Bujii NGK , DENSO- IRIDIUM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Denso iridium IK20 gap 1.1, logan 1.4 remapat: in 7000Km teava de esapament neagra. Nu a fost niciodata neagra in ceilalti 102.000 km.
    Curatat teava + schimbat benzina PETROM -> MOL -> ROMPETROL. Nici o modificare: teava se innegreste in continuare. Masina nu tremura nu da in nas, dar nu are zvac peste 4000 rpm.

    Am luat vechile bujii denso K20PR-U folosite 30.000 km, le-am reglat distanta la 0.95 si le-am pus in motor. Rezultatul: teava de esapament incepe sa se curete in nici 50km facuti, iar masina trage frumos de tot in plaja 4000-6000rpm. A crescut si zgomotul motorului probabil de la arderea completa. Parca pe turatii mici e mai putin fasneata.

    Bujiile denso iridium sunt afumate (negreala pe ele) in cei 7000km.

    E clar ca gap-ul de 1.1 trebuie reglat ca altfel nu le pot folosi. Cand le-am luat nu le-am masurat dar a avut curiozitatea altcineva sa le masoare si aveau de noi 1.1.

    Intrebare: la cat reglez gap-ul avand in vedere forma de U-Groove pentru a obtine o scanteie pe distanta de 0.95?

    Comment


    • E mult prea mult 1.1; din ce imi amintesc reglajul asta era pentru motoare turbo de 2l.
      Eu zic sa faci 0.9; lera va atinge prima data partea efectiva fata de care se produce scinteia.
      Last edited by IancuMIC; 9 April 2013, 11:58.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Eu am spus, dar sunt altii mai cunoscatori p-aci care nu-si sustin afirmatiile.

        La 1.4 resp 1.6 trebe distanta de 0,9, ca unele bujii vin cu 0.8 e alta treaba, asta nu inseamna ca sunt mai smechere si stiu ele sa dea scanteia corecta la 0,8 mm.

        Trebe reglata distanta dintre electrozi asa cum spune cartea.

        Comment


        • Si eu sunt de aceiasi parere; 0.9 e distanta recomandata, fie ca e bujie clasica cu 2, 3 electrozi sau cu iridium; modul de functionare a acelasi iar distanta dinte electrozi determina valoarea scanteii.
          Unii justifica neajustarea distantei prin pericolul ruperii electrodului central; asta e alta poveste. Sigur ca motorul merge si cu 0.8, cum "la fel" merge si cu...0.7; cine poate sa simta diferenta?
          Mai jos la cap. Gapping e un filmulet, care arata cum, cu ce se ajusteaza distanta dintre electrozi. Mitul conform caruia bujiile cu electrozi de iridium nu se ajusteaza se clatina rau de tot.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Mai sus am povestit cum se simte diferenta intre distantele la electrozi, dar daca nu e NGK Iridium nu se pune...
            Am facut probele astea pt ca am fost foarte interesat unde trage cel mai bine.

            la 0,7-0,8 (aici intra greu lera) merge frumos motoru, pleaca minunat din turatii mici, dar nu are asa putere cand dai talpa, la ~1,1 trage bine dar se balbaie in turatii mari (dupa 5000 rpm face hac-hac), la 0,9 merge cum trebe pe toate turatiile.

            Comment


            • ma bag si eu deacord cu <Octavian> in cea ce spune cu distanta de 0,9 mm la bujii am incercat si eu toate variantele insa nu am aflat daca aceste bujii (DENSO) AR FI bune pentru instalatiile GPL

              Comment


              • In acelasi timp NGK iti spune clar in documentatia tehnica care sunt parametrii normali pentru bujiile facute pentru 1.6 16v. Foarte clar.

                Exista o singura problema aici. Inginerii de la NGK nu stiau ce talente ascunse au romanii.

                Intrebare offtopic: de ce-mi merge mie asa bine masina, in 6 luni cu vre-o 200.000 km la bord ? Pentru ca fac totul cum este scris la carte, nu dupa cum ma taie pe mine capul.
                sigpic

                Comment


                • Pastrand acelasi rationament si la mine merge foarte bine cu reglajul la 0.9, dar nu asta era problema ca nu ar merge cu 0.8; problema era vizavi de o atitudine fata de niste lamuriri date tocmai de producator, in privinta reglajului la bujiile cu iridium. Le luam sau nu in seama?
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Asta cu mersul bine e relativa. Daca nu ai probleme nu inseamna ca merge optim.
                    Nu ai de unde sa stii ca poate merge si mai bine pana nu incerci. ;)

                    Ce scrie in manualul Dacia de Logan 1.6 16v cu privire la distanta intre electrozi la bujii?
                    Ca tot vorbim de manuale: curentul pentru bujii il da sistemul de aprindere facut de Dacia, conceput pentru o scanteie data pentru o anumita distanta intre electrozi.

                    Batalia intre manuale.

