Rocada Intre Roti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rocada Intre Roti

    In luna decembrie 2008 am facut cu masina 45.000km,si am decis sa fac o mica rocada intre rotile din fata cu cele din spate. S-au montat in diagonala, echilibrate din nou...totul perfect.
    A venit zapada, si mi-am pus cauciucuri de iarna doar pe fata.Acum,cum sezonul cald si-a facut aparitia, mi-am montat inapoi cauciucurile de varaq pe fata. Echilibrate, umflate la presiunea standard...ok la drum, pana azi, cand m-a suparat unu cu un VW 1.9 TDi (1995). De la 120-140km/h, am simtit o mica zgaltaiala in volan, ceea ce nu mai simtisem pana acum.
    Sa fie de vina drumurile {asta sigur}, sau faptul ca atunci cand le-am remontat nu am mai tinut cont cum au fost initial pe spate.
    Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

  • #2
    eu am 43000km si vreau sa skimb cauciucurile din acelasi motiv dupa 130 incepe sa tremure.le-am reekilibrat pe la 30000km si mi-au zis aia ca nu mai sunt perfect rotunde si deci tremura.oricum eu cred ca 40000km cu cauciucurile e de ajuns

    Comment


    • #3
      eu am patit-o mai demult cu zgalaiala din cauza noroiului de la roti..nu era mult dar destul, trebuia sa ii dau cu jet prin spate..asta am patit eu, la tine probabil caucioacele-s de vina
      " Nevastamea conduce atat de rau, incat GPS-ul i-a spus: in 50 metri trage pe dreapta ca vreau sa cobor "

      Comment


      • #4
        Cel mai bine este sa se schimbe rotile de pe fata intre ele sfat primit de la cineva care se ocupa cu asa ceva rocada cu cele pe spate se face cand sunt prea uzate cele de pe fata si cele de pe spate mai merg inca bine!

        Comment


        • #5
          Mai mult ca sigur e vorba despre neuniformitatea benzii de rulare a cauciucului sau despre mizerie pe janta. Oricum, ai mai putea incerca inca o echilibrare, la alt service de data asta.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #6
            Daca amortizoarele nu lucreaza cum trebuie, rezulta o uzura neuniforma a cauciucurilor, neperceptibila la prima vedere. Acelasi tremurici il aveam si eu la Ford. Echilibrat cauciucurile de 2 ori la 2 vulcanizari diferite, dar la cea din urma, un tip mai experimentat mi-a explicat faza. Dar pana nu am pus mana pe cauciuc nu mi-am dat seama. Se simt denivelarile daca miscati mana pe calea de rulare a cauciucului. Schimbat cauciucurile si rezolvat problema provizoriu. Trebuiesc schimbate si amortizoarele.

            Comment


            • #7
              Rocada rotiilor

              Atasez Schimbarea caucicurilor la km
              Attached Files

              Comment


              • #8
                dupa cum arata acolo, trebuie schimbate cam des, plus de asta...intra si rezerva in functie.
                Nu prea mi se pare bun....cine sunt eu sa judecat. Stiu doar din "mosi stramosi", ca schimbatul rotilor intre ele,se face in cruce.
                Eu nu sufar de nebunie....ma bucur de ea in fiecare minut.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by cristi3775 View Post
                  In luna decembrie 2008 am facut cu masina 45.000km,si am decis sa fac o mica rocada intre rotile din fata cu cele din spate. S-au montat in diagonala, echilibrate din nou...totul perfect.
                  A venit zapada, si mi-am pus cauciucuri de iarna doar pe fata.Acum,cum sezonul cald si-a facut aparitia, mi-am montat inapoi cauciucurile de varaq pe fata. Echilibrate, umflate la presiunea standard...ok la drum, pana azi, cand m-a suparat unu cu un VW 1.9 TDi (1995). De la 120-140km/h, am simtit o mica zgaltaiala in volan, ceea ce nu mai simtisem pana acum.
                  Sa fie de vina drumurile {asta sigur}, sau faptul ca atunci cand le-am remontat nu am mai tinut cont cum au fost initial pe spate.
                  curata jantele de nisip pe interior si o sa vezi ca dispare "zgaltaiala"

