Schimbare Ulei Servodirectie La 1,4; 1,6 Mpi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by aditzABC View Post
    am schimbat uleiul se la servodirectie cu ADDINOL ATF DIID (pe spate scrie si Dexron IID) iar acum mi se pare directia mai rigida si nu revine usor dupa ce virez stg-dr. DE CE?
    p.s. am schimbat si bratul inferior pe stanga
    Logan 1,4MPI din 2008 24.000km.
    aseara am observat sa volanul i-mi sta puti spre stanga cand masina merge drept ????
    si de dimineata am vazut ca nu pot roti volanul daca nu e pornit motorul (mi-e frica sa-l fortez ca sa nu stric ceva dar e foarte intepenit fara sa-i functioneze pompa de servo (in continuare merge greu manevrarea volanului in mers)

    Comment


    • la masinile care au servo, cu motorul nepornit directia merge foarte greu fata de masinile care au directie mecanica.
      fa o verificare la service, mai mult ca sigur ai vreun joc in directie, cap de bara sau bieleta.
      Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

      Comment


      • poate dimensiunea bratului inferior care l-am schimbat odata cu schimbul de ulei de servo sa dea aceasta deviatie a volanului spre stanga??? (brat inferior schimbat pe stanga cu piesa neoriginala dacia)

        Comment


        • Bratele nu au dimensiuni diferite.

          Cel mai probabil ai dat in gropi si ai indoit vreo bieleta sau vreun amortizor.

          O verificare de geometrie a rotilor iti va spune exact in ce stare se afla masina ta.

          Iar cu servodirectia, mai verifica nivelul lichidului din vas, sa fie in parametri, si las-o asa. Mai mult ca sigur ca se misca la fel si inainte, dar nu ai observat.


          RECOMAND o citire CU ATENTIE a manualului de intretinere a masinii si respectarea celor scrise acolo.
          _
          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

          sigpic

          Comment


          • e musai ca rotile fata sa fie in "aer" daca se face treaba acasa?

            Comment


            • Ridici ambele roti in aer pt a da mai usor de volan la aerisire cu motorul oprit bineinteles.
              Daca ai avea rotile jos te chinui rau de tot cand tragi de volan.
              Motorul il pornesti la urma de tot dupa ce ai umplut instalatia cat de mult ai putut si apoi dupa alte curse stanga dreapta mai completezi dupa caz!

              Comment


              • Ms Marian, o sa aplic metoda lui Polyy88 si o sa urmez filmuletzul sau postat pe youtube, pacat ca nu a dezvoltat nimeni acest tutorial facut de el, se putea perfectiona si iesea ceva bun.

                o sa il mai postez inca o data, fiind singurul de acest gen, chiar daca nu e perfect dupa cum ziceam , omul a incercat sa ajute:

                Bucură-te de videoclipurile preferate È™i de muzica preferată, încarcă conÈ›inut original È™i arată videoclipurile tale prietenilor, membrilor familiei È™i lumii întregi pe YouTube.
                Last edited by lord_wader; 23 November 2011, 17:52.

                Comment


                • Hai sa zic cum am facut eu...
                  M-am dus la tara frumusel cu un litru de lichid Castrol atf dexron 2.
                  Am mai cumparat de la magazin si vreo 4 coliere care se strang cu surubelnita pt a le pune in locul celor de fabrica.
                  Am suspendat masina pe doua cricuri si am dat scutul jos.Apoi am golit borcanul cu o seringa de vreo 60 de ml si dupa ce nu am mai avut ce scoate am mai dat de cateva ori de volan stanga dreapta ca sa mai scot ce mai ramasese ((( asta ca sa nu fac ca,colegul cu borcanul de sticla si sa murdaresc pe acolo ))).
                  Apoi am declipsat colierele de pe borcan si furtunul mic l-am dat in jos ca sa se scurga intr-o sticla de plastic lichidul ramas, iar pe cel mai gros l-am bagat si pe ala intr-o alta sticla si apoi iar am mai facut cateva curse stanga dreapta .
                  Ca sa fiu sigur ca numai ramane lichid vechi in instalatie am suflat cu gura in furtunul gros ca sa iasa pe cel subtire tot ce mai ramasese in instalatie,,,iar cine are un compresor este cel mai bine.
                  Am spalat si borcanul si sita aia de mizerie si dupa ce s-au uscat ambele le-am pus la loc si am prins furtunele cu colierele noi.

