incalzire habitaclu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • incalzire habitaclu

    Stie cineva cum se realizeaza incalzirea interioara la logan? Afecteaza temperatura motorului pe timp de iarna (la pornire) daca pornesc incalzirea la maxim ? Ajunge motorul la temperatura optima mai greu cu incalzirea pornita, sau caldura este preluata de la sistemul de evacuare?
    D.A.C.IA [\___\===V===/___/]

  • #2
    In mod normal n-ar trebui sa-ti faci griji in privinta asta. Daca motorul nu se supraincalzeste si nici nu sta prea rece, totul e ok. Intr-adevar, daca ai incalzirea deschisa motorul se va incalzi un pic mai greu, pentru ca lichidul de racire trece prin doua radiatoare (racitoare), unul din fata masinii si cel de-al doilea pentru incalzirea interiorului. Daca vrei sa ti se incalzeasca motorul mai repede e suficient sa pui cat mai multa sarcina pe motor si anume: dai drumul la AC, aprinzi farurile, proiectoarele, dezaburirea, radioul si orice alt consumator care sa nu-ti afecteze siguranta in trafic. Problema e ca daca ai sarcina mai mare pe motor, consumul e pe masura, adica mai mare.

    Comment


    • #3
      Corect.
      Am observat si eu (de curand) ca daca e pornita caldura cu motorul rece, se incalzeste mai greu (motorul). Pe traseul care-l fac zilnic, unde de obicei aveam deja 4 linii, erau tot la doua....mult timp. Chiar m-am ''disperat'' un pic (ma gandeam la treaba cu doua linii, ca acolo ramane), dar m-am uitat de vreo doua ori urat la liniute si a urcat la patru )

      Comment


      • #4
        Ms pt lamuriri, chestia e ca eu pornesc dimineata pe la ora 5 si am o distanta destul de scurta de parcurs (cca 2km) pana la servici si de multe ori nu am timp sa mai stau in parcare sa se incalzeasca destul motorul; in plus mai dau si drumul la caldura (dezaburire) mai ales acum in perioada de iarna. Stiu ca nu prea sunt prielnice pt motor plimbarile acestea scurte... indicatorul de temperatura apuca sa indice doar 2 liniute pana ajung eu la servici Ar trebui sa stau cca 5 min inainte de plecare cu motorul pornit ?
        D.A.C.IA [\___\===V===/___/]

        Comment


        • #5
          Nu trebuie sa astepti sa se incalzeasca motorul, 30 sec sunt suficiente ca uleiul sa ajunga peste tot (la vechea dacie, care era pe carburatie trebuia sa astepti pentru ca nu se realiza amestecul optim aer-carburant decat dupa ce se incalzea un pic motorul, acum nu mai e cazul), daca astepti consumi benzina inutil, incalzirea motorului se face mai repede in sarcina.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Sp!ke
            In mod normal n-ar trebui sa-ti faci griji in privinta asta. Daca motorul nu se supraincalzeste si nici nu sta prea rece, totul e ok. Intr-adevar, daca ai incalzirea deschisa motorul se va incalzi un pic mai greu, pentru ca lichidul de racire trece prin doua radiatoare (racitoare), unul din fata masinii si cel de-al doilea pentru incalzirea interiorului. Daca vrei sa ti se incalzeasca motorul mai repede e suficient sa pui cat mai multa sarcina pe motor si anume: dai drumul la AC, aprinzi farurile, proiectoarele, dezaburirea, radioul si orice alt consumator care sa nu-ti afecteze siguranta in trafic. Problema e ca daca ai sarcina mai mare pe motor, consumul e pe masura, adica mai mare.
            o mica mentiune
            lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
            lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
            daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.
            Captain of the black pearl

            Comment


            • #7
              Originally posted by giurisici fabian
              o mica mentiune
              lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
              lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
              daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.
              Corect! Ai o bere de la mine!

              Comment


              • #8
                La intrebarea de mai sus mai vin si eu cu o intrebare.
                Pot aparea probleme la functionarea aerului conditionat daca il folosesc la dezaburire cand caldura este data la maxim (de exemplu)?

                Comment


                • #9
                  Nope, dimpotriva ii faci un bine, pentru ca in felul asta se mentin lubrifiate garniturile instalatiei.

                  Comment


                  • #10
                    OK, Merci.

                    Comment


                    • #11
                      De cand cu frigul asta imi face impresia ca nu baga caldura la picioare . In rest nu am probleme . Oi fi eu cu circulatia proasta la picioare ? Nu stiu unde sa ma duc ? La service sau la medic?

                      Comment


                      • #12
                        cristizzi si eu am aceeasi impresie cu incalzirea,eu am un diesel si mai sus de 2 linii la apa nu am vazut si am prins aglomeratie mare prin bucuresti comparativ cu un prieten care are unul pe benzina la el am vazut nivelul apei ajungand si la 4 linii
                        poate exista diferenta asta intre benzina si diesel?

                        Comment


                        • #13
                          s-a mai discutat, da, dieselu nu prea sare de 2 linii

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by giurisici fabian View Post
                            o mica mentiune
                            lichidul de racire nu trece prin 2 radiatoare cand motorul este rece.
                            lichidul de racire trece doar prin radiatorul aerotermei din habitaclu, prin radiatorul din fata masinii se va face racirea lichidului doar atunci cand se deschide termostatul.
                            daca o sa aveti curiozitatea da va uitati la motor,furtunul care duce la radiatorul aerotermei (turul) are stutul inaintea termostatului tocmai pentru ca incalzirea habitaclului sa se faca cat mai repede si nu la temperatura de deschidere a termostatului.
                            si de la mine o bere, din acelasi motiv cu spike , pe care tocmai voiam sa-l corectez cand am dat cu ochii de postul tau...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Eu am diesel si vara asta am avut 4 liniute cu Ac la drum lung ... sau am avut cand masina era "incarcata" - familie, bagaje. Nu va faceti griji! Dieselul trage doar doua linii!
                              Logan - siguranta si incredere!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google