Vreau sa stiu daca se pot monta butoanele pentru deschiderea geamurilor spate pe consola centrala,ca in poza atasata si sa ramana si butoanele originale functionale(cele dintre scaune) si mai ales cum se fac legaturile la fire se pot inseria 2 butoane?
Butoane Geamuri Electrice Pe Consola Centrala
Collapse
X
-
Atunci,m-ar interesa sa stiu cum fac legaturile sa functioneze si butoanele originale(cele dintre scaune) si altele pe care o sa le montez undeva pe bord sau langa scrumiera,vad eu unde gasessc loc.Poza e o idee,nu e ceva real....
Nu mai da quote la ultimul post...se intelege ca lui ii raspunzi.
Comment
-
Salut...mai bine scoti butonul de dezaburire si ala de inchidere centralizata si le muti pe niste butoane mai mici in alta parte , le folosesti mai rar..., faci rost de 2 butoane pt geamuri la fel ca cele de pe consola si le pui in locul lor, tragi fire de la butoanele spate si ai rezolvat problema, Iar daca nu te pricepi mai bine mergi la un meserias,decat sa faci vreo inventie pe acolo. Numai bine.
Comment
-
Cumperi de la piese auto 4 relee de 15-20 amperi si papucii aferenti.
La fiecare buton merg 3 fire principale: 1fir +12V si 2 fire pentru urcat, respectiv coborat, pe care o sa trebuiasca sa le identifici folosind un aparat de masura sau creion de tensiune de 12V.
Apoi montezi unde vrei orice buton impuls cu 3 fire iti convine si faci legaturile astfel: pinul din mijloc e pentru +12V si lateralele pentru urcat/coborat geamul. Firele din urma se leaga la firele de urcat/coborat din butonul original al masinii prin intermediul unui releu.
Conectarea cu releu se face astfel: identifici care din cei 4 papuci ai releului sunt pentru bobina si care pentru contact (ai schema si pe el). Apoi, la unul din bornele bobinei legi masa si la cealalta borna un fir din butonul secundar (urcat sau coborat). La una din bornele de contact ale releului aduci un fir mai gros de +12V si la cealalta te legi cu firul corespunzator (urcat sau coborat) din butonul principal.
Recunosc ca nu am talent de pedagog, dar am incercat.ECUFix
Please don't visit my homepage!
Comment
-
Atasez o schema facuta la repezealaAttached FilesECUFix
Please don't visit my homepage!
Comment
-
eu zic sa schimbi pui butoanele din fata in spate si pe cele din spate le aduci in fata... si asa nu mai trebuie sa faci modificari la instalatia electrica sau altceva... o sa ai butoanele din spate pe consola din fata... si viceversa
sigpic
Comment
-
Inseamna ca nu sunt legate bine releele. O sa incerc maine sa fac si eu o schema si cu notatia pinilor aferenti (buton / releu). Oricum, in principiu la actionarea butonului suplimentar releul trebuie sa inchida contactul intre firul de urcat (coborat) geamul si +12V (firul galben de la butonul original). Mai simplu era cu butoane speciale de geamuri, dar mai sigur este cu relee, doar ca e mai dificil de legat firele. incearca asa:
l
a buton: firul comun sa fie +12V dupa contact (firul galben de la butonul original), iar celelalte 2, cate unul pentru urcat / coborat sa fie legate la releul corespunzator la pinul 86
la releu:
- pinul 87 alimentat cu +12V dupa contact
- la pinul 30 se leaga firul care duce la geam (comanda de urcat / coborat) si se va lega de firul corespondent din butonul initial
- la pinul 85 - masa (-12V)
Mai pe scurt, daca nu corespund notatiile pe releu, alimenteaza bobina releului cu -12V (masa) si cu +12V de la butonul secundar, ca in desenul modificat
contactul din releu ar trebui sa inchida circuitul dintre firul de comanda a geamului si +12v, atunci cand este alimentata bobina.
Spor la treabaAttached Files
Comment
Comment