Iluminare Buton Avarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Iluminare Buton Avarie

    Salve. Vreau si eu sa stiu parerea "specialistilor" in iluminare butoane, in legatura cu butonul de avarie Logan Ph1...intrebarea e simpla: se poate inlocui becul din buton cu led?

    Multam.

    Vorba multa, saracia omului

  • #2
    se poate, dar nu merita. trebuie 2 led-uri, unul care sa lumineze slab cand aprinzi pozitiile si unul care sa palapaie puternic atunci cand apesi butonul. personal zic ca nu merita efortul...in functie de culoarea led-ului, trebuie sa-ti calculezi rezistente de limitare. uzual, 810-1000ohm ar trebui sa faca treaba.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Da - imi dau si eu cu presupusul.....ca am ramas in urma cu tehnica nu exista leduri care in acelasi corp sa aiba 2 leduri? La ce nebunii de leduri am vazut pe site-urile de prezentare ale baietilor nostrii...ma gandesc ca exista ceva care sa ocupe doar un loc nu doua....

      Asta ca prima concluzie la ideea ta. Nu stiu ce e inauntru si care e mecanismul insa daca as aplica baza mea minima in acest domeniu - ar fi fost nevoie doar de un led dar cu 2 rezistente si in functie de pozitia butonului sa fie activa cate una, niciodata amandoua.

      In fine - eu cred ca se merita - doar pentru simplul motiv ca stiu eu ca acolo e bec si restul sunt leduri si "piticul" aferent acestei probleme nu vrea sa inteleaga ca "las-o ma ca merge asa..."

      Mai astept pareri...asa se naste un lucru maret

      Vorba multa, saracia omului

      Comment


      • #4
        Exista. Uite un exemplu (LED bicolor):



        Avantajul e ca are 2 culori diferite, care se pot actiona separat sau simultan.

        Comment


        • #5
          Tare - stiam eu ca exista....

          Sa vedem daca se poate adapta la buton

          Vorba multa, saracia omului

          Comment


          • #6
            Alta e problema. Cind pui pozitiile becul ala nu-i alimentat cu 12 v de aia arde mai slab, iar cind pui avariile atunci e alinentat la 12 v, trebuie desfacut butonul vazut unde are rezistenta la pozitii, tras fire, un pic prea complicat pt ca cred ca butonul e capsat.

            Comment


            • #7
              Nu ai nevoie de leduri multicolore si alte instalatii...iti trebuie un led de 3 mm si o rezistenta in jurul valorii de 800 de ohmi...sau poti folosi chiar un led SMD pt ca are unghiul de dispersie a luminii mai mare...ii conectezi picioarele la clemele din buron si gata!ai led la avarii!el va palpai fara probleme cand pui avariile...
              sigpic

              Comment


              • #8
                da, dar in rest tot portocaliul ala besit il va avea cand aprinzi pozitiile. aici e durerea, ca la led-uri nu te joci cu rezistentele ca la becuri, pt ca nu au caracteristica curent/tensiune liniara. daca ma intrebati ce-i aia, va zic sa ramaneti la becul stock sau sa mergeti la un electronist bun, daca vreti sa va mearga smecheria calumea.
                varianta cu led bicolor merge, dar nu vei avea doua nuante si/sau intensitati ale aceleiasi culori. decat cu ceva munca suplimentara, nu asa simplu, am pus un led, o rezistenta si gata. gata pe dracu
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Eu unul am demult led si rezistenta...vad ca merge.
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Bun - deci pana acum avem o varianta posibila: led cu rezistenta. (iau ca exemplu cazul lui Dragman care sustine mai sus ca foloseste asa ceva). Alta varianta foloseste cineva? Ceva - sa zicem "profi"?

                    Despre partea cu luminatul portocaliu - probabil ca daca se "cosmetizeaza" corect prin interiorul lui, daca structura permite, efectul va fi cel dorit: adica lumina rosie si clara. Daca nu se poate interveni la alcatuirea interna nici asa nu m-ar deranja - ideea e sa scap de bec. Daca pun led rosu - sigur va reactiona mai bine decat becul si ma refer aici claritate....si la felul in care se stinge si se aprinde.

                    Bun, am tras prima concluzie - hai sa vedem, mai exista cineva care si-a facut un mini-montaj (mult spus probabil) mai elaborat? Ceva poze eventual? Un super electronist care si-a facut asa ceva? Sigur exista - ca doar suntem loganisti si prin definitie maniaci in aducerea masinii asteia la nivelul la care ar fi trebuit sa iasa din fabrica by default

                    Salve si astept pareri in continuare.....

                    Vorba multa, saracia omului

                    Comment


                    • #11
                      dragman, cu un singur led si o rezistenta ai lumina de intesitati diferite? hm...
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Seba,nu sunt intensitati diferite...cand pui avaria lumina doar palpaie,nu isi mareste intensitatea.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          mai, la mine as mi se pare, ca palpaie, dar arde parca mai tare decat cand e doar luminat butonul normal cand ai farurile aprinse. daca eu ma insel, atunci merge cu led si rezistenta, clar. n-oi fi vazut eu bine, caz in care faceti cum zice dragman, ca zice bine. jos palaria...
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Si eu cred ca merge doar un led cu rezistenta. Nu ar avea de ce sa fie diferit. Dar ca sa fiu mai sigur voi incerca saptamana viitoare ca si-asa am un buton defect prin casa. Revin si cu poze.
                            GL-22-TOF

                            Comment


                            • #15
                              Nu ti se pare Seba deloc, cind pui pozitiile becul abia lumineaza si cind dai drumul la avarii merge normal. Ii tare interesanta treaba, cind pornesti pozitiile ai doar 5v cadere pe bec, dar cind pornesti avariile ai 12v la bornele becului. daca vreti sa va convingeti scoateti capacul butonului afara ca se vede si cu ochiul liber cit de tare se incinge filamentul.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google