nici eu nu stiu exact cum se calculeaza dar stiu ca se calculeaza in functie de greutatea pe axe. fata si apate. pe fara intotdeauna va cadea mai mult pentru ca acolo ai matzele masinii. pe spate nu prea ai nimic. deci din 1100 kg or fi 600 pe fata si 500 pe spate sau chiar 650 cu 450. de unde rezulta 325 kg pe roata fata si 225 pe spate. si asa calculeaza presiunea in pneuri
presiune in pneuri
Collapse
X
-
Cred ca da, Bogdan. Am iesit putin pana in curte la firma si m-am uitat la ce scrie pe usa unui Logan Van: 3.2 bar pe spate, 2.4 bar pe fata. Deci este ceva care ar trebui sa se lege de masa maxima autorizata.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by Seba View Post@avoss: la contactul dintre janta si asfalt, cauciucul nu explodeaza, de dejanteaza. mai multe sanse ai sa explodeze daca-l umfli la 2.2 decat la 2.0bar. ideea e ca presiunea mare rupe gume, nu presiunea mica. testul ala facut de adac a fost o facatura grosolana. acelasi adac, care zicea ca decat logan mai bine un golf3 sh, acum organizeaza cupa logan in germania. sa nu-i scuipi intre ochi pt corectitudine? test cu presiuni aiurea in roti, roata in cauza avea alta janta decat celelate 3 roti...mai da-i in ma-sa de hitleristi...numa' folsvaginu lor e masina, mai ales petardele alea de polo, fox sau lupo.Last edited by SorinXp; 18 March 2010, 23:32.
Comment
-
Salut, am si eu o nedumerire legata de presiunea in roti, la anumite masini (de exemplu VW Caddy) am observat ca pe acea eticheta de pe stalp cu recomandarile legate de presiunea in roti sunt 2-3 indicatii care recomanda cresterea presiunii in roti in functie de cate bagaje si pasageri sunt in masina. Oare la Loganul berlina daca merg 3- 4 persoane si portbagajul full, are ceva daca cresc presiunea pe fata de la 2.0 la 2.1 si pe spate de la 2.2 la 2.3? Sau sa raman la recomandarile date de producator?
Comment
-
Nu gresesti cu nimic si nici nu te paste vreun pericol: doar in cazul unei presiuni exagerate e posibil sa pierzi din aderenta si sa ai oarecari probleme cu franarea.
Drumuri bune.Last edited by IancuMIC; 7 October 2014, 20:12.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
0.1/0.2 bar în plus nu influențează așa tare, în minus da.
Eu nu am știut că mașina se livrează cu >3 bar în roți când era nouă și 2 ani în care n-am umblat la roți am mers așa (fusese o iarnă cu f. puțină zăpadă și n-am mai trecut la cauciucuri de iarnă).
Ca dezavantaje: mașină mai rigidă, falsă impresie de stabilitate, pierderea mai ușoară (nu semnificativ dar totuși sesizabil) a aderenței la plecarea de pe loc.
Avantaje: consum mai mic și cam atât...
Comment
-
Originally posted by SoNyKeL View Postscrie pe usa de la sofer presiunea optima in roti...
zenit daca ar fi cum ai zice tu inseamna ca aia la avioane au 100de bari presiunea in roti ca au roata cat casa...
Comment
-
Originally posted by valli View PostOare la Loganul berlina daca merg 3- 4 persoane si portbagajul full, are ceva daca cresc presiunea pe fata de la 2.0 la 2.1 si pe spate de la 2.2 la 2.3? Sau sa raman la recomandarile date de producator?
Comment
-
In mod normal nu ar trebui sa fie asa. Daca "nenea vulcanizatoru" ii baga pe banc 2.1 si apoi aseaza roata pe masina care are o anumita greutate (in functie de masina) si va pune din nou manometru pe roata presiunea ar trebui sa fie mai ridicata. Cu cat nu stiu ca nu am verificat.
Aproape niciunul nu face treaba asta. Stiu ei de pe banc cat ar trebui sa bage, le pun pe masina si altul la rand sa iasa banul.
Deci intrebarea ramane deschisa:
cum e luata in calcul presiunea care se baga in pneuri si care e scrisa pe stalp, cu roata libera (pe banc sau ridicata pe cric) sau sub sarcina masinii?
Comment
-
Iti propun sa faci un test simplu, daca nu ma crezi pe cuvant. Ia un manometru si masoara presiunea cu roata pe cric, apoi masoara cu roata pe masina.
Daca nu gasesti manometru/cric/compresor, ia o carte de fizica de clasa a V-a si rasfoieste-o.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
Comment