Marketing Sau Minune A Tehnicii...?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Marketing Sau Minune A Tehnicii...?!

    M-am uitat pe site-ul hyundai si am vazut o chestie care, ori e marketing pur, adica minciuna, ori e o minune pe care eu n-o inteleg. Poate ma lumineaza si pe mine careva.
    Deci i10 care are 1085 Kg si motor dohc 1.2 78 CP are 116 NM la 4000 ture
    iar pe i20 care are 1160 Kg cu acelasi motor de 78 CP are nu mai putin de 140 NM la 4200 ture.

    Nu vi se pare ca ceva e in neregula cu acesti 140 NM scosi dintr-un motor aspirat de 1248 cmc ?

  • #2
    Din cate stiu, acum 2 saptamani era i20-ul in "teste" pentru omologare RAR. La dealer, am pipait masina, am mirosit tapiseria, am stat in ea, la volan, in spate, am vazut motorul (1.2-78 de cai) si pe fisa tehnica la fel scria....140 Nm...sa vedem daca datele vor mai fi la fel DUPA omologarea modelului in Romania.

    PS: Hyundai are ceva inovatii in domeniul motoarelor si chiar au motorizari extrem de fiabile...aia 140 Nm n-ar fi ceva imposibil prin insumarea anumitor tehnologii (teoretic e posibil)...gandeste-te ca sunt unele motoare pe benzina care tin cuplu maxim intre 1500 si 6000 RPM
    Last edited by darksid3; 21 August 2009, 19:27.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #3
      darksid3, eu stiu doar ca motorul de 1.2 al renault aspirat produce 75 Cp si 107 NM @ 4250 ture (asta care e si pe dacia) si ca noul motor renault 1.2 Tce are 100 Cp si 145 NM @ 3000 ture.
      Aici e problema, cum dreaq sa scoti 140 NM dintr-un motor aspirat...
      Ok, hai sa vedem ce mai zice lumea.

      Comment


      • #4
        pai nu aia 140Nm sunt problema, ca sunt usor de scos. problema e ca daca are 140Nm la 4200rpm, motorul ala ar trebui sa debiteze vreo 100 de cai pe la 5500-5700rpm...
        sunt motoare de 1600cmc si aproape 200 d ecai, deci au cuplu mare chiar si aspiratele, nu cifra 140 in sine e problema, ci turatia la care o scoate. 145Nm la 4200rpm are motorul renault 1.4_16v 98CP.
        un motor de 78 de cai are mai mult ca probabil (de fapt sunt aproape sigur) 104Nm la 4200rpm. si cei de la RAR, din nou, mananca ceva pe paine. mai nou am vazut ca loganurile chele fara servo fara nimic, au 1100kg cand 1.6_16v full echipat are 1175
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Seba View Post
          un motor de 78 de cai are mai mult ca probabil (de fapt sunt aproape sigur) 104Nm la 4200rpm
          Seba...104 sau 140 Nm?
          Last edited by darksid3; 21 August 2009, 21:01. Reason: Automerged Doublepost
          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

          Comment


          • #6
            of of of, iarasi ne credem ingineri; ;))
            ce ziceti de motoarele Diesel de pe Unimog Mercedes care dezvolta aproximativ 85 de cai si un cuplu de te doare capu, undeva peste 600 NM daca nu ma insel; Si o sa veniti cu ideea sa imi ziceti ca e diesel, lucru adevarat, dar totusi doar 85 de cai la cei 600 NM? pai exista masini pe diesel cu multi mai multi cai si tot cam atatia NM... explicatia de unde vine? nu sunt in domeniu informat asa de bine sa explic, dar nu inteleg de ce va cramponati atat de mult de aceste date tehnice? Ideea e urmatoarea - Cuplul motor si cu caii putere nu mai sunt deloc in relatii bune, s-au despartit au divortat.

            Comment


            • #7
              Mai exact 177 cai si 675 NM. Cuplul vine din capacitatea mare a motorului 4300 cmc, fiind pe deasupra si supraalimentat. Puterea mica, datorita rpm-urilor putine. Cu alte cuvinte, motorul se invarte puternic, dar nu repede.
              Puterea si cuplul, nu au cum sa divorteze, caci sunt frati, merg mana in mana.
              Insa nu crede ce spun eu, verifica ce spune cartea de fizica clasa a IX a sau a X a.
              Sau or fi newton & co niste cretini?
              Date unimog.

              Comment


              • #8
                @darkside: daca ne raportam la 78CP si 4200rpm, aia sunt 104. nu de alta, dar 148 are loganul saispevolti care dezvolta 105CP.
                @renegade: referitor la "divortul" cailor putere si al cuplului motor, da-mi voie sa-ti cer niste hartie "inginerica", nu de alta, dar astia de ne credem ingineri ne c**** pe noi de ras...revin cu indemnul la studiul manualului de fizica de liceu...
                ps: unii chiar suntem ingineri...culmea dracu', mai si lucram in industria auto...
                daca vrei sa afli mai multe cum e cu cuplul si caii putere, uite aici cum sta treaba: 1CP inseamna puterea de a ridica 75 de kg la 1m inaltime in timp de o secunda. daca faci normarea timpului, adica scoti secunda din ecuatie, ajungi la energia echivalenta unui CP. energia= lucru mecanic, adica F*d, unde d=v*t, rezulta ca P=F*v. F e cuplul, v e viteza unghiulara la o anumita turatie. vezi cata forta ai disponibila, normeaza turatia la rot/sec si vezi cati cai putere genereaza un anumit cuplu mecanic. surpriza de proportii: fir-ar mama lor a dracu, cuplul si puterea inca nu-s divortati si banuiesc ca pana la sfarsitul lumii n-or sa divorteze vreodata...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment

                Working...
                X
                Anulare DPF
                Politica de Securitate Google