Inlocuire Lichid De Frana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    astazi am inlocuit si eu lichidul de frana .cost operatiune 50 ron.made in germany
    Attached Files

    Comment


    • #62
      Stie cineva in Oradea un service unde se poate masura lichidul de frana? (in afara de auto bara)

      Comment


      • #63
        normal ar fi sa il schimbi cum zice la carte, adica la 2-3 ani. nu trebuie sa il verifici mereu sa il schimbi exact cand nu mai e bun pentru ca nu e asa de scump.
        Last edited by o8MeLC; 28 August 2011, 20:54.

        Comment


        • #64
          Da asa este, dar sunt curios sa vad cum sta dupa 6 ani.

          Comment


          • #65
            O sa va zic eu cum sta dupa 6 ani... peste vreo 3 ani. Melc, unii oameni schimba uleiul din motor la 2 ani.

            Comment


            • #66
              normal se schimba tot si se poate si fara pompa aia de vacum....se da drumul la stuturile alea de la repartitor pe spate ca sa curga tot,inclusiv returul si apoi se desfac aerisitorii pana nu mai curge nimic din spate in fata...apoi se completeaza ,se face pedala si se aeriseste prin curgere libera pentru abs si cu aerisitorul mecanic apasat...gasisti voi o modalitate....
              atentie ca la abs este repartitor electric,alta dracie...se poate si la aia....
              o sa-i pun eu la logan un dot 5.1 si o sa incerc sa fac un tutorial....

              Comment


              • #67
                cum vi se pare este ok? ELF Frelub 650 DOT4 brake fluid: 1L
                Attached Files
                Last edited by florin6234; 5 October 2011, 10:02.

                Comment


                • #68
                  Intr-un manual de service mai vechi spune asa:
                  "... limitaţi-vă obligatoriu la lichidele de frână controlate şi omologate de laboratoarele noastre şi conforme cu norma SAE J 1703-DOT4.Pentru o utilizare optimă a frânării, RENAULTrecomandă un lichid de frână cu vâscozitate slabă la rece (maxim 750 mm2 / s la - 40°C)."

                  Intr-unul mai nou, nu mai scrie explicit despre vascozitate, culmea, nu mai scrie norma SAE (!) ci numai DOT4, in trei variante:
                  1.DOT4 ISO clasa 6 "norma Renault" 03-50-006 (cu si fara ESP)
                  2.DOT4 ISO clasa 4 norma Renault 03-50-005 (fara ESP)
                  3.DOT4 (fara ESP si fara ambreiaj tampon hidraulic) - pur si simplu, nici o alta norma SAE sau ISO (!)

                  Care-i treaba cu vascozitatea asta la rece, ca e mare rau, la ce m-am uitat eu si am gasit fisa tehnica au aproape dublu? O mai fi valabila? Si "normele" alea Renault ce or insemna? Sau ISO clasa 4 sau 6??

                  Comment


                  • #69
                    Threadul asta imi aduce aminte de acum multi ani cand am schimbat lichidul de frana la masina lui taicamiu - o Lada 1200 fabricata in 1979.

                    Schimbul lichidului de frana cred ca l-am facut prin 1993 sau 1994. (masina avand circa 26000 km parcusi)

                    Am demontat cele 4 aerisitoare. Am facut pedale ca sa se scurga tot lichidul de frana din instalatie. Am turnat in instalatie 1 litru alcool tehnic si am facut pedale, ca sa se scurga si alcoolul tehnic. Alcoolul tehnic l-am folosit, ca sa spele impuritatile, fiindca lichidul vechi arata foarte murdar - inegrit cu particule in suspensie --- iar pe de alta parte alcoolul tehnic inglobeaza orice urma de apa din instalatie.

                    Am folosit borcane de sticla pentru colectarea lichidul de frana vechi si a alcoolului.

                    Dupa introducerea alcoolului pentru clatirea instalatiei si scurgerea lui - am asteptat 20 minute pentru zvantarea instalatiei.

                    A urmat montarea la loc a aerisitoarelor, stranse cu mana, peste care s-au infipt furtune subtiri transparente de perfuzie, care au fost introduse in alte borcane de sticla (curate)

                    A inceput completarea cu lichid de frana si aerisirea --- reluata la fiecare roata pe rand in 3 reprize.

                    Este bine ca inlocuirea lichidului de frana sa se faca odata cu inlocuirea placutelor de frana (si eventual a sabotilor de frana pe spate daca este cazul) - ca sa obtinem un efect maxim de "revigorare" a franelor
                    Last edited by ion_R5; 31 October 2011, 23:05.

                    Comment


                    • #70
                      care este diferenta intre lichidul de frana DOT4 si DOT4+, acesta din urma este bun pentru logan cu ABS?

                      sau mai bine zis exista DOT4+??
                      Nu intotdeauna ce este frumos este si adevarat, dar nici ce este adevarat nu este intotdeauna frumos.

                      Comment


                      • #71
                        Oficial, stiam ca nu exista DOT 4+...ori e marketing, ori vreun DOT 4 care rezista la o temperatura mai mare.
                        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                        Comment


                        • #72
                          are punctul de fierbere le umiditate 172 grade C, cel putin asta am inteles de pe cutie , ca sria in germana si franceza
                          Nu intotdeauna ce este frumos este si adevarat, dar nici ce este adevarat nu este intotdeauna frumos.

                          Comment


                          • #73
                            Mda, are un punct de fierbere ceva mai inalt decat un DOT 4 obisnuit. Nu stiu daca te-ar coafa treaba asta, daca nu mergi pe circuitul de curse sau franezi violent de cel putin 2 ori, consecutiv.
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • #74
                              lichidul de frana de fabrica / de origine fierbe la 172 grade. Un ATE sau MOTUL fierb la 280 respectiv 325 grade

                              Comment


                              • #75
                                Ce punct de fierbere ? Uscat sau umed ca difera... Un DOT 5 Fierbe pe la 180 de grade, umed.
                                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google