                  Comment


                  • #10
                    @cristi3775- Tot pe forum am aflat ca se schimba anvelopele din fata cu cele de pe spate FARA INSA A LE INCRUCISA. Adica dreapta spate cu dreapta fata si stanga spate cu stanga fata. Bineinteles dupa echilibrare. Era si un link catre pagina unui producator de anvelope care spunea exact acelasi lucru. O sa-l caut, si daca-l gasesc ti-l trimit.
                    LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

                    Comment


                    • #11
                      banuiesc ca se schimba dreapta fata cu dreapta spate in momentul in care are sageata de directionare a cauciucurilor spre in fata, dar daca nu sunt unidirectionale cred ca se pot schimba in crucis ,binenteles reechilibrate si curatate inainte ,parerea mea.
                      http://www.loganclub.ro/forum/mcv_ro...ion-t5724.html toate bune

                      Comment


                      • #12
                        rocada cred [de fapt asa fac ] se face la fiecatre 10000 km asta ca amvelopele sa prezinte acelasi grad de uzura la sfirsitul perioadei de utilizare
                        daca o faci la 45000 pot aparea probleme si trebuie reechilibrate
                        baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                        Comment


                        • #13
                          dupa cum a zis si blackufo... depinde de profilul anvelopei... acestea pot fi unidirectionale si atunci se pot schimba doar pe aceeasi parte. Daca sunt unidirectionale se schimba in cruce... la vulcanizarea unde fac eu schimburile de anvelope, nenea de acolo scrie pe ele unde au fost ca sa stie unde le pune data viitoare... pana acum nu am avut probleme... am avut kormoranele 45.000 de km insa intre timp le-am schimbat cu Michelin Pilot primacy... diferentele sunt evidente...
                          PS: nu uitati de echilibrarea rotilor de fiecare data cand este nevoie... ;)
                          sigpic

                          Comment


                          • #14
                            O patzanie iritanta...

                            La un moment dat am remarcat zgomot la o roata fata (stanga), constat ca am joc la un "cap de bara" (sau "colectie pipa bieleta")
                            Se schimba piesa cu pricina, in service Dacia, pe garantie, este efectuata geometria pe standul Renault, cu echipament performant, Hofmann (care semnaleaza in rosu un parametru incorect, pe hartia de raport). Bucuros ma sui la volan si remarc o tendinta viratoare stanga. Prima data am crezut ca o fi fost vantul, inclinatia soselei, am mai presupus eu.
                            Incerc testul pe drum drept, viteza redusa, fara vant lateral. Tot stanga dorea ea sa faca, nu mult, o tendinta, insa era ferma si delicata
                            Schimb rotile intre ele pe fata (pornind de la premiza ca rotile sunt de vina, atat timp cat geometria era corect efectuata). Acum...tragea in dreapta.
                            Schimb rotile (fata de pozitia initiala, inainte de schimbarea capatului de bara), in diagonala, fata-spate.
                            Nimic, aceeasi tendinta viratoare-dreapta (acum erau asadar, rotile de pe fata in spate, in crucis)
                            Ma duc la service, ei mirati...facem test: confirma cele semnalate de mine.
                            Refacuta geometria, nici un parametru incorect (doar cea de pe dreapta mai umflata, la 2.2, uitasem sa o desumflu, fiind de pe spate).
                            Test de drum...nimic modificat, aceeasi tendinta de virare.
                            Schimbam rotile de pe fata intre ele, facem test: OK!
                            Concluzia???
                            Ramane ipoteza ca o roata este mai grea decat alta si de aceea apare tendinta viratoare.
                            Acum rotile sunt astfel: cele de pe spate sunt in fata, pe aceeasi linie, nu in diagonala. Ciudat, as fi vrut sa le cantaresc, aveam unde, insa mi s-a acrit de montaj-demontaj roti. Plus ca mi-am zgariat o janta si a trebuit sa cumpar toate cele pentru a revopsi (cu chit, vopsea, lac etc...)
                            Al naibii de ciudat...
                            P.S. anvelopele au banda de rulare "consumata" uniform, au 24000 de km (deci uzura modica), evident cele de pe fata o idee mai tocite fata de celelalte
                            Last edited by 77sky; 28 April 2009, 18:09.
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment

                            Working...
                            X
                            Anulare DPF
                            Politica de Securitate Google