                    P.S. NGK te trimite la manualul motorului (ca e automobil, barca sau hidrofor) pentru distanta corecta intre electrozi.

                    De exemplu in manualul Dacia pentru Logan 1.4 scrie clar 0.95 +- 0.05. Eu inteleg ca optim e la 0.95 dar nu e o problema daca e in intervalul 0.9-1.0.
                    Nu puteau sa aiba si ei un proces de fabricatie mai exact sa puna o valoare fixa fara +-, sa nu ma incurce pe mine la calcule.

                    Incep sa obsev diferente intre denso iridium la 1.08 si denso K20PR-U la 0.95: in turatii peste 2000 rpm clar trage mai bine si mai frumos cu K20PR-U in schimb pana in 2000 parca nu mai e asa smooth cum era cu iridium la 1.08. Ceea ce e contrar a ce a observat Octavian.
                    Inca nu am regalt distanta la iridium sa le bag dinou in motor.

                    Comment


                    • Originally posted by madhorsefuzzy View Post
                      Denso iridium IK20 gap 1.1, logan 1.4 remapat: in 7000Km teava de esapament neagra. Nu a fost niciodata neagra in ceilalti 102.000 km.
                      Curatat teava + schimbat benzina PETROM -> MOL -> ROMPETROL. Nici o modificare: teava se innegreste in continuare. Masina nu tremura nu da in nas, dar nu are zvac peste 4000 rpm.

                      Am luat vechile bujii denso K20PR-U folosite 30.000 km, le-am reglat distanta la 0.95 si le-am pus in motor. Rezultatul: teava de esapament incepe sa se curete in nici 50km facuti, iar masina trage frumos de tot in plaja 4000-6000rpm. A crescut si zgomotul motorului probabil de la arderea completa. Parca pe turatii mici e mai putin fasneata.

                      Bujiile denso iridium sunt afumate (negreala pe ele) in cei 7000km.

                      E clar ca gap-ul de 1.1 trebuie reglat ca altfel nu le pot folosi. Cand le-am luat nu le-am masurat dar a avut curiozitatea altcineva sa le masoare si aveau de noi 1.1.

                      Intrebare: la cat reglez gap-ul avand in vedere forma de U-Groove pentru a obtine o scanteie pe distanta de 0.95?
                      E harta eco, trebuia sa ceri una agresiva..
                      "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guţă
                      Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@

                      Comment


                      • Chiar daca e o harta eco cu bujiile la 0.95 trage bine de tot peste 4000rpm.

                        Comment


                        • Acum ma scuzi ca fac putin offtopic insa, am avut remapare eco si peste 4000rpm nu tragea, erau ture moarte.. am schimbat harta cu una agresiva si acum intre 4000 si 6000rpm este chiar ok.

                          p.s.: eu vorbesc despre modelul de bujii ngk normale, fara reglaj facut, iar din ce imi aduc aminte venisera cu 0,9 parca...
                          "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guţă
                          Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@

                          Comment


                          • Atunci sa fie offtopic.

                            Testat 3 mape: una agresiva rau, una eco de imi marea turatia motorului la calcarea ambreiajului cu vreo 200-300 rpm si asta din urma mai echilibrata cu care am ramas.
                            Toate cu bujiile din fabrica cu un electrod pe la 15.000 km. Acum am 109.000km si stiu cum trage motorul cu aceeasi mapa cu vreo 4 tipuri de bujii diferite.

                            Nu e chiar offtopic ca am vorbit si de bujii.

                            Comment


                            • Momentan imi place cum merge, are cuplu pe unde am eu nevoie si nu simt nevoia sa trag de ea... Pur subiectiv sa vad cand am chef sa mai cobor putin pedala de ambreiaj.. iar o simt cam inalta..

                              Bujiile inca se simt bine, pe tester nu a iesit nimic rau, turatii primeste pe toata plaja, nu vad sa aibe ceva impotriva..

                              La urmatorul schimb de bujii voi lua iridium, cam tot ce s-a discutat pe acilea m-a convins ca isi merita banii; asta plus cateva probe cu masini dotate cu astfel de bujii. Oricum ngk-urile normale momentan isi fac treaba cu brio..
                              "Roata, chiar de-ar fi pătrată, tot se-nvârte, câteodată." - N. Guţă
                              Ca tratament general contra durerilor, recomand Xanax. Ramai cu durerea de p#!@

                              Comment


                              • Bujiile cu iridium ţin motorul în parametrii pe o plajă foarte largă de turaţii; eu am observat de cand le-am montat ca aproape nu ai "zone gri" pe plaja cuprinsă între 1500-6000 rpm. Despre consum, nu prea ştiu daca e ceva in bine sau nu; merg pe mâna producatorului, care spune ca ar fi niscaiva mll.
                                Daca am puţin timp in weekend şi voi fi la tara, as vrea sa le fac o inspecţie sa vad cum arata dupa ~15.000; cu reglaj la 0.9.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google