As dori ca luminile de intalnire sa le alimentez cu curent de la contact,dar as vrea sa pot folosi un releu ,pentru ca atunci cand actionez demarorul ,farurile sa se stinga pentru a avea suficient curent pentru pornire. Daca e cineva,care poate sa-mi dea un sfat cum sa procedez,ii multumesc anticipat,pentru ca m-am saturat sa-mi tot atraga politistii atentia ca circul fara luminile de intalnire aprinse.
Aprindere Automata A Luminilor De Intalnire
Collapse
X
-
Pai ma gandisem si eu la asa ceva...dar trebuie folosit un timer ceva...daca folosesti un releu alimentat de la contact farurile or sa se aprinda cand pui cheia pe contact si or sa ramana aprinse cat dai la cheie....o alta posibilitate sa faci chestia asta ar fi sa te legi cu releul la aeroterma ca am observat cand dai la cheie daca aeroterma e pornita cat timp merge demarorul aeroterma se opreste si porneste dupa ce se opreste demarorul....dar nu am masurat nimic si nu stiu sigur daca merge si de unde ai putea sa te legi.aici ar fi bun seba sa ne explice sau cineva care a avut deaface cu aeroterma.e idee buna pentr cei care folosesc dn-urile regulat si sunt mai uituci.Si atata timp cat ai cheia in buzunar farurile sunt oprite......dar ajungem la alta problema farurile poate le aprinzi pe contact dar pozitiile nu...asa ca luminile din spate vor fi oprite...pentru asta va trebui sa faci un circuit separat sa aprinda si pozitiile tot pe contact....daca merge luat semnal de la aeroterma care teaie curentul cat dai la demaror atunci o sa mearga si pentru pozitii facuta aceeasi schema.
-
O intrebare... asa nu o sa se arda mereu siguranta de la aerotesma ????? sau mai rau nu o sa se incinga firele de alimentare alea aerotermei ????
Comment
-
daca folosesti firul aerotermei doar ca si comanda de curent mic (de exemplu poarta unui mosfet sau o bobina de releu), n-o sa se arda. daca ma gandesc mai bine, chiar comanda din maneta de pe bord e comanda logica, nu e comanda de forta. dracu mai stie. eu a face un filtru trece-sus care pe baza semnalului de la alternator (cand depaseste o anumita turatie) sau de la comanda bobinelor de inductie, sa declanseze o baza de tranzistor care sa actioneze un releu ce aprinde farurile. puneti mana si studiati circuitele RC sau RLCDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ca sa fiu ironic: va e greu sa aprindeti farurile din manivela (sau cand circulati in afara localitatii)?? imi pare rau de voi ca va atrage atentia agentu` dar va meritati soarta asta ma face sa gandesc decat un singur lucru: ca nu sunteti soferi, fara suparare stiu acum o sa ma atacati etc. o sa imi spuneti ca eu un pusti cu permis de un an ma dau sofer etc etc dar asta gandesc. Tot respectul!
Comment
-
daca toti am gandi asa ... nu ar mai exista multe din chestiile automatizate din lumea asta, si probabil nu s-ar evoluaPentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
parerea mea ar fi sa tragi un fir la contact geva gen cum e la casetofon dar sa fie pt faruri .... ca nu e greu e si blocul de lumini pe langa .... si cand pui contactul sa se aprinda si farurile...
Comment
-
De modificat instalatia sa se aprinda farurile se face usor....chiar si faza cu stinsul fazei scurte cand se cupleaza faza lunga....dar trebuie un delay de cel putin 5 secunde dupa ce porneste motorul.....Cred ar putea fi folosit un timer ceva sa inceapa sa numere % secunde si apoi sa comande bobina unui releu de forta care sa mentina farurile cat timp e contactul pus dar totusi o sa incerc sa ajung zilele astea la mufa de la aeroterma si sa vad cum primeste ea comanda si cum le da mai departe...
Ma gandesc ca daca la aeroterma comenzile se dau ceva de genul
firul 1 este firul care are curent dupa contact
si inca patru fire pentru fiecare treapta de ventilare
Si daca aeroterma cupleaza firul firul 1 cu fiecare fir pe rand atunci am putea sa luam semnal de acolo pentru bobina unui releu....Dar alimentarea de pe firul 1 are trebuie sa fie intrerupta cand dai la cheie....
Eu la asta ma gandeam.nu stiu daca s-a inteles ce am vrut sa spun....Zilele viitoare o sa incerc sa vad daca ar merge schem la care m-am gandit si apoi o sa fac o mica schema cu un releu....
Comment
-
Salut.
Aseptam sa vi cu ceva care sa fie fiabil.Multumim pt. ca te oferi sa ne ajuti ciu informatii.
Numai bine si spor la treaba.Un Logan----YNG-----
Numai bine.
Comment
-
Cred ca mai simplu ar fi asa: curent dupa contact, un releu normal inchis cu comanda de la contactul franei de mana. In felul asta farurile se aprind doar dupa ce eliberezi frana de mana, si nu mai e nevoie de timere, filtre si alte alea.
Comment
-
si daca nu parchezi cu frana de mana? adica n-o tragi dupa ce parchezi...sa nu fiu inteles gresit ca indemn la parcarea prin "aruncarea" masinii cu frana de mana
nu stiu, eu nu mi-am pus problema farurilor ce se aprind singure, doar m-am gandit la ceva posibilitati. fiecare e liber sa-si conditioneze aprinderea de ce semnal doreste. incerc sa ma gandesc insa cum ar fi cel mai ok, in situatia in care sa obligi soferul la cat mai putine conditii de indeplinit ca sa functioneze tiganiaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Eu lucrez de 5 ani pe cisterna si,crede-ma, m-am obisnuit sa trag frana de mana si la semafor
Comment
-
Originally posted by Seba View Postdaca nu aveti xenoane e ok sa foloseti firul ala de la aeroterma. cu conditia sa nu ai aeroterma oprita, ca n-o sa ti se aprinda farurile...
Ma gandesc ca ar mai merge luat acel plus de comanda de la alimentarea geamurilor sau de la degivrare care poate fi pornita numai cand functioneaza motorul.Last edited by GFN; 15 September 2009, 18:00.Captain of the black pearl
Comment
Comment