If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Kit Ambreiaj LUK Sau Pe Afara Vopsit Gardul si inauntru Leopardul !
cand aveam ambreiajul vechi am schimbat termostatul si a curs antigel. dupa ce s a uscat bine o perioada a mers perfect . nu mi venea sa cred
dar pana se usca complet era jale.
Daca ferodoul discului este dintr-un material foarte dur, la cuplare acesta aluneca/topaie pe placa. Asa cum a zis si alessandro, pune niste antigel pe disc, sa vezi ce aluneca discul ala intre placa si volanta.
Raman la parerea ca ferodoul discului, care e un material din azbest cu insertii din materiale neferoase, cu un coeficient de frecare mare, termorezistent, are cu totul alt rol; la debraiere, sunt cativa mm intre disc si placa, iar acea topaiala, care nu cred sa se produca, ar trebui sa fie atenuata de elementele de amortizare ale discului. Nu am auzit ca un ferodo sa trebuiasca sa fie compresibil, ba dimpotriva foarte stabil, pentru a prelua si transmite miscarea; vezi discuri sinterizate.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Pentru ca se anuleaza una din proprietatile ferodoului; aceea de a avea un anume coeficient de frecare, iar intre suprafata de lucru a acestuia si elementul caruia ar trebui sa-i imprime o forta de rotatie, aparut un alt element care ii modifica comportamentul (sesizabil in lantul cinematic)Daca admitem ca au loc modificari in structura ferodoului, timpul lucrului, atunci nu mai indeplineste functia pentru care a fost creat.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Pentru ca se anuleaza una din proprietatile ferodoului; aceea de a avea un anume coeficient de frecare, iar intre suprafata de lucru a acestuia si elementul caruia ar trebui sa-i imprime o forta de rotatie, aparut un alt element care ii modifica comportamentul
exact asta se intampla cand se incinge foarte tare ferodoul. "foarte tare" mult spus cand ajunge la temperatura care o genereaza un mers in aglomeratie vara bara la bara
ca sa detaliez putin :
trepidatia apare la un anumit stil de mers.
cand ridic piciorul de pe ambreiaj pana la un punct si acolo ma opresc forta cu care placa apasa pe disc este constanta. aici trepideaza
daca ridic cursiv fara oprire piciorul de pe ambreiaj forta cu care placa apasa pe disc este in continua crestere. cand ajunge in punctul de presiune unde forta apasarii favorizeaza trepidatul discului...apar smuciturile pentru o foarte scurta perioada
daca ridic brusc si mai mult piciorul de pe ambreiaj ( sa imprin din prima placii o forta mare de apasare ) si ma opresc intru punct unde forta placii de presiune este peste punctul unde trepideaza ...plecarea se face lin
daca ridic incet si putin piciorul la turatie joasa unde forta placii este sub punctul de trepidatie si astept ca turatia placii sa se egalizeze cu turatia discului ( se simte acel balans usor al masinii ) ... plecarea se face lin fara trepidatii
Pentru ca se anuleaza una din proprietatile ferodoului; aceea de a avea un anume coeficient de frecare, iar intre suprafata de lucru a acestuia si elementul caruia ar trebui sa-i imprime o forta de rotatie, aparut un alt element care ii modifica comportamentul (sesizabil in lantul cinematic)Daca admitem ca au loc modificari in structura ferodoului, timpul lucrului, atunci nu mai indeplineste functia pentru care a fost creat.
OK. Si daca ferodo-ul este foarte dur ce se intampla cu coeficientul de aderenta al acestuia?
aici e problema. coeficientul de aderenta al ferodoului.
am luat discul Valeo nou l am apasat cu mana pe placa cat am putut si roteam de el. se invartea pe placa.
discul Sachs apasat pe placa nu puteam sa il invart. zici ca se lipea efectiv
trepidatia are loc in punctul critic unde ambreiajul se afla la limita dintre patinare si aderenta
acolo unde cu ambreiajul apasat 25-30 % de exemlu, daca se accelereaza brusc patineaza, daca se accelereaza incet nu patineaza
combinatia dintre aderenta ferodoului si apasarea placii de presiune face ca discul sa se afle la limita dintre culisare si aderenta pana se egalizeaza turatia placii si turatia discului
daca fix inainte de acest punct critic se da dump la ambreiaj, trepidatia nu se mai produce.
o plecare sanatoasa din ambreiaj fara trepidatii si smucituri trebuie sa aibe ca variabila numai apasarea placii de presiune.
discul trebuie sa isi pastreze propitatile de aderenta cat mai crescuta la toate temperaturile.
-daca eu in mod normal ca sofer m am obisnuit sa plec cu 60% ambreiaj, cat este rece discul plecarea va fi ok.
- cand se incinge discul eu tot cu 60% voi pleca fiindca asa m am obisnuit. astfel aderenta discului la 60% apasare a ambreiajului nu mai este sufucienta si apar trepidatiile
- dupa cum spus mai sus...modific eu apasarea ambreiajului ( mai mult sau mai putin ) si trepidatiile dispar
- in toata povestea asta turatiile au de asemenea un rol important. foarte important
P.S. 90% din soferi cred ca pleaca de peloc intre 1400 si 1700 rpm. culmea fix unde este zona cu probleme. astia care coxeaza si sfaraie ambreiajele ... 1 sufrafata ferodoului e mereu curata si improspatata si 2 placa de presiune exercita mai mereu forte mari de apasare
Alessandro, nu am cumpărat încă kitul de ambreiaj. Ca să pun kit de 1.6/8V trebuie schimbată şi volanta să înţeleg ?
Yrman, am 94000 km. La mers constant, e în regulă, doar pornitul e cam cu trepidaţii şi în marşarier intră mai greuţ. Chiar şi urcarea pantelor e normală. În schimb, dacă vreau să accelerez rapid sau să urc o pantă mai înclinată pe macadam, se lasă cu patinat şi miros de ferodou.
Cu cablul treaba stă aşa: acum vreo 3 ani, pe la 61000 km mi l-a slăbit un mecanic că cică era prea strâns din fabrică. S-a dovedit a fi mai confortabil aşa dar, când pe la 80000 km a început să patineze, am zis că ar trebui să-l strâng la loc. Nu am făcut-o chiar atunci ci abia pe la 90000 km. Cu toate astea, nu s-a schimbat nimic, trage la fel la mers normal, patinează şi miroase urât la solicitări de genul de care spuneam.
Last edited by ibuzescu; 14 June 2012, 17:04.
Reason: Automerged Doublepost
gandeste te bine ce vrei sa faci. daca vrei ceva solid si rezistent iei Sachs de 1.6 care are dezavantajul ca este mai greu.
mie acum imi vine sa ma zgarii pe ochi ca nu mi am luat volanta de 1.6 8v si kit Sachs.
adevarul e ca nici nu prea stiam atunci cu ce se mananca ambreiajele.
mi as fi dorit sa existe cineva care sa ma ajute cu coduri, repere, referinte etc
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment