Din punct de vedere legal, nu se poate. indiferent cata vointa ai avea...numai fabrica ce construieste masina are voie sa monteze echipamente ce tin de siguranta masinii. service-urile doar inlocuiesc, nu monteaza. legal, e o diferenta enorma. n-ai vrea sa ai aun accident cu unul care si-a montat abs in garaj, cu multa vointa, dar care abs n-a functionat bine si ti-a "pupat" masina. daca se face expertiza tehnica a masinilor, cati ani de puscarie crezi ca face respectivul?
cum sa-mi pun abs ?se poate numai in fabrica?
Collapse
X
-
Am citit si eu posturile de pe aici si am ajuns la concluzia ca cei care si-au luat masina fara abs au crezut ca au facut o afacere zicand "lasa ca o iau fara abs si ma duc la dezmembrari sa cumpar unul si il pun pe masina". De putut se poate pune, dar ce te faci daca nu functioneaza tocmai atunci cand ai nevoie!? Csebalin si valeriuciprian au dreptate, abs-ul e sistem de siguranta de categoria 0, adica foarte important. Eu zic ca cei care nu au abs si vor sa aibe, sa isi vanda masina si sa cumpere una cu abs. A mea a costat cu 450 euro mai mult decat cea fara. Eu zic ca se merita.
Comment
-
Pe cele pe care se poate monta optional ABS... Sa nu uitam ca mare parte din Loganuri nu au optiunea asta.
Comment
-
Originally posted by solosebastian View PostEu cred ca nici macar nu sti ce inseamna ABS DACA VORBESTI DE LEGALITATE
voaim sa ignor postul tau, dar, in caz ca mai sunt si altii ca tine:
abs=anti-lock brake system. Ajuta la deblocarea rotilor cand acestea se blocheaza la o franare puternica sau pe suprafata alunecoasa. Vrei detalii tehnice, ce tip de senzori, cati dinti/roata, cate canale, tipul servopompei, frecventele electrovalvelor si altele?
intamplator, de 5 ani lucrez in industria auto. Electronica auto...Standardul ISO16949 si/sau alte standarde in materie de siguranta si productie/testare sisteme automotive iti suna vreun clopotel? Sunt convins ca nu...
si nu mai urla, ca se intelege si cand scrii cu minuscule. Nu cred ca peste tine vin auditurile de automotive tuv cert/lloyds din 6 in 6 luni.
inainte de a posta, poate ar fi bine sa ne documentam, macar un picDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
) imi cer scuze ca ma tavalesc de ras dar mi-a placut tare replica lui csebalyn.
acuma o astept pe cea a lui solosebastian, daca mai are vreuna :P.
Scuze de offtopic, dar chiar mi-a placut asta ).
Si ca sa fiu ONTOPIC... se poate intampla cumva ca abs-ul sa se defecteze si sa nu mai permita franarea? Banuiesc ca nu, ca atunci nu s-ar mai folosi . Eu nu am acest sistem pe masina, si nici nu am condus prea mult una dotata cu asa ceva, ca sa vad cum reactioneaza, tot ce stiu e din ce am auzit si ce am citit.Last edited by golanu; 22 May 2008, 09:49.Don't touch! Never ever steal
Unless you're in for the kill
Comment
-
-
Cu conditia sa nu gresesti la montaj. Cum nici un service nu face asta, ramane varianta "in curte, pe genunchi". Si atunci exista sanse sa ramai fara frane. Nu toti sunt meseriasi. Corect?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by csebalyn View Postimi permit sa zambesc, ca sa nu zic mai multe...
voaim sa ignor postul tau, dar, in caz ca mai sunt si altii ca tine:
abs=anti-lock brake system. Ajuta la deblocarea rotilor cand acestea se blocheaza la o franare puternica sau pe suprafata alunecoasa. Vrei detalii tehnice, ce tip de senzori, cati dinti/roata, cate canale, tipul servopompei, frecventele electrovalvelor si altele?
intamplator, de 5 ani lucrez in industria auto. Electronica auto...Standardul ISO16949 si/sau alte standarde in materie de siguranta si productie/testare sisteme automotive iti suna vreun clopotel? Sunt convins ca nu...
si nu mai urla, ca se intelege si cand scrii cu minuscule. Nu cred ca peste tine vin auditurile de automotive tuv cert/lloyds din 6 in 6 luni.
inainte de a posta, poate ar fi bine sa ne documentam, macar un pic
Comment
-
Iar eu iti explicam in ce conditii cineva poate modifica un sistem de franare/directie (grad de risc 0, adica foarte mare). Se fac teste, se modifica specificatii de design, release in productie, audit-uri, astea toate intr-o firma constructoare de masini sau subansamble pt industria auto, nu intr-un service, nu la tine/mine/oricine acasa). Cine stabileste ca e imbunatatire ce vrei sa faci tu si cum anume? Tu sau rar-ul? Cine face testele de drum? Ai cumva de gand sa-l omologhezi la rar? Nu stiu daca trebuie omologare de tip, pt ca exista deja loganuri cu abs, dar la unul care n-are trebuie trecut in talon la rubrica "modificari tehnice care influenteaza performantele masinii", dar probabil trebuie omologare individuala. Asta ca sa fie legal, sa nu ai surprize in caz de accident, Doamne fereste! Pune-ti intrebarea ce se intampla daca intr-un accident cu victima se verifica masina si constata aia ca n-ai avut abs din fabrica si nu se vad urme de frana...Mie mi-au luat masina la expertiza pt niste aripi indoite si radiator spart, cand a intrat unu in mine, doar pt ca nu s-au vazut urme de frana la masina mea...Si n-a fost accident grav...
daca merge si nu te prinde "garcea" sau rar-ul, n-ai nici o problema.
repet: nici un service nu-ti va monta abs pe o masina care n-are. Ei au voie doar sa inlocuiasca subansamble. Iar eu pe mana unor mesteri, personal, nu m-as lasa...Am mai mare incredere in bosch, delphi, wabco, denso, valeo, siemens, continental si orice firma constructoare de masini ce amesteca subansamblele respective si iese o masina decat in oricine care incearca acelasi lucru si poate iese compot, poate iese masina...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Multumesc D-lui ValeriuCiprian pt informatie si repostare
Referitor la discutia ''ce inseamna termenul de ABS '' si care este rolul lui :
Pt cei care nu sunt familiarizati cu termenii ca ABS este sitemul de franare prin rostogolorire adica fata de sitemul clasic nu permite blocarea rotilor in momentul franarii bruste si care face o analiza individuala a fiecarei roti in timpul franarii actionanad pt a stabiliza autovehiculul in timpul franarii.
intamplator lucrez in industria cablajelor pt LOGAN LEONI PITESTI (fost VALEO cablaje) si sunt familiarizat cu tot ce inseamna audit de calitate si securitate si credetima ca nu se face rabat de la nici un indicator.
Comment
Comment