If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Va salut. Caut sa imi schimb lichidul de frana si nu stiu ce sa aleg. Ce sa caut sa fie ok ?
DOT 4 si SAE j 1704 . Normele astea includ si specificatia low viscosity ?
Ma orientez spre Ate, Ferodo sau Elf.
Nu exista lichid de frana pentru sistem cu ABS si separat pentru masinile fara ABS.
Puneti lichid cu DOT 4, de la cel recomandat pentru Dacia pana la Motul, ATE, Ferodo.
in 6 ani de utilizare am schimbat de 2 ori lichidul de frana
odata acu 2 ani - am pus un lichid Dot 4 romanesc - chimpex parca - mai am unbidon sigilat daca vra cineva - gratis
iar acu o luna am schimbat placute, discuri si ferodouri si am pus Ferodo (norma Dot4)
pedale acasa la greu si gata
daca ai o rampa nu este asa de complicat
dar tebuie avuta mare atentie sa nu va stropiti, inspecial pe fata, ochi
daca deja l-ai cumparat , ce mai conteaza , schimba lichidul si da-i bice
eu am avut si lichid de frana romanesc si nu a sughitat
si abs-ul a lucrat fara probleme
Cica ar trebui lichid cu vascozitate redusa, naiba stie cum influienteaza treaba asta franarea ... banuiesc ca intarzie raspunsul abs-ului, daca lichidul are vascozitate mai mare. Daca e cineva mai avizat, sa ne lumineze si pe noi
E ca si cu uleiurile de motor care au vascozitati diferite, in cadrul aceleiasi norme; asa e si la lichidul de frana, chiar daca respecta Dot4 au vascozitati diferite in functie de producator. Se spune ca la sistemele ABS, e indicat un lichid de frana nu foarte vascos; probleme legate de valvele sistemului.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Daca zice sa bagi DOT4 bagi DOT4 , proprietatile de densitate si vascozitate sunt similare, indiferent de producator, cu mici diferente...n-ai ce sa studiezi la vascozitate, aia o faci la ulei cand compari un 0W40 cu 5W50.
E ca si cum in cazul uleurilor unde folosesti 5W40 si difera putin vascozitatea de la un producator la altul, dar in principiu toate se incadreaza pe aceeasi scara data de SAE 5W40 (aprox 80 mm2/sec la rece si aprox 14 la cald).
La lichide de frana te intereseaza pc de fierbere.
De aia la ABS se baga DOT4 pt ca e mai fluid decat DOT3, si nu in ultimul rand are pc de fierbere mai mare decat DOT3.
DOT5 e mai fluid decat DOT4, are pc de fierbere mai mare si absoarbe mai putin sau deloc umiditatea/apa, moartea lichidului.
D-aia dupa niste ani trebe schimbat si lichidu de frana chiar daca arata bine vizual, in timp isi poate injumatati pc de fierbere.
Si te mai miri dupa vreo 3-4 ani ca nu mai ai pedala buna/frana buna dupa doua-trei frane mai sanatoase.
Nu te supara dar gresesti total, problema e ca altii pot sa ia de bun postul tau si apoi se plang ca le franeaza prost masina.
In primul rand si la lichidele de frana sunt mai multe norme, nu doar DOT. In al doilea rand, diferentele intre DOT 3 / 4 / 5 nu se rezuma la vascozitate.
Nu este vorba de lichide speciale pentru ABS sau non ABS dar sunt lichide care sunt bune sau nu pentru o anumita masina. La Logan ABS lichidul nu trebuie sa aiba vascozitate peste 700-750 mm2/s. Altii au bagat cu 1400-1500 si le merge ABS-ul in reluare, in situatiile alea masina franeaza ca o cizma (face ca o broasca pe sosea).
Ca sa te convingi ca la acelasi DOT 4 pot exista diferente uriase de vascozitate, uite un exemplu, chiar de la acelasi producator.
PS - comparatia intre DOT 4 (o norma) si vascozitate la ulei este aiurea, o comparatie corecta ar fi fost tot cu o norma, gen API SN, pot exista uleiuri 0W20 dar si 5W50 cu API SN deci diferente mari de vascozitate, exact ca la lichidele de frana. Uleiul la masina trebuie sa respecte anumite norme dar sa se incadreze si la vascozitate, chiar daca are normele alea poate fi mult prea vascos pentru a functiona optim utilajul.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment