Iluminare Buton Avarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Am un detaliu ajutator - am auzit ca acolo e bec cu doua tensiuni.... De aceea inclinam sa iau ca punct de pornire varianta cu led bicolor (dar e nasol ca nu e normal sa aiba doua culori avaria - deci treaba e exclusa). Cel mai bine si mai elegant ar fi sa se faca un mini montaj (tiny, mini, miic de tot ) cu doua SMD-uri rosii - pentru ca sunt foarte mici (corectati-ma daca gresesc in treaba cu SMD-urile) in asa fel incat primul SMD sa se aprinda la 5V cand sunt pozitiile puse ca si al doilea SMD la 12 V - cand e avaria pusa. Iluminarea egala ca intensitate sigur se face prin folosirea rezistentelor potrivite....

    Insa daca intensitatea ledului aprins la 5 V nu e mai scazuta decat a celorlalte leduri din bord (deci cand avem pozitiile puse sa nu observam diferenta de luminozitate majora fata de ledul din butonul de dezaburire - de exemplu) - nu cred ca deranjeaza si oricum avaria poata sa se aprinda mai puternic cand e pusa - ca nu-i bai....Ideea e ca nici prea multa osteneala nu merita daca isi face treaba - e doar un buton, ce naiba....n-o sa facem centrala nucleara acolo doar ca sa lumineze "corect".

    Astept cu mare interes rezultatul lui danielliviu

    Tot respectul!

    Vorba multa, saracia omului

    Comment


    • #17
      ca sa ai intensitati diferite de iluminare, trebuie sa pui un releu in spatele butonului, care sa cupleze/decupleze cand un led cand altul. la led nu-i chiar simplu de reglat intensitatea doar din rezistenta. trebuiesc facute cateva masuratori pt ridicarea caracteristicii de functionare, apoi se alege o rezistenta cat mai apropiata ca valoare de cea din calcule. dar cum plaja de tensiune e mare (5-12V) riscati sa folositi led-ul la capetele intervalului de functionare, ceea ce va duce in final la arderea lui. mai bine 2 led-uri, unul polarizat la 5V cand sunt aprinse pozitiile si altul polarizat la 12V cand aveti avariile aprinse. comutarea o puteti ori cu releu, ori cu tranzistor mosfet.
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • #18
        Eu am desfacut butonul de avarii si am constatat ca sunt 2 tensiuni acolo...una de 12 V,iar alta de vreo 3,5 V.
        Becul de acolo este unul normal de 12 V si lumineaza mai slab atunci cand este pe pozitii si mai tare cand dai pe avarii.
        E exact ca si cum ai pune un bec de 220v la 110v...lumineaza mai slab...asa si la becul de avarii este acelasi principiu,fara alte complicatii..
        Problema este alta insa si anume ca la bec nu se tine cont de + si -...pe cand la led se tine cont si este mai greu cu acest aspect.
        In momentul in care dai pe avarii ai tensiune de 12V pe toate piciorusele din buton(cele din dreapta sunt + Iar cele din stanga cu -) ,,,pe cand la avarii ai tensiune doar pe unul din picioruse.
        Dar nu mai stiu pe care din picioruse este comuna tensiunea...
        Asa ca daca pui led de 12V lumineaza doar la avarii si la pozitii nu se aprinde,,,iar daca pui led de 3,5V lumineaza la pozitii dar se arde la avarii.
        Asa ca nu prea vad sa se poata face treaba simplu.

        Comment


        • #19
          da merge ,am avut eu la masina ,am pus un led 5 mm si o rezistenta de 600,dar sincer mai bine sta asa original

          Comment


          • #20
            Puneti un led de 12 volti acolo in butonul de avarii cu o rezistenta mica de 50 ohm.
            Il puneti normal (lipit) in locul becului cu plusul in dreapta si minusul in stanga exact de pinii unde sunt aia de la bec.
            O sa lumineze un pic mai slab la pozitii si clipeste mai tare la avarii.

            Comment


            • #21
              cel mai simplu un smd cu o rezistenta de 1kil cand sunt aprinse pozitiile este aprins normal iar cand apesi butonul de avarii clipoceste
              ce mai trebuie mai mult

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google