If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
aproximativ tot aia din fabrica , poate umpic mai tari , eu m-as duce la aceeasi presiune
gandeste-te putin , gumele is pe 195 , inainte erau 185 ,si balonul e de 65 acum de 55,e diferenta de cate 1 cm .. eu tot la presiunea di fabrica as ramane
eu am 2.2 cu 2.2....iar cand plec la drum lung si stiu ca traseul mai are ceva serpentine mai inguste mai scot aerul din ele sa fie mai moi sa am aderenta buna in curbe......unii mi-au zis ca tocesc cauciucurile, dar pana acum nu am patit nimic si tot asa voi face si de acum inainte....bafta
eu am 2.2 cu 2.2....iar cand plec la drum lung si stiu ca traseul mai are ceva serpentine mai inguste mai scot aerul din ele sa fie mai moi sa am aderenta buna in curbe......unii mi-au zis ca tocesc cauciucurile, dar pana acum nu am patit nimic si tot asa voi face si de acum inainte....bafta
dar cu ce viteze vrei sa abordezi serpentinele alea???
eu am 2.2 cu 2.2....iar cand plec la drum lung si stiu ca traseul mai are ceva serpentine mai inguste mai scot aerul din ele sa fie mai moi sa am aderenta buna in curbe......unii mi-au zis ca tocesc cauciucurile, dar pana acum nu am patit nimic si tot asa voi face si de acum inainte....bafta
Cu anvelope mai moi in nici un caz nu o sa ai o aderenta mai buna in curbe. Ba din contra, o sa fie mai greu de manevrat directia si o sa vezi ca o sa te impinga spre exteriorul virajulului, asta pe langa faptul ca uzura anvelopelor va fi mai accentuata.
Sper ca te-am convins ca nu procedezi corect si ca metoda ta este una total gresita. Si daca nu te-am convins pe tine, sper cel putin sa nu-ti mai urmezi si altii exemplul.
Pe langa faptul ca tocesti gumele,omori motorul mai repede si o sa iti creasca si consumul de carburant,planetare,etc...Ia mergi si tu pe o bicicleta care are rotile lasate si vezi urmarile dupa cativa Km parcursi.
Eu la drum lung bag 2,5 bari pe fata si 2,3 pe spate si se vede imediat diferenta la demaraj,consum si fiabilitatea motorului.
Iar treaba cu tocitul cauciucurilor se vede dupa mai multi km parcursi si nu imediat,adica ca exemplu in loc sa faci 50000 de km cu ele,faci 25000 de km,dar daca ai bani de cauciucuri noi si alte piese ce se uzeaza in permanenta nu mai este o problema.
Ivan....cum vezi tu imedeat diferenta la fiabilitatea motorului...umfland rotile un pic mai tare...?
eu zic sa le umlafi cum scrie in carte..eventual cu 0.1-0.2 bari mai mult.
Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.
Ma eu nu inteleg o treaba, toata lumea vrea sa fie mai catolic decat Papa de la Roma. Frate daca in carte scrie o anumita presiune, de ce tineti voi cu tot dinadinsul sa fiti mai "speciali". Ivan Marian tu esti esti in cealalta extrema. Mario Popa vrea o suprafata mai mare de "amprenta" a anvelopelor pe asfalt si tu vrei sa o micsorezi. In primul rand ca nu doar anvelopele se vor uza mai repede decat normal, ci si elementele de articulatie (bucse, pivoti, planetare, etc).
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Vitriol si tu vrei sa imi spui acum ca respecti intocmai ce scrie la carte???
Sa fim seriosi te rog si daca Mario le dezumfla ca asa vrea el are de suferit tot ce ai zis si tu mai sus.Dar la mine ca le umflu la 2,5 zi-mi si mie eventuale cauze nefericite si de uzura sau de cei vrei tu sa zici,,,,,dar in afara de chestia ca as face o explozie DOAMNE FERESTE la vreunul din pneuri,ca asta poate sa o faca oricare din noi.((DOAMNE FERESTE)).
La 2.5 presiune, pe drum forestier, piatra cubica sau alte denivelari se simte masina mai rigida, toate socurile vor fi preluate de trenul de rulare, suspensii si directie.
Pe autostrada se simte mai sprintena insa...oricum nu recomand .
PS: Am mers cu aproape 3 atm din fabrica (a "uitat" s-o controleze dealerul) o luna intreaga. Pe piatra topaia masina.
Cu 2.5 am mers acum cateva saptamani (m-am lasat pe mana "meseriasilor" din vulcanizare care au facut presiunea) si am sesizat imediat ca masina a devenit mai rigida la denivelari.
La cauciucurile radiale trebuie atent verificat barometrul (ideal ar fi sa indice cat mai corect).
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Pai ai zis bine ceea ce ai zis ca topaie la denivalari si piatra cubica,etc....Dar cand ajung in Bucuresti o las la 2 bari pe fata si 1,9 pe spate sau 1,8,,,tocmai ca nu imi place sa topaie asa de tare cand trec peste linii de tramvai,canale etc.
Dar la drum lung le umflu mai tare ca vorba aia mergi si mai tare cu masina.
Last edited by Ivan Marian; 14 August 2009, 13:51.
Vitriol si tu vrei sa imi spui acum ca respecti intocmai ce scrie la carte???
.................................................. .
Chiar asta vreau sa spun.
Acum explicati-mi si mie va rog, ca am mai auzit expresia asta in jurul meu. Daca un producator de produse (orice produs) iti spune ca el trebuie folosit intr-un anumit fel, intotdeauna se gaseste cineva sa zica: "hai bai nene tu chiar te iei dupa ei, lasa ma ca stiu eu mai bine ce fac", toate asta fara absolut nici un argument. De ce asa?
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment