10 % scadere de putere si cam 10% mai mult consum decat pe benzina dar avand in vedere pretul GPL nici nu mai conteaza.
Ce Masina Sa-mi Cumpar? Comparatii Mai Ample
Collapse
X
-
Eu am luat Dci-ul de la reprezentanta de pe Sos. Oltenitei. Eu spun ca merita sa mergi pana acolo sa ii intrebi ce Prestige-uri au de vanzare. Asta care am luat-o avea 2800 de km. si pret de 9500 euro (negociat am luat-o cu 8800) 1.5 dci (85 cp) metalizata, 4 airbaguri, tot tacamul pe Logan. Acei 2800 de km au fost facuti intre showroom-uri ba in Bucuresti ba intre localitati (nu a fost masina de test drive, doar de prezentare), eu zic ca merita sa vezi ce au, caci astea de reprezentanta nu au asa multi km. + ca sunt antifonate inca odata fata de cele comandate normal (pasaje, praguri si toata partea de jos este neagra nu in culoarea masinii cum sunt la cele normale, iar negrul ala este cauciucat;) ) si ar fi mai bine facute (sa vada clientu' ce bine construit este Loganu'). Dupa ce o luasem pe doamna Dci baietii aveau la vanzare un 1.6 16v Prestige de culoare mai crem asa, la 9000 de euro (il poti negocia). Eu spun sa treci pe la Oltenitei, cine stie ce or avea acum ori 1.6 16v ori 1.5 Dci ca tot esti in cautare. GPL se merita sa pui daca vrei 1.6 16v si vrei sa-i cumperi o instalatie, nu cred ca se va simti puterea in minus cum se simte la 1.4.Last edited by aleXpeed; 19 April 2009, 20:14.
Comment
-
Managerul bugetului alocat, ca sa spun asa, nu prea agreeaza masinile SH si sincer oarecum nici eu, datorita motivului ca nu pot sa stiu ce a facut cu ea, respectiv ce ar putea sa se strice.
Referitor la GPL din cate am citit amotizarea este cam redusa si de asemenea se pare ca se va uza motorul in viitor. Actionarul majoritar vad ca se plange de loc de portbagaj (noi avand 1310 break), abia l-am convins sa nu luam logan break.
Astfel dezbaterea intre GPL sau nu este impartita in urmatoarele:
Pro GPL:
- Economie carburant
- Poluare redusa (am inteles ca vom avea taxa de poluare pe merit, insa nu am gasit nici o informatie de cat va fi aceasta. De asemenea nu stiu cat sunt taxele acum, poate ma puteti ajuta?)
Contra GPL:
- Amortizare mai lenta pentru cat voi merge eu cu masina (2-3 ani) insa acest dezavantaj mi se pare unul mai putin important pentru ca pe mine o sa ma afecteze carburantul mai mult, fiind din propriul meu buget
- Dupa 60.000 KM incep sa apara probleme cu motorul (?)
- Nu stiu ce complicatii as putea sa am cu garantia masinii si cu asiguratorul
- Pierderea de putere de 10 % nu vad sa ma deranjeze avand in vedere ca eu plec de la 1310 al meu la 105 CP
@darkside: Mai mult cu 10% decat pe benzina? Adica +15% consum ?! Eu din cate am citit unii se plangeau ca masina consuma 12-13 % la viteze de peste 120km/h
EDIT:
Alex: Crem... Bleh Eu sincer cautam alb dar voi incerca sa achizitionez cum mi-ai spus tu atunci, pana atunci inca nu stiu ce sa iauLast edited by z3rongod; 19 April 2009, 20:16.
Comment
-
E vorba de o cifra medie acel 10% in plus la consum cand treci pe GPL. Daca sti ca vei merge mult mai ales in oras, cel putin 15-20.000 km / an, poti alege un Dci daca GPL nu-ti confera incredereIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
z3rongod tata a avut GPL si pe vechea 1310 si nu a avut probleme deloc cu motorul, Loganul meu este pe GPL de la 100.000, acum am 197.900 si nu am nicio problema, nu ai de ce sa te sperii, nu se strica niciun motor, nu sare masina in aer, nu umbli cu bomba dupa tine sau ce alte aberatii mai spun altii din auzite.
Consum la 1.4-ul meu (numai pe GPL):
1.)urban- 14% (cand schimbam numai la 4500 rpm. si des 6000 rpm.); 11% (mers normal schimbat la 3000 rpm.) iar la buget chiar nu ma afecteaza consumul in oras, merg cum imi place.
2.)extraurban- Bucuresti-Alexandria: localitati maxim 60 km/h pe ceas, iar in afara 120-130 km/h- 7%. La 140 km/h pe ceas imi consuma cam 8.
La 1.6 16v s-ar putea sa ai consum mai mic deoarece motorul nu resimte o greutate asa mare a masinii cum o simte 1.4.
Comment
-
Comparatie intre:
1. Dacia 16V 105 hp
2. Dacia 16V 105 hp GPL (montat ulterior)
3. 1,5 DCI 85 hp
4. 1,6 MPI 90 hp
Drumul parcurs 20000 (Bucuresti) + 7000 concediu (Bulgaria, Constanta, munte, Croatia(Split) Viena Budapesta) = Maxim 30.000 km pe an
Stil condus: Nu mai mult de 120 km/h in afara si nerabdator in oras si cu AC la nevoie.