                  Umpli instalatia cu noul lichid pana la gura borcanului si apoi ii dai de volan curse stanga dreapta pana mai scade nivelul si completezi.
                  Toata treaba asta pana acu o faci cu MOTORUL OPRIT.
                  Apoi dupa ce vezi ca nivelul numai scade in borcan ,,completezi pana la nivel PORNESTI MOTORUL si faci iarasi cateva curse complete si daca tot mai scade mai completezi cat e nevoie.

                  Mie mi-au intrat vreo 850 de ml de lichid de servo....Spor la treaba
                  Last edited by Ivan Marian; 23 November 2011, 18:23.

                  Comment


                  • eu nush cine v-a invatat pe voi sa faceti asa...au am fost cu masina in service si am vb chiar cu ingineru de statie, si mi-a zis ca singuru` lucru care treb sa-l faci e sa completezi cu lichid pana la nivel si atat, pt ca pompa se aeriseste singura.
                    Good must love stupid people, He made so many !!!

                    Comment


                    • Si "inginerul de statie" o fi vreun Profesor Doctor Inginer in sisteme hidraulice???

                      Crezi ca ala a citit vreodata manualul de reparatie pentru vreunul din noile modele Dacia?
                      _
                      B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                      sigpic

                      Comment


                      • nush daca o fi citit manualul sau nu, cred doar ca parerea lui este una avizata fiind inginer mecanic auto, in comparatie cu a voastra, ma gandesc
                        Good must love stupid people, He made so many !!!

                        Comment


                        • Pai sa-ti spuna domnul "inginer" (apropo, si noi suntem ingineri, unii dintre noi chiar eminenti) cam cum face dansul sa nu mearga pompa in gol, fara lichid, dar in acelasi timp sa si puna un lichid nou nout?

                          Am lucrat in service-uri pentru diferite marci, am inceput cu Dacia. Inginerul nostru (care de fapt era un fost mecanic transformat in maistru cu forta) habar nu avea ca bucsile se strang cu masina in pozitie de repaos (adica rotile pe sol, nesuspendata)



                          In cazul asta, daca noi suntem prosti pe aici, de ce mai stai pe forum? Ia-l pe injiner in brate. Te lecuiesti tu.
                          _
                          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                          sigpic

                          Comment


                          • nu am facut pe nimeni prost, ci pur si simplu am scris ce mi-a zis o persoana autorizata (service auto mayer din Iasi), si anume ca pompele de servo se aerisesc automat si ca nu treb sa desfaci nimic, nici sa o ridici cu rotile in sus, ci doar sa completezi pana la nivel, acuma daca pe forum-ul asta sunt persoane care zic ca se pricep si ca nu e asa, as fi recunoscator sa-mi si explice de ce, pentru eu chiar nu ma pricep si am luat de bun ce mi-a zis ala de la service...
                            Good must love stupid people, He made so many !!!

                            Comment


                            • Din manualul de Logan, pe care "inginerul" lui peste prajit nu l-a citit, un mic fragment :





                              PS: report + avertisment pentru cei care mai intreaba de acum inainte cum se pune lichid nou in instalatie si se purjeaza...

                              PPS: De ce? Pentru ca asa scrie constructorul aceste masini in manualul de reparatie. Este un motiv suficient de solid, mai ales pentru o persoana mai necunoscatoare dpdv tehnic.

                              Pentru cunoscatori, pompa nu trebuie sa mearga in gol, fara ulei, se incinge si face span. Nu e bine sa faci aerisirea cu rotile pe sol si motorul oprit deoparece supui unor tensiuni nedorite tot sistemul de directie.
                              Attached Files
                              Last edited by dsign; 24 November 2011, 00:04.
                              _
                              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                              sigpic

                              Comment


                              • in concluzie aerisirea se face automat...miscand din volan stanga dreapta ture complete, atat puteai sa-mi spui fara sa-mi dai mie versete din Biblie, o seara buna
                                Good must love stupid people, He made so many !!!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google