Stie cineva cum se realizeaza incalzirea interioara la logan? Afecteaza temperatura motorului pe timp de iarna (la pornire) daca pornesc incalzirea la maxim ? Ajunge motorul la temperatura optima mai greu cu incalzirea pornita, sau caldura este preluata de la sistemul de evacuare?
incalzire habitaclu
Collapse
X
-
In mod normal n-ar trebui sa-ti faci griji in privinta asta. Daca motorul nu se supraincalzeste si nici nu sta prea rece, totul e ok. Intr-adevar, daca ai incalzirea deschisa motorul se va incalzi un pic mai greu, pentru ca lichidul de racire trece prin doua radiatoare (racitoare), unul din fata masinii si cel de-al doilea pentru incalzirea interiorului. Daca vrei sa ti se incalzeasca motorul mai repede e suficient sa pui cat mai multa sarcina pe motor si anume: dai drumul la AC, aprinzi farurile, proiectoarele, dezaburirea, radioul si orice alt consumator care sa nu-ti afecteze siguranta in trafic. Problema e ca daca ai sarcina mai mare pe motor, consumul e pe masura, adica mai mare.
-
Corect.
Am observat si eu (de curand) ca daca e pornita caldura cu motorul rece, se incalzeste mai greu (motorul). Pe traseul care-l fac zilnic, unde de obicei aveam deja 4 linii, erau tot la doua....mult timp. Chiar m-am ''disperat'' un pic (ma gandeam la treaba cu doua linii, ca acolo ramane), dar m-am uitat de vreo doua ori urat la liniute si a urcat la patru )
Comment
-
Ms pt lamuriri, chestia e ca eu pornesc dimineata pe la ora 5 si am o distanta destul de scurta de parcurs (cca 2km) pana la servici si de multe ori nu am timp sa mai stau in parcare sa se incalzeasca destul motorul; in plus mai dau si drumul la caldura (dezaburire) mai ales acum in perioada de iarna. Stiu ca nu prea sunt prielnice pt motor plimbarile acestea scurte... indicatorul de temperatura apuca sa indice doar 2 liniute pana ajung eu la servici Ar trebui sa stau cca 5 min inainte de plecare cu motorul pornit ?D.A.C.IA [\___\===V===/___/]
Comment
-
Nu trebuie sa astepti sa se incalzeasca motorul, 30 sec sunt suficiente ca uleiul sa ajunga peste tot (la vechea dacie, care era pe carburatie trebuia sa astepti pentru ca nu se realiza amestecul optim aer-carburant decat dupa ce se incalzea un pic motorul, acum nu mai e cazul), daca astepti consumi benzina inutil, incalzirea motorului se face mai repede in sarcina.
Comment
-
Originally posted by Sp!keIn mod normal n-ar trebui sa-ti faci griji in privinta asta. Daca motorul nu se supraincalzeste si nici nu sta prea rece, totul e ok. Intr-adevar, daca ai incalzirea deschisa motorul se va incalzi un pic mai greu, pentru ca lichidul de racire trece prin doua radiatoare (racitoare), unul din fata masinii si cel de-al doilea pentru incalzirea interiorului. Daca vrei sa ti se incalzeasca motorul mai repede e suficient sa pui cat mai multa sarcina pe motor si anume: dai drumul la AC, aprinzi farurile, proiectoarele, dezaburirea, radioul si orice alt consumator care sa nu-ti afecteze siguranta in trafic. Problema e ca daca ai sarcina mai mare pe motor, consumul e pe masura, adica mai mare.
lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.Captain of the black pearl
Comment
-
Originally posted by giurisici fabiano mica mentiune
lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.
Comment
-
cristizzi si eu am aceeasi impresie cu incalzirea,eu am un diesel si mai sus de 2 linii la apa nu am vazut si am prins aglomeratie mare prin bucuresti comparativ cu un prieten care are unul pe benzina la el am vazut nivelul apei ajungand si la 4 linii
poate exista diferenta asta intre benzina si diesel?
Comment
-
Comment
-
Originally posted by giurisici fabian View Posto mica mentiune
lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment