A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @rac: de acord cu tine despre cutia de viteze. este prost construita, dar vorba inginerului de service, "stai domne fara grija ca fac toate astea de 1.4 si 1.6 model vechi. desi are zgomot este fiabila." astazi cand m-am dus sa le expun problema cu uleiul schimbat de ei, cutia zgomotoasa, mi-au pornit o alta alaturi care facea mai rau ca a mea cu ac pornit. am apasat ambreiajul si a disparut zgomotul, am lasat liber ambreiajul a aparut zumzaiala. am inchis ac a disparut si zumzaiala.

    @octavian: rontaiala am descris-o in posturile anterioare si cu 3 randuri mai sus. mecanicul meu a folosit combinatia 80W-90 si mi-a spus cum sta treaba - omul a testat-o nu vorbim vorbe. intr-adevar intra mai greu iarna cand motorul este rece, dar se asteapta incalzirea pe urma n-are nicio problema. rontaiala este estompata pe timpul verii cu acest tip de ulei. asa cum am spus nu pot face schimb de ulei cutie de iarna si de vara, dar eu o sa-mi pun in masina (pe banii mei si nu ai altora) ce tampenie vreau acolo, se numeste Castrol 75W90. nu ti-am spus sa bagi nimic in masina ta. nu hotarasc eu ce este mai bine pentru tine si pentru altii mai ales pe banii vostrii. cat despre sa nu ma bag peste producator, pot sa-ti dau exemple nenumarate in domenii unde ma pricep si pot intra peste producator, ca doar sunt inginer. este forumul acesta dacia plin de constatari pe care mai tarziu uzina le-a remediat. asa ca producatorul nu este un soi de D-zeu sa le stie el pe toate, mai da si rasol cateodata. iar asta cu cutia zgomotoasa cand intra ac este un defect tehnologic la 1.4 si 1.6, dar care nu afecteaza fiabilitatea, performante, este un zgomot.

    Comment


    • Originally posted by Rac View Post

      Nu avem de ce sa rupem levierul.
      Cifra de dinainte de W exprima temperaturile joase de la care uleiul este recomandat.
      Cifra de dupa W exprima temperaturile superioare pana la care uleiul face fata.
      Valabil pentru orice tip de ulei de pe lumea asta !
      Deci 75 W 80 cu 75 W 90 la temperaturi sub 0 grade se comporta identic !
      Asta m-am straduit si eu sa spun, dar au sarit unii sa-mi spuna ca e diferenta intre 75w-ul de langa 80, fata de 75w-ul de langa 90, ca fisele tehnice nu sunt demne de luat in seama. Mai mult, comportamentul la rece ar fi diferit, desi ambele au puncte de curgere -40, respectiv-42 oC si densitati ~egale la 15 oC, ~0.885. Adica de la -40 oC la 15 oC, unul ar lua-o razna, in ceea ce priveste densitatea, ca in final ambele sa fie le fel la 15 oC?
      Eu stiu ca exista niste valori in ceea ce privesc densitatile pe care uleiurile cu acelasi grad winter, fie de motor fie de transmisie, trebuie sa le respecte, iar determinarile dupa care se fac aceste notari ale gradului winter sunt identice, norme obligatorii chiar. Dupa 15 oC sunt de acord ca e diferenta, uleiul cu 90 e mai vascos.
      Last edited by IancuMIC; 24 June 2013, 20:18.
      Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

      Comment


      • Ai folosit 75w90 ca sa vezi cum e ? Iti zic eu...daca e un pic racoare dimineata iti agata treptele rau si maneta se misca greu. Cand se incalzeste nu mai sunt probleme.
        Dar da...75w90 este considerabil mai vascos la rece decat un 75w80.

        1. Cu 75w80 nu exista asa ceva. De exemplu Elf 75w80 are vascozitate 45 la 40 grade...Total 75w90 are 107...aproape triplu
        Cine nu ma crede...sa caute fisele tehnice

        2. uleiurile 80w90 sunt in proportie de 99.9 % doar API GL-5. Contin aditivi anti uzura in concentratii foarte mari. Astia se interpun intre frana sincron si pinion. Ce se intampla ? Sincronul nu mai franeaza pinionul si agata treptele de nu te vezi. Incercat de mine.
        A doua problema este ca mineralele din uleiul API GL-5 se depun pe sincronul de alama si sunt mai dure ca acesta. Cand are loc frecare sincron - pinion prima data se va uza acel strat de protectie...impreuna cu bucati din sincron.

        Colegule winnie...eu zici sa bagi vaselina de sine de tren. Stii cat de groasa e ? o sa zici ca e cutie electrica

        P.S. elf 75w80 http://www.total.fr/cs/Satellite?blo...&ssbinary=true

        Total 75w90 http://www.lubrica.ro/documente-lubr...FE%2075W90.pdf
        Last edited by alessandro; 24 June 2013, 20:32.

        Comment


        • Discutam de temperaturi negative, cand e rece nu?; -15, -10 oC. La 40 oC deja nu mai e rece; am si spus, diferente sunt de la 15 oC in sus.
          OF.
          Oare uleiul de motor, care e mai vascos la rece, 5w30 sau 5w40?
          Dacia logan : Cum fac sa ....? Cat costa sa ....? Unde gasesc ....? si alte asemenea intrebari
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • Discutam de ani de zile despre uleiuri. Credeam sa am stabilit niste premise, o baza corecta/adevarata de cunostinte comune de la care pornim in discutii...se pare ca nu. Asta e...eu renunt.

            Va las pe voi sa traiti cu impresia ca o sa bagati 75w90 iarna si o sa va mearga bine. Succes

            P.S.. in legatura cu vascozitatea 5w40 vs 5w30 daca vorbim de Elf uri vezi ca 5w40 are 90 iar 5w30 are 57. Intra in aceiasi limita...dar nu sunt la fel. 5w30 este mai fluid la rece
            Last edited by alessandro; 24 June 2013, 21:29.

            Comment


            • Originally posted by alessandro View Post
              Ai folosit 75w90 ca sa vezi cum e ? Iti zic eu...daca e un pic racoare dimineata iti agata treptele rau si maneta se misca greu. Cand se incalzeste nu mai sunt probleme.
              Dar da...75w90 este considerabil mai vascos la rece decat un 75w80.

              1. Cu 75w80 nu exista asa ceva. De exemplu Elf 75w80 are vascozitate 45 la 40 grade...Total 75w90 are 107...aproape triplu
              Cine nu ma crede...sa caute fisele tehnice

              2. uleiurile 80w90 sunt in proportie de 99.9 % doar API GL-5. Contin aditivi anti uzura in concentratii foarte mari. Astia se interpun intre frana sincron si pinion. Ce se intampla ? Sincronul nu mai franeaza pinionul si agata treptele de nu te vezi. Incercat de mine.
              A doua problema este ca mineralele din uleiul API GL-5 se depun pe sincronul de alama si sunt mai dure ca acesta. Cand are loc frecare sincron - pinion prima data se va uza acel strat de protectie...impreuna cu bucati din sincron.

              Colegule winnie...eu zici sa bagi vaselina de sine de tren. Stii cat de groasa e ? o sa zici ca e cutie electrica

              P.S. elf 75w80 http://www.total.fr/cs/Satellite?blo...&ssbinary=true

              Total 75w90 http://www.lubrica.ro/documente-lubr...FE%2075W90.pdf
              Orice cutie de viteze de pe lumea asta nu "agata" din cauza uleiului.Astea sunt pure inventii si povesti de adormit pe cei slabi de inger.
              Cutia "agata" cand inelele sincroane nu mai sunt in stare sa infraneze pinioanele in momentul cand pui mana pe levier.
              Principul de functionare al CV:Calci ambreiajul,trenul fix se opreste,masina este in mers(trenul mobil se roteste inevitabil) ,incerci sa schimbi vitezele,tija corespunzatoare vitezei pe care o actionezi impinge inelul sincron pe suprafata conica a pinionului pentru a se produce franarea.Inelul fiind uzat nu reuseste sa franeze pinionul si simti ca "agata" Pinionul de pe mobil nu se opreste pentru a fi cuplat cu trenul fix.Nu are absolut nici o treaba cu uleiul.Sincronul infraneaza pinionul si nu uleiul.Sub sincron,sub pinion uleiul este pelicula de ungere fara presiune.Deci nu se poate "interpune" la presiune 0 bar.Sa nu uitam ca exista orificiu de eliberare a eventualelor "suprapresiuni " direct in atmosfera.In momentul cand impingi in levier se realizeaza contact fizic intre cele doua piese,nu este ca in cazul cuzinetilor.Nu sta uleiul intre sincron si pinion !
              Cu cat uleiul este mai gros la rece cu atat pinioanele se opresc mai repede si se invart mai greu.Ungerea este prin balbotare si este dependenta de cantitatea de ulei din carter.In momentul incalzirii cutiei apar dilatarile si totul este mai lejer.Jocuri in rulmenti,intre pinioane etc...Din acest motiv avem impresia ca "merge mai bine" si nu mai "agata".De aceea apar si zgomotele,din cauza tolerantelor prea mari.

              Repet 75 sunt paramentrii sub 0 grade. 90 peste 0 grade .Este normal ca 75W80 sa fie diferit de 75W90 ,dar diferenta este numai la temperaturi pozitive !
              Last edited by Rac; 24 June 2013, 21:35.

