regulatorul nu se afla intre bornele alternatorului si baterie. regulatorul se afla pe circuitul de excitatie a rotorului adica mareste/micsoreaza tensiunea de pe bobina rotorului astfel incat sa nu depaseasca cei 14,5V. bobina este pe post de electromagnet, iar prin variatia tensiunii variaza intensitatea campului magnetic in functie de turatie si de starea de incarcare a acumulatorului.
Incarcare Alternator
Collapse
X
-
Originally posted by vasile78 View PostDe la borna alternatorului pana la borna bateriei cred ca exista releul ala de incarcare cu functia de a permite trecerea unui curent prin el de maxim 14,5V! Curentul care ajunge la borna bateriei este oarecum stabilizat si de aici pleaca spre consumatori, nu cred ca exista acumulator auto cu rol de stabilizare a tensiunii, cel mult reduce tensiunea ce pleaca spre consumatori prin consumul propriu (se incarca). Daca tensiunea din alternator s-ar duce direct in consumatori inseamna ca la un mers constant cu 4000 RPM se ard toate sigurantele si fierbe bateria. Asta e fizica mea de balta!
Pentru a intelege "CUM FUNCTIONEAZA" recomand sa intrati pe site-ul de mai jos.
Captain of the black pearl
Comment
-
oscilatie turometru
Poate ca sunt off topic cu ce descriu mai jos. Am observat iarna asta ca dupa 5 - 6 kilometrii ( atat fac pana servici) daca stationez la relanti cu ventilatorul pornit turometrul sta pe la 850- 900 (nu pot fi foarte precis) iar daca opresc ventilatorul, dupa 3 secunde scade turometrul la 700- 750. Cum dau pe treapta 1 a ventilatorului, creste si turometrul iar. Oricum si torsul motorului la relanti pare mai greoi cand dau drumul la ventilator. Sa fie o problema la alternator sau regulator? Acum astept sa fac o deplasare mai lunga sa vad cum se comporta cand motorul este foarte incalzit.
Comment
-
da bun materialul asta era si logica mea si daca ai sta si te-ai logic incarcare + si trece prin baterie si inchide circuitul prin borna - prinsa in caroseria masini dupa ce scoti borna numai are rost sa repet ce se poate intampla ,asa ca SELU se poate considera norocos ca nu a patit nimic la masina dar asta si poate ca a mers motorul la relantiu.
Comment
-
Originally posted by romeo-alex View Postdeci nu am inteles eu bine??
Cablul de excitatie vine din releul de incarcare si cade la statorul alternatorului prin 2 periiLast edited by IancuMIC; 27 February 2012, 22:21.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
am si eu o intrebare. am schimbat bateria dupa logan , m-a lasat dupa 6 ani, am pua alta noua , cand au masutrat cei care m-ai montat-o ca sa imi dea garantieincarca 14,3-14,4v acuma dupa 1 an de zile am masurat din nou si imi arata o valoare de 13.8v( valori masurate la relanti vara consumatori) care o fi cauza, ceva la alternator, acumulatorul dar nu cred ca are 1 an. sa aive legatura cu faptul ca am pus statie pe masina , dar are consensator montat si oricum cand am masurat am deconectat statia. mentionez ca recent am avut un incident m-ia cazut fulia de la alternator, pur si simplu s-a desfacut am fost la service dacia si au zis ca nu are nimic si au pus-o la loc. multumesc astept pareri de la cineva cre are habar
Comment
-
Tensiunea masurata la relanti, respectiv cea de 13.8v este una corecta; la masurarea in vederea acordarii garantiei, probabil acest rezultat a fost inregistrat la o turatie mai mare, pentru a fi satisfacute cerintele producatorului, care fece referire despre 14,1-14.4v.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
@mallibu- daca meseriasii au masurat tensiunea imediat dupa ce au montat bateria e normal sa fie un pic mai mare. Daca ai aparat de masura fa un experiment: masoara tensiunea dimineata, imediat dupa pornire si mai masoara si dupa ce ai mers ceva timp cu masina si o sa vezi o diferenta.
@IancuMic- n-are nici o legatura turatia cu tensiunea, ca doar d-aia e pus regulatorul de tensiune acolo.
Comment
-
Masurat de curand incarcarea la un Logan dci; 13.9v la relanti, 14.1v la 2500rpm; peste aceasta turatie nu mai creste tensiunea.
Explicatia, din punctul meu de vedere, ar fi ca datorita diversitatii consumatorilor, rezistivi, inductivi, a constructiei regulatorului, precum si a reactiei acestuia, nu se poate face un reglaj la zecime de volt.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment