forta pistonului se aplica arborelui cotit prin biela intradevar (nu a zis nimeni ca nu) ca altfel ar cedea in baia de ulei. dar forta pistonului este amplificata de lungimea bielei care este legata la arbore si astfel i se aplica arborelui un cuplu. cu cat biela si forta este mai mare si cuplul este mai mare
Modificare Cutie Logan 1,6 16v
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
n-are a face biela, ea transmite forta, nu o aplica. biela nu oscileaza in jurul unui punct fix, ca sa actioneze ca o parghie, pe ea pistonul apasa normal, nu lateral. fii atent alt exemplu. tu daca impingi cu mana o galeata pe podea sau o impingi cu o coada de matura, crezi ca in al doilea caz o impingi mai usor? nu. deci...biela nu face decat sa mute punctul de aplicare al fortei (din capul pistonului in arborele cotit - principiul translatarii fortei, actiune si reactiune). vezi ca am pus pe topicul de cuplu niste linkuri, sper ca mai clare decat explicatiile mele.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
gresit gresit gresit. nu e bun esemplul cu coada de matura.
ai un prieten da ? te duci cu el in parc da ? el are 90 kg tu la fel. va ajezati intr un balansoar ok ? balansoarul sta in echilibru pr ca aveti aceiasi greutate. imagimeaza ti ca : coada, parghia, sau bara balansoarului tau este scurtata la jumatate . mai sta balansoarul in echilibru ? prietenul tau te va ridica sus. de ce ? pentru ca aveti aceisi greutate ! da dar bara lui, parghia lui este mai mare
Comment
-
@seko: gandeste-te ca tu impingi in balansoar de jos un sus sa-l scoti din pamant, ca asta e actiunea pistonului asupra bielei. conteaza daac impingi in balansoar sau daca tragi direct de sus de el?
iar daca balansoarul e un pic inclinat, mai "fuge" toata forta ta in capatul de sus? nu . doar o fractiune, care depinde de unghiul balansoarului. acum ai prins ideea?Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
originalul postat de se_ko60:
tocmai mi am modificat, mi am schimbat pimionul de la a 5a cu pinion de diesel. la 3000 rpm am 120 kmh, sunt f multumit mai ales ca a scazut si consumul.
si eu zic ca trage la fel. nu am simtit diferenta. singura problema este ca trebuie tras un pic mai mult cu a 4a si totul e ok. in rest masina merge perfect.
ai castiagat 10 km in plus.altceva?Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
N-a castigat nimic, caci nu are forta necesara sa invinga fortele de frecare, pt a capata acei 10 km in plus.
Cati dintre voi duceti 16v in tr a 5 a in limitare? Imaginati-va cu un raport mai scurt ce se intampla...Performante de 1.4 ( aproape)
Comment
-
ba am castigat 10 km in plus la aceiasi turatie. adica la 3000 am 120 in loc de 110 si un consum mai mic. eu sunt multumit. foarte multumit.
in legatura cu limitatea nu vad rostu sa o duc la limitare. eu merg maxim 170 180 cu ea. si asta rar.
de tras eu zic ca targe la fel nu am simtit diferente. sau poate sunt da insensibile
eu i am pus un raport lung nu scurt. dar cifra raportului dintre pinioane scade intragevar. adica de la 4,10 la 3,6
Comment
-
Bah ai dracu prosti inginerii aia...mai ales aia proiectanti. Se chinuie sa cheltuie milioane de euro cand putea sa faca o singura cutie de viteze universala si pentru diesel si pentru benzinar.
Se_ko tata, mai poti?...Chiar nu realizezi ridicolul????Last edited by darksid3; 6 November 2009, 09:47.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
am un 16 v pt alergat si unu pentru mers linistit de zi cu zi. care e problema voastra ca imi pun eu cutie de tractor sau de tanc sau daca imi iau 100 de loganuri si le dau foc in fata casei ???????
daca vreau imi iau 16v si ii pun si gpl si ii fac si o modificare sa mearga cu motorina. si daca vreau ii pun si o cutie cu rapoarte de 4 ori mai lungi ca la dci sa merg cu maxim 60 kmh si cu consum negativ daca se poate.
voi pe forumul asta stiti sa faceti altceva decat sa criticati ??? orice ar zice oricine nu e bine e ridicol e prost e nush cum. nu aveti alta treaba de facut decat sa criticat intr una ???
de ce nu mi am luat dci ???? pt ca este o mizerie de motor !! e infect ! am avut unul si in 50 000 de km i am schimbat de 3 ori injectoarele si am spart odata motorul pe autostrada in austria din pacate. (160 kmh). mi se pare atat de penibil motoru ala incat mi se face sila. am chaltuit o gramada bani cu masina atunci. e o epava motoru ala. si oricum la stilul meu de mers nu rezista dieselurile. si mai sunt si scumpe.Last edited by se_ko60; 6 November 2009, 10:45.
Comment
-
Pt ca atunci cand sfidezi legile fizicii, vor fi mereu unii ce nu vor sa se rasuceasca Newton&CO prin mormant.
Pana una alta, dupa principiile alora lumea merge in continuare.
Nu spun ca trebuie sa credem tot fara nicio urma de indoiala, insa la capitolul asta, mai da-o dracu de treaba, sunt lucrurile atat de simple. Crezi altceva?...fa niste studii, prezinta niste date concrete, caci pana una alta nu faci nimic altceva decat sa te tii de mana cu ridicolul si penibilul.
Spor la treaba.
Comment
-
Noi pe forumul asta suntem o secta obscura a carei unic motiv existential e sa ne opunem cu vehemeta oricarei legi fizice, matematice si , mai ales, metafizice. Te rugam sa ne scuzi ca ridiculizam o idee care nu are nici un fel de suport stiintific. Daca tu sustii in continuare ( idee babeasca ) ca modificarea pinioanelor de CV benzina, cu unele de CV diesel, iti va face 16v-ul sa zboare ( zborul este pe 3 dimensiuni, deci nu stiu la ce directie de zbor te referi ), da-mi voie sa ma duc sa ma impusc cu o franghie bine ascutita.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment