De verificat la livrare

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De verificat la livrare

    1.Control General
    1. Corespondenta seriilor (de caroserie, de fabricatie, de motor, cutie de viteze)
    2. Curatenia exterioara si interioara
    3. Finisaj exterior (zgarieturi, pete, usoare lovituri)
    4. Stare embleme si ornamente
    5. Trusa de scule (daca este cazul)
    6. Documentele tehnice (notita tehnica, cartea de garantie, factura de livrare),
    7. Suduri usi, balamale



    2. Verificari interioare
    1. deschidere – inchidere
      • a) capota fata
      • b) portbagaj
      • c) usi (aliniere, inchidere, incuiere cu cheia si centralizat)
      • d) capac rezervor
      • e) inchidere centralizata (telecomanda si buton bord)
    2. Joc pedala frana
    3. Cursa pedala ambreiaj
    4. Frana de mana (reglajul ei)
    5. Stergatoare parbriz/luneta, instalatie spalare parbriz/luneta, reglare jeturi de apa. Functionarea stergatoarelor pe toate vitezele.
    6. Ventilatoare instalatie climatizare
    7. Electroventilator motor
    8. Martori de bord (presiune ulei, temperatura, rezervor, faza lunga, iluminare bord, semnalizare, functionare computer de bord)
    9. Lumini (faza scurta, lunga, pozitii)
    10. Scrumiere bord, usi (daca e cazul)
    11. Mecanism inchidere torpedou, lumina torpedou
    12. Oglinzi retrovizoare interior – exterior, reglarea lor (manuala sau electrica). Daca se poate, verificarea incalzirii lor (daca e cazul). Verificarea plierii (manuala sau electrica, dupa caz)
    13. Lampa iluminare interior
    14. Bricheta (functionare si iluminarea ei)
    15. Manete, comanda climatizare, ventilator
    16. Macarale geamuri usi/ butoane inchidere electrica geamuri usi, functionare inchidere geamuri (inclusiv electrica)
    17. Sine scaune fata, reglaje scaun (adancime, inaltime, lombar, aplecare spatar, incalzire daca este cazul)
    18. Claxon
    19. Tapiterie (stare, forma, culoare, pete)
    20. Ambele chei sa functioneze (inchidere usi, pornire motor)
    21. Inchiderea centralizata (de pe cheie, de pe bord)
    22. Centuri de siguranta fata-spate (functionarea corespunzatoare), reglajul lor (daca este cazul), existenta tuturor centurilor
    23. Trusa medicala, triunghiuri, cric, coarba
    24. Roata rezerva, starea de umflare, mecanismul de prindere
    25. Covorase in masina, portbagaj
    26. Tetiere (daca exista toate)
    27. Existenta sigurantelor de rezerva pe capacul cutiei de sigurante si a extractorului de sigurante (daca este cazul)
    28. Rabatarea/demontarea banchetei spate, inclusiv daca se rabateaza partial.
    29. Functionare sistem audio Casetofon/CD/ce-o mai fi
    30. Functionare aer conditionat/instalatie incalzire habitaclu
    31. prezenta si conformitatea cheilor antifurt, atat pentru roti cat si pentru capace (daca este cazul)
    32. Comutatorul pentru airbagul pasager, functionare si martorul luminos de pe bord
    33. Verificarea sistemului de navigatie (daca e cazul) - functionare, inclusiv introducerea si scoatere CD din unitate.


    3. Verificari exterioare
    1. Etanseitate usi, jocuri intre elementele caroseriei
    2. Stare geamuri (zgarieturi, ciupituri, matuiri, fisuri)
    3. Siguranta pentru copii la usi
    4. Etanseitate si securitate capota portbagaj
    5. Securitate buson rezervor benzina
    6. Lumini exterioare – pozitii, faze (scurta, lunga), stop, semnalizare, marsarier, proiectoare, lampa iluminare numar
    7. Verificare reglare faruri pe inaltime
    8. Strangere suruburi la exteriorul caroseriei, ornamente
    9. Strangere prezoane pe roti
    10. Verificare roata de rezerva, presiuni in roti (fata, spate, rezerva), capace roti, corespondenta dimensiune roti cu talonu si CI
    11. Integritatea caroseriei (lovituri, zgarieturi)


    4. Verificare motor
    1. Curatenie compartiment motor
    2. Nivelul plinurilor: ulei motor, ulei cutie de viteze, nivel ulei directie asistata
    3. Nivel plinuri: vas expansiune, lichid frana, electrolit baterie, vas stergator parbriz, nivel lichid directie asistata
    4. Fixare borne, tensiune baterie; verificare culoare indicator de incarcare baterie (daca este cazul)
    5. Intindere curea ventilator
    6. Stare furtune (apa, aer, frana, combustibil), fixarea lor pe coliere
    7. Cabluri electrice – fixare – relee, sigurante fuzibile, electromotor, alternator, claxon, lampa
    8. Pornirea motorului si verificare:
      - Etanseitate sistem alimentare
      - Etanseitate sistem ungere (capac culbutori, pompa benzina – daca este cazul)
      - Etanseitate sistem de racire (in compartiment motor)
    9. Verificare motor la turatii 750 – 800 si la 1500 (zgomote, functionare, intreruperi)
    10. Etansitate esapament. Aliniere si stare generala esapament
    11. Etanseitate sistem de franare


