N-am probleme cu dezaburirea efectiv, cand e frig afara sau cand te urci dimineata in masina se dezabureste repede si ramane uscat. Problema e cu depunerile de grasimi de pe geam care in mod normal ziua nu le vezi dar seara lucesc cand ai masini din fata. Eu curatam inainte cu tot felul de carpe si servetele normale dar nu avuse efect. Acum mi-am luat si spray din Lidl.
dezaburire geamuri in mers si nu numai.
Collapse
X
-
Buton Clapeta Dirijare Jer Aer Climatizare
Salutam cu respect,
Este vorba de butonul care dirijeaza aerul catre parbriz, centru , picioare , etc . Butonul merge greu , in special cind se trece pe dezaburire sau invers .Nu imi dau seama daca asa mergea si la inceput .
Asa este normal ? Se poate face ceva ?
Comment
-
In legatura cu dezaburirea, scriu si eu cateva cuvinte.
Este adevarat ca la inceput dupa pornirea masinii am probleme cu colturile de jos a parbrizului, zona in care nu prea ajunge aerul refulat de grila de la parbriz dar oricum pe frigul asta la plecarea de pe loc toata masina fiind inghetata este de ajuns aburul expirat de personajele din masina sa se depuna pe geamuri.
Mai pot sa spun ca pana de curand nu prea am vazut geamurile laterale spate fara condens pe ele mai ales daca pe locurile din spate sunt persoane.
Am zis sa incerc si eu dezaburirea si cu ajutorul AC dupa cum spuneau colegii de forum. Oricum eu foloseam ventilatorul de la dezaburire cu aspirare de aer din exterior si tot ma jucam la butonul de selectare a zonei de refulare a aerului (cand spre parbriz, cand spre geamurile laterale, cand spre parbriz si picioare cu speranta ca aerul cald venit spre picioarele pasagerilor din spate poate limpezi geamurile lor).
Zis si facut am pornit AC si surpriza, de pe toate geamurile a disparut condensul, parca circulam intr-o zi de vara cand nici nu visam de aburirea geamurilor.
Aproape de casa m-am gandit sa opresc AC pt ca nu mai este necesar, dar in maxim 1 minut toate geamurile au devenit opace ca si cum aveam pozitionata clapeta de admisie aer pe recirculare. De aici concluzia a fost sa folosesc AC pe toata durata calatoriei.
Dupa ce am ajuns acasa, la aproximativ 2 ore am plecat din nou iar la pornirea motorului, pt ca ventilatorul era deja trecut pe treapta a doua toate geamurile s-au “albit” instantaneu. Dupa parerea mea pe vaporizatorul aerului conditionat s-a depus condens si la pornirea ventilatorului toata umezeala de acolo a fost aruncata de ventilator in interiorul autoturismului.
Iarasi imi dau cu parerea ca folosirea AC iarna este ca si folosirea lui vara, adica inainte de oprirea motorului, aerul conditionat trebuie oprit si lasat ventilatorul sa usuce zona vaporizatorului pt ca la repornirea lui (motorului) sa nu mai apara probleme.
Oricum pot sa spun ca folosirea aerului conditionat este o chestie buna chiar daca datorita consumului de energie masina nu mai este asa de sprintena si creste putintel consumul de combustibil.
Sa auzim de bine.
Comment
-
Daca luam un exemplu de orice masina care are climatizare automata, functionarea este urmatoarea: odata directionat fluxul de aer spre parbriz (care are simbolul de dezaburire) porneste automat si AC. Daca schimbi directia aerului de pe parbriz, AC-ul se opreste automat. In plus, nu se poate selecta recircularea aerului cat timp acesta este directionat spre parbriz.
Deci, concluzia este ca se recomanda utilizarea AC pentru dezaburire obligatoriu cu aer exterior.
Comment
Comment