1. Dacia 16V 105 hp
Costul masinii: 8900 Euro
Consum urban: 10.5%
Consum extraurban: 6.4 %
Alimentat numai cu Rompetrol 95: 1 L = 3.5 Lei =>
=> urban(4480) + extraurban(2572.5 Lei) = 7 052.5 Lei
Alimentat urban rompetrol 95 (3.5 lei) si extraurban 99 (3.8 lei) =>
=> urban(4480) + extraurban(2867.2) = 7347.2 lei
Carburant ~ 7200 Lei
Cost revizii:
1 an - 15.000 km
F aer - ~40
F ulei - ~30
Ulei(5w40) - ~ 130
Manopera - 100-150
Total: 350 Lei
2 ani - 30.000 km
1 an + placute = 520 Lei
3 ani - 45.000 km
~"412 Ron"
4 ani - 60.000 km
~ "1100 Ron"
Total costuri pana la 60.000 km: 350 + 520 + 412 + 1100 = 2500 Lei
2500 + 7200 (carburant) + 37 536 (Costul masinii) = 47.236 Lei (11.200 Euro)
2. Dacia 1.5 dCi 85 HP
Costul masinii: 10050 Euro (42.387 lei)
Consum urban: 5.8%
Consum extraurban: 4.7 %
Alimentat numai cu Rompetrol M+: 1 L = 3.3 Lei =>
=> urban(3828) + extraurban(1908 Lei) = 5750 Lei (-1.450 Lei fata de benzina)
Revizii
Revizia 1 an / 10.000 KM
F. ulei - 30
F aer - 100
Ulei - 180
F motorina - 120
Manopera - 150
Total: 600 Lei
Revizia 2 ani / 20.000 KM
Total + placute = 600 + 200 = 800 Lei
Revizia 3 ani
600 lei
Revizia 4 ani
600 lei
.... Mi se pare enorm, chiar nu stiu ce sa spun cu sumele astea. Chiar am inteles bine ca atat costa o revizie? De asemenea daca poate cineva sa-mi spuna primele 6 revizii/60.000 km cat costa si ce se schimba..
In orice caz o sa estimez (5 revizii * 500 Lei) + ultima ca la benzina 1100 lei = 3.600 lei
Total costuri pana la 60.000 km:
5750 (carburant) + 3.600 + 42.387 (costul masinii) = 48140 lei (+ 900 LEI cheltuieli fata de benzina)
Nu stiu despre revizii decat ce am citit pe forum, nu stiu ce trebuie schimbat exact (spre exemplu placutele nu stiu la cat trebuiesc schimbate), asadar am calculat din ce am citit la intretinerea benzina/motorina. Daca aveti de obiectat va rog sa spuneti si voi modifica calculul.
De GPL nu mai am rabdare acum sa caut, deja stau in fata calculatorului de ore intregi si sunt in ceata total cu rezultatul dintre cheltuieli benzina VS diesel.
Comment
-
daca faci 30000 km intr-un an, atunci o sa ai revizie de 2 ori intr-un an la diesel, la 15000 si respectiv 30000, chiar daca nu ai 2 ani de cand ai luat masina. la benzina e din 20000 in 20000, iar costurile sunt mai mici incepand de la manopera. daca iei 1.6 16v nu vad la ce iti mai trebuie si gpl. din ce ai scris la inceput, la 16v ti-ai pune gpl dar la 1.6 de 90 cp nu. deci parerea mea ar fi 1.6 16v cum e el din fabrica, si daca te roade ii bagi o remapare si o sa ai in jur de 115 cai si ceva mai mult cuplu, sau 1.5 dci de 85 cai si ii bagi o remapare cu care ajungi la 105 cai si cuplu de vis. nu te mai tigani sa iti pui tu gpl after mark.
la remapare, indiferent de motor, consumul scade in medie cu 0.5l/100 km.
p.s. nu cred ca poti compara pretul de intretinere al unui logan cu cel a unei skodeDacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
Comment
-
vrei sa zici 8000 lei un baiat de la brasov a patit-o, noroc ca l-a rezolvat un baiat de pe forum care lucreaza la unul din dealeri si i-a facut-o 'pe garantie'. fara el era bun de plata. nota de plata la final a fost 7900 lei pe injectoare + manopera si nu mai stiu ce filtruDacia Logan Abs Plus 1.4 2008 / Dacia Duster Black Touch 1.6 16v 2017 -- BV 83 RMJ / BV 84 RMJ --
Comment
-
E mai "rentabil" la consum dar bineinteles, cand faci calcule si tragi linie diferenta aia de 30 % rezultata din consumul mai mic scade dramatic. Asta e adevarul, daca nu mergi mult cu diesel nu-ti vei scoate niciodata diferenta in plus la achizitieIn fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Atunci categoric ma indrept catre dacia logan 1.6 16V. Astfel voi incerca sa gasesc mai intai masinile la reprezentante si poate o sa caut si un SH, insa nu stiu cum sa abordez cautarea la reprezentante.. Se poate un pont, chiar unul mai lung daca e necesar?
Iar calculul la diesel am facut cu o revizie pe an si nu doua, deci mai trebuiau inca 6
Comment
Comment