Dar alte uleuri de cutie mai rasarite nu sunt recomandate la J-urile noastre, ci sunt GL5 (corozive pentru sincroane) si 75W90.
A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??
Collapse
X
-
Originally posted by TazMan View PostCe ulei imi recomandati sa bag in cutia de viteze a unui logan 1.4 benzina an 2007 ?
Trrebuie sa ma uit neaparat pe cutie sa vad ce cod are si sa iau uleiul dupa cod ?
Edit.
Vezi cateva posturi in urma (tocmai s-a discutat), eventual rasfoieste cateva pagini din acest topic.Last edited by IancuMIC; 23 June 2013, 16:44.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
La o varsta uleiul isi pierde din proprietati, nu ca in motor, dar trebuie schimbat. Eu il schimb la 5 - 6 ani. Anul asta am bagat Motul 70W-80. Intra in viteze mult mai misto la turatii mari. Se simte diferenta fata de Dacia Oil si Elf. Recomand Motul pentru transmisie si Castrol Edge pentru motor.
Comment
-
-
@IancuMic. Este vorba de Motul 75W-80 - greseala din partea mea de mentionare.
@Octavian. Schimbarea uleiului de transmisie a adus cu sine si o mai usoara si naturala intrare in viteze care am sesizat-o imediat. Este parca mai unsa treaba.
Referitor la indicativul uleiului, parerea mea este ca ar merita bagat in masina 80W-90 sau 75W-90. Am citit ca intra greu iarna, dar nu este chiar asa. Trebuie sa se incalzeasca putin motorul si pe urma nu mai este nicio problema. Uleiul cutiilor astora de 1.4 si 1.6 trebuie sa fie mai vascos, mai gros. Pe timpul verii, cand este caldura mare se aude zgomot dinspre cutia de viteza. Si nu este deloc rulmentul de presiune, caci cum se apasa ambreiajul nu se mai aude. O vascozitate mai mare ajuta in special cand se baga aerul conditionat. Asta scade din puterea motorului si atunci se aude ca o rasnita. Nu este ambreiajul defect, nici aerul conditionat. Este un zgomot care se aude din cutia de viteze, cu o vascozitate mai mare acest zgomot poate fi estompat. Deranjul nu este decat auditiv, caci in rest masina functioneaza foarte bine, rontaiala este perfect normala. Sa ma contrazica cineva daca n-am dreptate.
Am bagat Motul 75W-80 si la cald torid se cam flescaie si incepe sa se auda in relantiu rontaiala mai tare ca la Elf sau Dacia Oil. Recomand cu caldura 75W-90 de la Castrol sau 80W-90 tot de la Castrol. Acestea fac sa dispara acea rontaiala a cutiei de viteza la caldura mare. In viitor la unul dintre logane o sa fac aceasta combinatie cu Castrol 75W-90.
Comment
-
ma glumim si noi un pic, nu-i asa?
producatorul oare a auzit rontaiala in relanti, cand se baga AC cu GMV pe treapta maxima? sunt 3 variante si nu merge cu suna un prieten. probabil ca nu, clar nu - avea dopuri pentru urechi, a auzit dar a lasat-o asa, ca are motivatie "asa face toate". si-ar fi dat seama ca o vascozitate mai mare ar reduce zgomotul in conditii toride, cam cum a fost astazi in bucale. 75W-80 acopera tot spectrul de variatii de temperatura, d-asta l-a pus asa. Dupa mine, 75W sau 80W cu 90 este cel mai potrivit pentru vara caniculara. Dar cum iarna nu-i ca vara, nici uleiul din cutie nu se schimba dupa anotimp. cum am spus runda viitoare optez pentru castrol 75W-90, daca vad ca motulul face pe nasparliu s-ar putea sa vada mai devreme iesirea din cutie.
Comment
-
Originally posted by Winnie View Post......... parerea mea este ca ar merita bagat in masina 80W-90 sau 75W-90. Am citit ca intra greu iarna, dar nu este chiar asa. Trebuie sa se incalzeasca putin motorul si pe urma nu mai este nicio problema. .................
Am bagat Motul 75W-80 si la cald torid se cam flescaie si incepe sa se auda in relantiu rontaiala mai tare ca la Elf sau Dacia Oil. Recomand cu caldura 75W-90 de la Castrol sau 80W-90 tot de la Castrol. Acestea fac sa dispara acea rontaiala a cutiei de viteza la caldura mare. ...................
Nu stiu cum poti sa recomanzi asa calduros ceva ce nici macar n-ai folosit.
Baga tu 80W90 si sa ne povestesti cum iti intra iarna la -10 grC in viteza.
Nu stiu despre ce flescaiala rontaiala vorbesti.
Originally posted by SYL40 View PostDaca producatorul recomanda ulei 75W80 GL-4+ si doar atat, o stii el mai bine...
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostN-am de ce va contrazice, o poate face practica. Incercati sa nu rupeti levierul schimbatorului la -20 de grade afara. Asteptati sa se incalzeasca motorul si sa transfere caldura la cutia de viteze, daca aveti 75w90.
"Citat: Original a fost postat de Rac
75w90 este mai bun la temperaturi ridicate decat 75W80.La temperaturi scazute se comporta la fel !
Exact; toate uleiurile cu gradul la rece 75w, au aproximativ aceiasi densitate la rece(~0.884 kg/m3); la cald sunt diferentele. Aici vad ca multi fac confuzie intre 75w80 si 75w90, spunand ca al 2-lea e mai vascos la rece."
Nu avem de ce sa rupem levierul.
Cifra de dinainte de W exprima temperaturile joase de la care uleiul este recomandat.
Cifra de dupa W exprima temperaturile superioare pana la care uleiul face fata.
Valabil pentru orice tip de ulei de pe lumea asta !
Deci 75 W 80 cu 75 W 90 la temperaturi sub 0 grade se comporta identic !
Zgomotul cutiei de viteze cand se porneste AC-ul nu denota un ulei prost.Denota o cutie prost construita cu tolerante mari.Last edited by 77sky; 24 June 2013, 22:32.
Comment
Comment