    5. Verificari sub automobil/motor
    1. Scurgeri ulei carter motor si filtru ulei, capac distributie, baie ulei, bujii, delcou
    2. Scurgeri lichid de frana (limitator, racorduri flexibile, etriere, pistonase)
    3. Nivel ulei cutie viteze
    4. Scurgeri ulei la cutia de viteze
    5. Pozitionare toba de esapament, scapari gaze
    6. Fixare bare stabilizatoare (fata / spate)
    7. Fixare inele cauciul la esapament
    8. Verificare suruburi de fixarela suportii motor si cutia de viteze
    9. Verificare amortizoare – fixare, pierderi lichid, blocare
    10. Fixare suruburi la: scut motor, scut portbagaj, bare directie fata – spate
    11. Fixare conducte de frana
    12. Fixare piulite – fuzete, brate inferioare – superioare, pozitionarea casetei de directie, capetele cremaliera
    13. Stare burdufuri de protectie la axe planetare, rotule superioare si caseta de directie
    14. Verificare sigilii la cutia de viteze, bord, amortizoare
    15. Verificare stare aerisitoare frana


    6. Verificare pe drum sau stand
    1. Eficacitate franare
    2. Functionare indicatori de bord – vitezometru, contor kilometric, turometru
    3. Pozitie volan si stabilitate automobil la mers pe drum
    4. Pastrarea traiectoriei la franare
    5. Verificare zgomote, la mers in gol, in diverse trepte de viteze
    6. Joc volan


    ©DC
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

  • #2
    scuza-ma ca intervin dar la punctul 25 de la aliniatul 2 trebuia specificata ``daca sunt comandate`` ca dupaia vine lume si se plange ca nu a primit presuri , si trebuie verifica si daca exista husa ptr fata de la Cd player

    sigpic

    Comment


    • #3
      @ andrei - multumesc frumos sarumana
      @ sonykel - mie mi-a placut punctul 33 de la alineatul 2 (oricum s-a specificat "daca e cazul")
      I don't drive fast...I fly low !!!

      Comment


      • #4
        si eu cum sa tin minte toate astea? Sau sa printez, sa ma duc acolo cu foaia si sa le iau la rand de fatza cu aia?
        Mai e mult pana departe!

        Comment


        • #5
          moare dilerul pina verifici tu toate chestiile astea sau mai bine printezi tot cei specificat mai sus de andrei si-l pui pe dilar sa semneze ca totul e OK cei scris acolo (andrei - michee nu cred ca-si mai ia masina

          Comment


          • #6
            Cat de tare si acest topic. evident, iarasi copiat din posturile mele de prin alta parte.
            Sunt tare, ce sa mai, daca ma plagiaza lumea in halul asta.

            Comment


            • #7
              Eu unu m-am ars cu roata de rezerva si anume am ridicat presul (nu de tot) din portbagaj am vazut ca e umflata ca e noua ,are tepii aia pe ea si apoi dupa 2 saptamani cand am scos presul afara mi-a cazut fata . In partea dinspre bancheta a rotii era o ditamai galma de te durea inima. Ideea mea este ca trebuie sa fii atent la rezerva s-o scoti din locul ei si sa te uiti si pe o parte si pe alta .
              Cu tractorul pe ogoarele (strazile) patriei

              Comment


              • #8
                Originally posted by klaus View Post
                Cat de tare si acest topic. evident, iarasi copiat din posturile mele de prin alta parte.
                Daca te-ai uita bine mai jos e si un copyright pe acolo pe undeva...
                Cel mai nou proiect auto din România!
                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                Comment


                • #9
                  Nu se poate asa ceva...
                  Eu am verificat la primirea masini DOAR Rad/CD/mp3-ul si claxonul. Presurile m-au costat 1,8 milioane... Aaa si am mai verificat ceva Daca arde cauciucul LET'S SEE SOME SMOKE.....

                  Comment


                  • #10
                    Cred ca nimeni nu sta sa verifice toate alea....eu nu am primit becuri de rezerva si geanta aceea in care e trusa medicala si stingatorul.
                    niciodata sa nu contrazici o femeie......o va face ea singura dupa 5 minute...

                    Comment


                    • #11
                      Nici nu trebuia sa primesti trusa de becuri, nu e obligatoriu sa ti-o dea.
                      Si geanta la fel, astea 2 lucruri sunt date de catre dealer, nu de Dacia.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #12
                        Eu am primit geanta cu dacia dar cind am cumparat trocariciu nu stiam eu cite sau ce sa verific miau explicat aia de la "dinamo" de unde am ridicat masina bla bla bla bla bla.. dar f putin din ce ai zis tu andrei
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Cu adevarat utila informatia asta Andrei, dar prin rezervoare ar trebui sa fie ceva? Ca la mine erau aprape goale, maxim 5 l de benzina. Sau e un optional si asta. Multumesc.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by McKlaud View Post
                            Cu adevarat utila informatia asta Andrei, dar prin rezervoare ar trebui sa fie ceva? Ca la mine erau aprape goale, maxim 5 l de benzina. Sau e un optional si asta. Multumesc.
                            5L? Ce mult.. Eu cand am intrebat cata motorina am in ea mi-a zis tipu' ala.. "indicat ar fi sa mergi acu' la peco sa alimentezi, preferabil la cel mai apropiat" si cel mai apropiat e la 200 metri de reprezentanta..

                            Comment


                            • #15
                              Zgarcitii nici macar lichidul de parbriz nu mi l-au dat full darmite carburant.
                              In plus verifica-ti daca extinctorul este SIGILAT si daca este in termenul de valabilitate.
                              Cel mai lent 1,6 8v

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google