Pe Zapada Sau Gheata Franeaza Mai Bine Fara ABS Decat Cu ABS. De Ce ???

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pe Zapada Sau Gheata Franeaza Mai Bine Fara ABS Decat Cu ABS. De Ce ???

    am un logan 16v ph2 prestige si acum de cand a venit zapada am facut din curiozitate niste teste de franare. franari repetate de pe la 50 kmh. am testat mai intai cu ABS de la 50 la ora. iar dupa asta am scos siguranta de la ABS si am franat la maxim tot de la 50, din dreptul semnului de pe asfalt. am observat ca ii trebuie masinii cam 3 4 metri in plus sa se opreasca de fiecare data cand am facut testul. nu pot sa inteleg de ce. nu am cauciucuri de iarna. am mizeriile alea de kormoran dar care tot nu explica diferenta de franare. de ce franaeaza mai bine fara ABS ?

  • #2
    probabil forta de frecare face toata treaba in timp ce abs-ul nu lasa sa frece
    oricum e f ciudat nam mai vazut niciunde

    Comment


    • #3
      sincer sa fiu eu am facut 2 accidente din cauza abs-ului unu pe uscat unu pe ud acum nu stiu care ar mai fi rostu abs-ului, banuiesc, ca ar fi directia care poti sa o controlezi si atata tot in rest...
      laureate 1.5l, albastru marin

      Comment


      • #4
        am franat de cel putin 10 15 ori pe sputafete diferite. zapada batatorita, afanata inghetata gheata etc. aceleasi rezultate de fiecare data. mai bine fara abs decat cu. dar cu abs aveam control asupra directiei.

        Comment


        • #5
          si eu am logan 1.6 16v si nu am patit asa ceva cu abs-ul

          Comment


          • #6
            Esti sigur ca atunci cind intra abs nu iei involuntar piciorul de pe frina o secunda, tii tot timpul pedala sub presiune?

            Comment


            • #7
              Pai is 2 lucruri total diferite Gheata sau Zapada... pe zapada ii normal sa franeze mai pe o distanta mai mare, in schimb pe zapada nu prea cred.. Dar pe langa toate astea cu ABS ai avantajul ca tu poti sa controlezi masina sa virezi stanga dreapta in caz ca apare un obstacol in fata. Parerea mea)
              LAUREAT 1.5 DCI INTILNIRE LoganClub DUMINICA
              Enter the Matrix

              Comment


              • #8
                Intradevar, in anumite conditii ABS-ul mareste distanta de franare. Avantajul e controlul asupra directiei asta daca ai unde sa mai eviti...daca nu...pa!
                In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                Comment


                • #9
                  prosti aia care au pus absul prosti rai domne...

                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    cum zice si Sonykel... nu cred ca cei care au inventat abs-ul au muncit degeaba facand un sistem de franare mai prost decat cel precedent! dar fiecare cu parerea lui...
                    sigpicUn logan cometa BT 20 LEA

                    Comment


                    • #11
                      Despre ABS:

                      "Pe zăpadă şi macadam, ABS-ul măreşte distanţele de frânare. Pe aceste suprafeţe, roţile blocate s-ar adânci şi ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roţile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafeţe este îmbunătăţirea controlului maşinii, şi nu frânarea, deşi pierderea controlului pe astfel de suprafeţe rămâne totuşi posibilă."
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • #12
                        cred ca explicatia lui darkside e cea mai multumitoare si mai logica. se adancesc rotile in zapada si creaza forta de frecare. in schimb cu abs poti evita obstacole. si nu iau piciorul de pe pedala cand intra abs ci apas cu toata forta cat mai tare. pe gheata ce sa zic nu am avut o gheata 100 % curata ci acoperita cu zapada. o sa incerc si pe gheata si va zic ce am patit. si mai am o intrebare. e normai ca atunci cand intra abs sa se miste volanul foarte repede si scurt stanga dreapta ??

                        Comment


                        • #13
                          sustin ce a spus mai sus darksid3...e normal ca pe unele suprafete abs'ul sa mareasca (dar nu exagerat) distanta de franare, compensand prin pastrarea controlului traiectoriei; a pastra controlul masinii pe o suprafata acoperita cu gheata, sa zicem, e mult mai bine decat a te duce "sanie" unde vrea masina...
                          If it ain't broke, don't fix it!

                          Comment


                          • #14
                            Mai adaug ceva la explicatia lui darkside: zapada si gheata isi schimba constitutia/structura in momentul franarii, datorita cresterii temperaturii prin frecare, si prin urmare o distanta mai mica la franare, pt ca ori comprima straturile, ori ajunge cat mai aproape de astfalt.
                            Cel putin asa gandesc eu
                            Last edited by Cezar; 20 December 2009, 14:29.

                            Comment


                            • #15
                              Tot despre ABS, in continuearea celor spuse de darksid3:

                              "Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de frânare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente."
                              http://images.spritmonitor.de/428841_5.png Logan 1.4 MPI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google