Modificare Cutie Logan 1,6 16v

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Mai apare o problema...faptul ca, cutia de viteze multiplica cuplul mai ales in primele rapoarte de viteza (cuplu la roata). Deci daca intram in amanunt, se face si mai multa ceatza. ))
    Dieselul, in principiu nu scoate mai multa putere si cuplu decat un benzinar....smecheria e ca in mare parte, pe strada sunt multe benzinare aspirate si multe dieseluri cu turbina...deci un diesel are mai mult cuplu pentru ca are turbina. Un benzinar in aceleasi conditii scoate mai mult cuplu.
    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

    Comment


    • #47
      da asa e cu turbina. daca luam un motor de 2 litri diesel fara turbina ar avea maxim maxim 100 110 cai desi e mult. daca luam un benzinar de 2 litri aspirat, afre lejer 130 140 cai. daca tragi un pic de el poate ajunge si la 200 fara turbo. daca luam un diesel de 2 litri turbo are 170 cai si daca punem turbo si pe benzinar ajunge la 230 imediat. da deja ar trebui sa inchida cineva postu ca iar o sa ajungem la dci 85 vs 16v

      Comment


      • #48
        Originally posted by se_ko60 View Post
        stii chiar asa miracol. cuplul motor este egal cu forta de impingere in jos a pistonului inmultita cu lungimea bielei. adica newton X metru = Nm adica newtonmetru. am zis eu altceva decat tine ?
        ..............
        in schimp ai putea sa imi zici definitia cailor ca la aia nu ma prea pricep
        o sa-ti raspund pe bucati: faci din nou aceeasi greseala de a confunda lucrul mecanic cu cuplul. lucrul mecanic e tot produsul fortei cu distanta, dar se masoara in Jouli si daca-l imparti la timp, obtii putere (watti).
        cuplul e capacitatea de rotire a unui arbore cu raza R la a carui capat se aplica forta F si se masoara in Newtonmetru. ori produsul cursa pistonului * Forta nu e niciodata totuna cu momentul de roataie al volantului. ai o transformare din miscare rectilinie in miscare circulara, descompunere dupa un sinus si o viteza unghiulara, ori tu in "definitia" proprie a cuplului ai sarit peste partea cu descompunerea miscarii rectilinii in miscare de rotatie.

        Puterea e, cum mai mai zis, raportul intre lucrul mecanic si unitatea de timp. P[W]=L[J]/t[s]. Calul Putere, prin definitie, este puterea necesara pt a ridica 75 de kg la 1m inaltime in timp de o secunda. asta la nivelul marii, paralele 45, adica la Constanta sau orice alt oras cu "proprietatile" astea; de ce s-a ales 45 de ggrade si nivelul marii? simplu. ca acolo se considera acceleratia gravitationala g ca are valoarea medie. adica nici ecuator, nici pol, nici varful muntelui, nici fundul oceanului. daca definitia calului putere o aplici la formula P=L/t=F*d/t, o sa ai surpriza ca un cal putere =0.736kilowatti. uite cum: P=(75kg*9.806665m/s2)/1s rezulta 1CP=aprox 735.5 watti.

        acum o sa continui sa-ti raspund si la celelalte intrebari. dieselul are cuplu mai mare datorita caracteristicii de ardere a motorinei, fata de benzina. adica motorina arede mai lent, dar timp mai indelungat. de aia dizalul nu are turatie mare, pt ca frontul de unda produs de arderea motorinei nu permite pistonului sa atinga viteze mari in cilindru cat sa aiba motorul zeci de mii de ture/min. pe cand la benzina, arderea e mult mai violenta, dar de scurta durata. de aia dizalul trage tare, dar la ture mici, iar benzinarul trage bine la ture mari, dar in schimb are nevoie de reductie mai mare decat dieselul. adica benzina compenseaza lipsa cuplului prin turatie. de aia benzinarul are cai mai multi, adica permite viteza finala mai mare, dar pe unele intervale de turatie, dizalul are acceleratie mai buna datorita cuplului mai mare la turatiile respective. de aia dizalul e indicat sa-l tii in zona de cuplu maxim, pe cand benzinarul se conduce in zona de putere maxima pt performanta.

