Burdufuri Planetară Stânga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Burdufuri Planetară Stânga

    1) De ce unele burdufuri planetară stânga spre cutia de viteze se vând împreună cu un pliculeţ de unsoare ? La ce foloseşte unsoarea dacă spre cutia de viteze planetara e scăldată în ulei ?

    2) Pentru înlocuirea burdufului dinspre roată trebuie demontat mai întâi burduful dinspre cutie, nu-i aşa ? În acest caz, burduful dinspre cutie se mai poate folosi sau trebuie obligatoriu înlocuit şi el ?
    sigpic

  • #2
    1. vezi ca sunt si burdufe inchise la planetara de stanga spre cutie , cutiile mai noi nu mai au diferential deschis cu burduf d-ala scaldat in ulei , ai vazut tu cu ochii tai piesele respective? Banuiesc ca nu-ti da vaselina sa ungi gulerul ala care vine montat pe cutie!? ca sa fii sigur ca se "aseaza" bine la montaj. Sau mai sti?

    2. Eu zic ca in 80 la suta din cazuri se distruge burduful respectiv, sau mai precis presetupa aia cu rol de simering-rulment. Cand incerci sa-l depresezi sigur il deteriorezi intr-o oarecare masura. Riscul sa curga dupa remontare e destul de mare asa ca ori cumperi ambele burdufe ori schimbi planetara cu totul.
    Pain brings out the truth in us all...
    ...how much truth can you stand?

    Comment


    • #3
      Daca schimbi burduful dinspre roata trebuie schimbat si cel dinspre cutie

      Sunt niste pasi simpli in demontarea si montarea burdufului de la cutie dar daca nu sunt executati cu grija dau dureri de cap pe urma.
      Last edited by john Q; 7 August 2012, 13:13. Reason: Automerged Doublepost
      "light up the darkness" Bob Marley

      Comment


      • #4
        Uite un exemplu aici. Vasăzică, Loganurile mai noi au alt sistem de cuplare a planetarei la cutie față de PH1 ? Nu mai curge uleiul din cutie dacă se sparge burduful ?
        sigpic

        Comment


        • #5
          exact, adica va curge vaselina , e cu diferential inchis deci planetara are un sistem de cuplare asemanator celei din dreapta . E mai sanatos asa ca macar nu risti sa ramai fara ulei in cutie si sa o distrugi
          Pain brings out the truth in us all...
          ...how much truth can you stand?

          Comment


          • #6
            Les paysans ! Nu puteau s-o proiecteze aşa de la bun început ?
            Last edited by ibuzescu; 8 August 2012, 10:00.
            sigpic

            Comment


            • #7
              se mai poate schimba burduful dinspre roata si fara sa-l scoti pe cel de la cv; hai sa-ti dau de gandit: daca vrei sa schimbi capatul de planetara, trebuie sa scoti burduful de la cv? NU! vezi ca are streulea un tutorial exact despre cum sa schimbi burduful de planetara de la roata; el acolo scoate afara capatul de planetara si inlocuieste burduful; si eu am avut aceeasi problema, pe stanga si m-am dus la apan, iar aia mi-au zis ca ca e musai sa-l schimb si pe cel de la cv ca altfel nu se poate... minciuni; urmareste tutorialul si vei invata

              Comment


              • #8
                Aflasem în între timp

                Mulţumesc pentru sugestie dar am văzut şi eu de ceva vreme tutorialul. Inclusiv toate celelalte variante sugerate de cei care l-au vizitat dar care implică niscaiva scule speciale. Aşa era şi logic, să poţi schimba orice doreşti spre roată fără a demonta burduful dinspre cutie.
                sigpic

                Comment


                • #9
                  De cand au umblat inservice la roata stanga (planetara a fost smulsa) pierd tot timpul vaselina din burduf, ii bag vaselina cam de 3 ori pe an...tot timpul e plin de vaselina aruncata acolo peste tot, pe protectiile de plastic de la aripa, deci peste tot...

