Incarcare Alternator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Incarcare Alternator

    Asi dori sa aflu daca in momentul cand se decupleaza o borna de la baterie(cu motorul pornit) motorul trebuie sa se opreasca ,sau sa functioneze in continuare.
    Multumesc

  • #2
    Ar trebui sa functioneze in continuare.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • #3
      a incercat cineva asa ceva? nu cumva este riscul de a strica calculatorul atunci cand pui borna la loc?
      selu, de ce nu masori cu un aparat?
      sigpic

      Comment


      • #4
        Salut.
        Stiu ca faceam asa pe vechea dacie.
        Acum nu stiu daca sunt alte pericole
        de mers ar trebui sa mearga motorul.
        Numai bine.
        Un Logan----YNG-----
        Numai bine.

        Comment


        • #5
          Dar macar spune care-ti sunt intentiile, motorul nu se va opri daca scoti borna.
          Daca vrei sa masori cat incarca alternatoru (tre' sa incarce ~14,4V), NU se scoate nici o borna de la baterie.

          Comment


          • #6
            Intrebarea mea era adresata in urma urmatoarelor "fenomene". Bateria mea de la Logan are 3 ani si jumatate si zilele trecute nu a mai pornit dimineata. Inainte de aceasta mi s-a aprins becul de airbag si motorul s-a turat nejustificat la 1500 ture. Situatia nu a tinut mult,dar nu se explica ceea ce s-a intamplat. Mi-am cumparat alta baterie,dar la decuplarea bornei,motorul s-a oprit.Am crezut ca e alternatorul de vina. Am repornit cu bateria noua, am facut masuratori si am constatat ca altenatorul incarca corect. Asta m-a facut sa intreb daca la Logan,atunci cand se scoate o borna motorul se opreste sau nu. La motoarele cu aprindere prin scanteie cu ruptor(platina) nu trebuie sa se opreasca motorul la decuplarea bateriei,dar aici, la Logan nu stiam.

            Comment


            • #7
              Bateria functioneaza ca si tampon intre alternator si restul instalatiei.
              Adica iti garanteaza o tensiune de 12,4-12,8 V. Daca scoti bateria din circuit vei obtine direct din alternator o tensiune de aproape 18V care fluctueaza mult.
              In momentul in care faci decuplarea de la baterie si ai motorul in functiune toti consumatorii porniti se vor praji mai repede sau mai tarziu in functie de cat rezista la tensiunea mare.
              Probabil ca exista o protectie din calculator ca sa nu se prajeasca si de aceea opreste motorul.
              Te sfatuiesc sa nu mai incerci asa ceva ca s-ar putea sa te coste mult experienta.

              Comment


              • #8
                Ce bateriei inteligenta, scade si mentine voltajul de la 18v la 12v... Da releu de incarcare nu mai exista pe Logan? Parca ala facea treaba asta. Alimentarea consumatorilor electrici pleaca de la borna bateriei, nu de la borna alternatorului.

                Comment


                • #9
                  Revulsin are dreptate , alternatorul incarca prin varfuri de tensiune in functie de cum primeste excitatie in rotor.Am masurat mai de mult cu un osciloscop portabil cum incarca alternatorul ,incarcarea arata ca un dinte de fierastrau cu unele varfuri de tensiune care pot afecta unele componente electronice.Bateria are pe langa rolul ei de baterie acumulator si pe cel de a nivela ca sa zic asa acele varfuri de tensiune care poate alternatorul sa le produca.
                  Chiar am intervenit la un logan care avea bateria cu un element intrerupt , l-am pornit impins iar dupa cca. 2 km de mers asa s-a ars o siguranta de la injectie, iar becurile de la far palpaiau aiurea si cu o intensitate mai mare in timpul cat motorul a functionat .Dupa ce am inlocuit bateria si am schimbat siguranta arsa a pornit si si-a revenit la normal.
                  Last edited by GFN; 28 November 2009, 23:24.
                  Captain of the black pearl

                  Comment


                  • #10
                    acea forma de dinte de ferastrau provine de la curentul continuu nefiltrat, dar tensiuni mai mari de ~14,5V nu vor fi daca regulatorul de tensiune functioneaza normal.
                    @vasile78 borna alternatorului se intalneste cu borna bateriei si tot din acel punct se alimenteaza si consumatorii
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      ce are baba cu mitraliera
                      tensiunea scoasa de alternator poate varia intre 10 si 18 v [ functie de turatia motorului ]dar de aceaia exista releu de incarcare [stabilizeaza tensiunea] undeva intere 13.8 si 14.4
                      odata pornita masina bateria devine din furnizor de energie ,consumator deci iese din calcul
                      daca va stiti mai veseli si mergeti cu turatii de peste 3500-4000 verificati mai des tensiunea de incarcare [sau releul de incarcare ]
                      baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                      Comment


                      • #12
                        Este posibil ca la decuplarea bornei,calculatorul să se oprească.Dar nu înţeleg de ce n-ai oprit motorul, ai fi schimbat bateria veche cu cea nouă ca apoi să porneşti motorul?.Întradevăr, la vechile dacii mergea operaţiunea asta,dar la Logan s-ar putea să nu meargă din cauza calculatorului.

                        Comment


                        • #13
                          N-am oprit motorul ca sa ma conving (in logica mea) ca alternatorul incarca.

                          Comment


                          • #14
                            Poti verifica incarcarea cu un aparat de masura simplu. Cu motorul pornit trebuie sa ai la bornele bateriei 14,4V. Cu mootrul oprit, mie imi arata la baterie 12,5V (baterie de peste 3 ani). Nu e mai simplu asa decat sa dai jos bornele sa vezi daca mai merge motorul? Mai ales ca la plus sunt 2 papuci diferiti. Daca o fractiune de secunda nu sunt in contact e posibil sa se opreasca alimentarea UCE si automat se opreste motorul.
                            GL-22-TOF

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by 1.6_mpi View Post
                              acea forma de dinte de ferastrau provine de la curentul continuu nefiltrat, dar tensiuni mai mari de ~14,5V nu vor fi daca regulatorul de tensiune functioneaza normal.
                              @vasile78 borna alternatorului se intalneste cu borna bateriei si tot din acel punct se alimenteaza si consumatorii
                              @Giurisici "Revulsin are dreptate , alternatorul incarca prin varfuri de tensiune in functie de cum primeste excitatie in rotor.Am masurat mai de mult cu un osciloscop portabil cum incarca alternatorul ,incarcarea arata ca un dinte de fierastrau cu unele varfuri de tensiune care pot afecta unele componente electronice.Bateria are pe langa rolul ei de baterie acumulator si pe cel de a nivela ca sa zic asa acele varfuri de tensiune care poate alternatorul sa le produca."

                              De la borna alternatorului pana la borna bateriei cred ca exista releul ala de incarcare cu functia de a permite trecerea unui curent prin el de maxim 14,5V! Curentul care ajunge la borna bateriei este oarecum stabilizat si de aici pleaca spre consumatori, nu cred ca exista acumulator auto cu rol de stabilizare a tensiunii, cel mult reduce tensiunea ce pleaca spre consumatori prin consumul propriu (se incarca). Daca tensiunea din alternator s-ar duce direct in consumatori inseamna ca la un mers constant cu 4000 RPM se ard toate sigurantele si fierbe bateria. Asta e fizica mea de balta!
                              Last edited by vasile78; 29 November 2009, 23:09.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google