        ca sa explic lagatura dintre cuplu si putere, mi-ar trebui cateva pagini de demonstratii matematice. am facut si treaba asta si daca vrei, o sa mai postez cum se intampla ca puterea sa fie intr-o stransa relatie matematica cu cuplul. formula e verificata pe mai multe curbe de cuplu/putere ale diferitelor masini la diferite turatii si nu da gres.
        Last edited by Seba; 3 November 2009, 12:33.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #49
          Hai ca ma bag si eu ca musca in lapte, si sa explic altfel decat domnii de mai sus, printr-un exemplu.
          1. Logan 85 cai, 200 Nm - 0-100 13 sec, 0-400 in multe sec
          2. honda civic type R, 200 cai, 193 Nm, 0-100 6.6 sec, 0-400, mai putine.
          Pornind de la asta, cititi explicatiile de mai sus. Sigur se va face lumina.

          Comment


          • #50
            bah tu subestimezi acceleratiile devastatoare ale turbodizalului
            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

            Comment


            • #51
              Da). Vad ca daca aducem in discutie teoria, nu prea merge. Atunci aducem practica.
              Daca nici dupa asta nu s-a inteles, inseamna ca ne batem cu morile de vant.

              Comment


              • #52
                raspuns final: b.



                raspuns final HOOOOOOOOOONDA
                Last edited by Cristi_Xp; 3 November 2009, 13:31.
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #53
                  cuplul este repet pt a o mia oara forta pistonului x lungimea bielei. si se masoara in NEWTON care este unitatea de masura pentru forta si METRUL care este unitatea pentru distanta. un motor cu cat are biela mai lunga va avea si cuplu mai mare. bilea da momentul arborelui cotit. principiul parghiilor.

                  si puterea este cuplul adica Nm x viteza unghiulara(drade pe secunda) la puterea -1

                  SIMPLU si eficient

                  cine nu ma crede sa caute in manualul de fizica de a 10 a 11 si a 12 a.
                  Last edited by se_ko60; 3 November 2009, 17:44.

                  Comment


                  • #54
                    s-o crezi tu...ia un dictionar sau un manual de fizica de-a 9-a si citeste definitia cuplului. si a puterii...
                    e si mai simplu si mai eficient. nici nu stiu de ce mai intrebi, daca le stii asa de bine...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #55
                      pai nu am de ce sa iau ca le am avut in mana cand am scris astea. am citit direct din manulaul de cls 12.

                      or fi gresit aia. or fi confundat si ei energia cu lucrul mecanic cu cuplul mecanic sau cu joulii. si nu te mai intreb nici de cai ca am aflat tot din manual. P(puterea) = Nm x viteza unghiulara la puterea -1 = kw (kilowati)

                      gandeste si tu logic forta pistonului nu se aplica pe raza arborelui cotit ci pe biela care prin lungimea ei amplifica cuplul.

                      va rog sa inchida cineva aici ca deja o dam rau in diverse
                      Last edited by se_ko60; 3 November 2009, 18:25.

                      Comment


                      • #56
                        "gandeste si tu logic forta pistonului nu se aplica pe raza arborelui cotit ci pe biela care prin lungimea ei amplifica cuplul."
                        total eronat. exact pe raza se aplica forta, dar prin inetrmediul bielei, ca doar nu sta pistonul pe arbiorele cotit. biela e doar un mecanism de deplasare a punctului in care se aplica forta asupra arborelui cotit, ca doar ala se invarte. si nu amplifica nimic. ori dai la biliard intr-o bila cu un tac de 1m, ori cu unul de 10m, tu tot cu forta ce-o dezvolta bratul tau lovesti bila. una e s-o impingi si alta s-o ridici. nu sunt convins ca ai inteles 100% cum functioneaza un motor; pistonul impinge liniar, nu incearca sa ridice nimic, deci parghiile ies din discutie...

