eficienta....

                    Comment


                    • @Hirayama

                      Ce ne mai spui de bujiile Denso IK20TT ?

                      Comment


                      • Le folosesc de doua saptamani,este primul set de bujii cu iridium pe care il folosec si pot spune ca sunt peste,la orice capitol fata de o bujie clasica.Despre alte marci si modele cu iridium nu ma pot pronunta pentru ca nu am folosit.Azi am fost la reprezentanta Dacia sa-mi schimb planetara care s-a rupt subit la 31000km fara sa dea nici un semn,dupa care am cerut sa fie pusa pe tester pentru eventuale erori,imbogatiri,adaptivi etc.fara sa spun ca am montate bujiile IK20TT iar respectivul m-a luat cu ce benzina sau aditivi folosesc ca nu a gasit nimic modificat sau sa fie nevoie de modificat parametrii.Acum imi pare rau ca nu am trecut mai devreme pe acestea cu varf suptire.

                        Comment


                        • Originally posted by plopii View Post
                          @Hirayama

                          Ce ne mai spui de bujiile Denso IK20TT ?
                          Mie imi plac...imi mentin parerea ca sunt unele din cele mai reusite bujii cu iridium, la 16v merg ff bine si am obs acelasi lucru si la 8v cand le aveam

                          Acceleratia e mai sensibila, nu smuceste, nu lesina cu AC, porniri optime....avantajul lor desi e net la orice turatie, se simte cel mai bine de la 4000rpm in sus...

                          Imi par mai bune decat bkr6eix..si sunt si mai ieftine

                          Comment


                          • Ok, am noi jucarii, le vedeti mai jos - champion iridium

                            Le-am ales pt test pt ca :


                            - iridium-platina, electrodul central de iridium, cel lateral de platina

                            - tehnologie dublu cupru- bimetal- printre putinele cu miez de cupru atat in electrodul central cat si cel lateral, pt un control termic mult mai bun si pt a preveni detonatii, pre-aprinderi

                            - electrod lateral "taper cut" in stil ngk, pt a favoriza un front de flacara mai expus.....insa spre deosebire de ngk iridium ( bkr6eix) astea au si platina in lateral si sunt si dublu cupru

                            - nu in ultimul rand sunt champion.....intotdeauna am fost multumit de champion la Renault si nu numai


                            Maine dimineata le arunc in motor si revin cu impresii.....daca intereseaza pe careva
                            Attached Files

                            Comment


                            • Tocmai mi-am luat si eu zilele trecute Denso IK20TT si astept ca sa mai treaca putin sa se uzeze cele de pe masina (K20TT); au vreo 11mii si pe la 13-14 mii se balbaie la 30 km. intr-a 3-a (am gpl si le buseste pana in 15 mii)

                              Trimis de pe al meu Sirius Z folosind Tapatalk

                              Comment


                              • @plopii gazul le buseste pentru ca este mai puternic decat benzina, recomand bujii gpl clasice si nu o sa ai probleme .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google