                  Nu mai stiu ce sa-i fac, burduful e OK, am vazut ca scapa mult pe la colierul mic de pe teava planetarei, dar si pe la colierul metalic (mai putin).

                  Dupa ceva timp cand am luat-o din service m-am dus cu ea inapoi ca era plin pe roata de vaselina, a zis ca cica cum au lucrat baietii, apoi ma trezesc la drum lung ca incepe sa scartaie intr-o veselie asa pe drum drept.

                  Cand desfac colieru si ma uit..vaselina zero grame. Am bagat, am strans bine colieru dar dupa o luna tot am gasit vaselina aruncata, de data asata nu mai arunca si pe roata.

                  De atunci tot bag vaselina asa la 3-4 luni. Sa fie din cauza ca e vaselina proasta si se face zeama? (e vaselina ieftina luata din benzinarie, dar scrie ca rezista pana la 110 grC).
                  Si in service am vazut ca au bagat vaselina ordinara.

                  Nu as schimba burduful atata timp cat nu e spart.

                  Comment


                  • #10
                    octavian vezi tutorialu lui cristi streulea pentru schimbat burduf planetara , apoi vezi si postul meu cu scula minune si tipul de colier pentru a strange acel burduf . colierul este si mic pentru partea dinspre cutie si mare pentru partea dinspre capul de planetara .
                    dupa postul lui cristi sincer am spus ca pentru 100 lei manopera nu se merita munca depusa . cand am schimbat rotile am pus de iarna ( am alte jante cu anvelope si le pun eu in fata blocului) am vazut vaselina pe aparatoarea de plastic aruncata si pe la colierul mic mustea vasilina . concluzia chitul cu burduf de origine + coliere de origine + clestele minune din servis dacia nu au strans colierul cu pricina la maxim pentru ca el este cred cu juma de milimetru mai mare din fabrica ( sa-l ia dracu pe producator ca nu respecta cota , sau burduful este mai subtire ... )
                    atunci am incercat cu coliere universale am stricat vreo 5 buc , unul pus chiar in servis atorizat dacia dar nu aveau clestele cu limbuta , si pana la urma am cautat pe net am vazut poze am facut clestele am pus colierul si fac gata luna si vasilina nu mai da .

                    dupa ce pui colierul si se strange pune mana pe el strange bine si vezi daca se suceste stanga / drapta , daca se suceste dal jos pune altul si strange mai bine . pentru orice eventualitate da pe burduf 1-2-3.. ture de banda izolira sau teflon pentru a face burduful mai gros in acea portiune si a se strange mai puternic ( mai strans - cand se strange bine marginea se infloreste putin )

                    Comment


                    • #11
                      Pai eu colieru ala il dau jos si il pun inapoi cu o surubenita si un cleste de scos cuie...
                      N-am scula aia de strans coliere.
                      M-am gandit sa pun un colier de asta cu surub, dar sigurat fac o prostie (sa vibreze directia la viteza mare).

                      La colieru mic m-am gandit sa pun o faseta d-aia mai tzapana ca acolo colieru ala de cauciuc nu strnge deloc.

                      Comment


                      • #12
                        Update 11.11.2012: am desfacut din nou colierele, am bagat neste vaselina verde ce am gasit la tata-meu in garaj (e d-aia care rezista pana la 300 grC. nu stiu ce compozitie) si inainte sa pun colierele inapoi am dat doua randuri de izolir band peste burduf, pe locul de strangere apoi am pus colierele, acum s-au strans foarte ok, nu am mai putut misca colierul mic (se misca usor de tot).
                        Sper sa nu mai scuipe...
                        Vedem in timp.
                        Mai avem ceva urme de vaselina ))

                        Comment


                        • #13
                          Update 12.11.2012 si gata: excelent, nu mai face "clanc" la schimbarea treptelor (mai ales la primele 3 tr).
                          Mai un pic si credeam ca este din grup, m-am linistit )

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google