                        din explicatiile tale, raman la parerea ca tu confunzi in continuare cuplul cu lucrul mecanic. cuplul se aplica la corpurile in rotatie, gen arbori de motor, iar lucrul mecanic la miscarile liniare. iar aia fac o diferenta clara, pe care daca citeai cu atentie fara autosugestia ca ai dreptate, o intelegeai din prima. in primul rand, tu confunzi lungimea bielei cu cursa pistonului, care e data de diametrul de degajare al manetonului (raza manivelei din mecanismul biela-manivela). poti sa ai biela de 1metru, ca atunci cand cursa pistonului e 10cm (raza degajare maneton 50mm), forta se aplica pe distanta de 10cm. plus ca forta aia nu e constanta si crede-ma pe cuvant (si asta scrie in manualul de a 10-a, motoare termice) ca miscarea liniara a pistonului se descompune dupa cercul manivelei, deci teoria ta e valabila doar la momentul cand arborele cotit sta la 90 de grade fata de axa cilindrilor si pistonul ar fi pe o linie paralele cu acea axa de simetrie. altfel, descompui forte dupa 3 axe de referinta si le mai atarni si-un sinus de alfa in coada, care schimba radical problema. daca nu ma crezi, mergi la o biblioteca, imprumuta cartea "motoare de autovehicule", editura dacia, autori bazil popa, nicolae bataga, aurica cazila. la pagina 72, capitolul 1.4, paragraful 1.4.1 se descriu fortele ce apar in motor, legea de descompunere, diagrame de cuplu, momente de rasturnare, uniformizari de moment, anularea vibratiilor, echilibrare de arbori si piese mobile, ansamble biela-piston, cam tot ce vrei sa afli.

                        ps: putem sa ne oprim aici cu discutia daca vrei si sa revenim lacutia de diesel pe benzinar, sau putem continua in pm daca ai nelamuriri. atata timp cat vorbim civilizat, n-am nimic impotriva sa mai discutam.
                        ps2: nu intentionez sa fac pe grozavul, incerc doar sa explic niste notiuni scrise de niste profesori universitari, ingineri de motoare termice, care sunt sigur ca se pricep mai bine decat noi de 10 ori la cum se construieste un motor si ce se poate obtine de la el.
                        Last edited by Seba; 3 November 2009, 19:00.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #57
                          faci mare confuzie. nu vorbesc de moment de jouli de energii sau alte nave spatiale. e simplu. cuplul = F x M forta x metri = Newton x metru = newton metru. chiar si etimologia cuvantului ne arata ca este o alaturare de doua cuvinte Newton si metru, iar alaturarea fara nici un semn in matematica inseamna un produs o inmultite. adica newtonmetru este produsul dintre newton si metru.

                          hai sa dam la vot pe forum daca vrei sa te convingi ca sa vin cu cartile pana la timisoara ,,,,,,,,,,
                          Last edited by se_ko60; 3 November 2009, 19:10.

                          Comment


                          • #58
                            ok, ramai la fizica ta. dezgroapa-l pe newton si impusca-l in cap, da-l dracu de prost...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #59
                              nu poti sa aduci argumente logice cum am facut eu ??? adik nu ai cum sa aduci argumente logice pt ca este total eronat ce zici tu. imi pare rau dar faci confuzie intre marimile fizice si formulele lor de calcul

                              Comment


                              • #60
                                ti-am zis unde si ce sa citesti. exact cartea si pagina. daca nici asta nu e destul, inveteza tu motorul fara arbore cotit, numa biele si pistoane...hai noroc si-o biele cat mai lunga, pentru cuplu mare.
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google