              Comment


              • - trenul fix nu se opreste nu se opreste imediat cand calci ambreiajul.
                - trenul fix antreneaza permanent toate pinioanele de pe trenul secundar
                - cand mansonul cupleaza pe sincron acesta franeaza toata inertia trenului fix ( pinioane si disc ambreiaj care este in miscare din inertie )

                Am pus acum 2-3 pagini un material foarte util care explica pe intelesul tuturor cum un GL-5 ( fie ele 75w80, 75w90 sau 80w90 ) distruge sincroanele si afecteaza eficienta de franare a acestora.

                Am mers cu 80w90 GL 5 in cutia de SuperNova fix 1 zi ( vreo 100 km max in oras ) Dimineata imi era imposibil sa merg cu masina. Nu intra in trepte decat daca trageam levierul spre treapta cate 4-5 secunde si intra sacadat in trepte.
                Cand se incalzea la fiecare schimb se auzea un clanc de la dantura de cuplare manson - pinion. Cand am desfacut cutia am gasit bucatele foarte mici rupte din manson si pinion in suspensie prin ulei.

                Nu credeti ? bagati 80w90 ca merge bine vara la canicula si ne auzim pe threadul cu Probleme Cutie Viteze

                Comment


                • nu mai bine cumpar cateva tuburi de lubrifiant durex? 90% cutia rontaie din motive care imi este rusine sa le enumar in public.

                  cat despre vascozitati este o discutie lunga. apreciez ca faci comparatii pe cifre. oare de ce tampitii aia de la Castrol recomanda 75W90 pentru logan/sandero? sa rupa levierul iarna! merita dati in judecata pentru ca recomanda gresit uleiuri care pot degrada cutia de viteza.

                  Originally posted by alessandro View Post

                  Colegule winnie...eu zici sa bagi vaselina de sine de tren. Stii cat de groasa e ? o sa zici ca e cutie electrica

                  Comment


                  • Originally posted by Rac View Post
                    .........................
                    Cifra de dupa W exprima temperaturile superioare pana la care uleiul face fata.
                    Valabil pentru orice tip de ulei de pe lumea asta !
                    Deci 75 W 80 cu 75 W 90 la temperaturi sub 0 grade se comporta identic !
                    ..........................
                    Baga tu cu colegu Winnie 75W90 si sa ne povestiti apoi cum va intra in viteza.

                    Faptul ca unii chiar au facut treaba asta (vezi Alessandro) n-ar trebui sa va influenteze, bagati 75W90 in cutie ca e identic la rece cu 75W80 ))

                    Originally posted by Winnie View Post
                    .......... apreciez ca faci comparatii pe cifre. oare de ce tampitii aia de la Castrol recomanda 75W90 pentru logan/sandero? sa rupa levierul iarna! .........................
                    Cum spuneam, baga 75W90 sau si mai "bine" 80W90 si vezi ce rezultate ai.
                    Last edited by Octavian; 24 June 2013, 23:06. Reason: Automerged Doublepost

                    Comment


                    • Ce este mai grav aici(se stiu ei) este ca se recomanda ulei 75w-90 sau si mai grav 80w-90 doar pe baza unor supozitii pur si simplu teoretice.
                      @Iancu,@Rac si @Winnie,,bagati si incercati voi uleiurile astea in cutie si pe urma sa ne auzim cu bine cand o veni frigul. Pana atunci numai RECOMANDATI CU CALDURA asemenea prostii pana nu le incercati voi insiva!
                      Odata,,,mai demult am scris asta la recomandarea altora:

                      Sa va spun una tare:
                      Am fost la un magazin de piese auto in Rahova.Ajuns acolo intreb cat costa litrul de Castrol 5W-40(imi spune vanzatorul),,apoi intreb si ce exista de la Castrol pt cutia de viteza,,raspuns..""De la Castrol nu se pune ulei in cutia de viteza"".
                      Bun,,plec mirat de acolo si ma duc la alt magazin de piese auto si intreb acelasi lucru,,cat costa uleiul 5W si apoi intreb de ala pt cutia de viteza,,acelasi raspuns..."""Nu se pune ulei de la Castrol""".
                      Deja plec si mai mirat de al doilea raspuns primit.
                      Acum bomba finala....Ma duc si fac Itp-ul la Autoleader pe Radu Voda(aproape de Obor,paralel cu Calea Mosilor)....Cat am stat la Itp intreb pe acolo de uleiul 5W cat costa si apoi intreb si de ulei Castrol pt cutia de viteza....Raspuns,,,""nu se pune ulei de la aceasta firma in cutia loganului""".
                      Deja eram masca/perplex si fara cuvinte la auzul celui de al treilea raspuns la fel....NU SE PUNE ULEI CASTROL LA LOGAN.

                      Acum va intreb,,Ati mai auzit asa ceva ???
                      Care e explicatia??? Ca vorba aia ,am primit rapunsuri categorice de la fiecare magazin in parte si din puncte diferite ale Bucurestiului!!

                      Deci ulei pt cutie exista de la Castrol la indicii ceruti de dacie ,,,dar nu se pune in aceste cutii de logan.De ce?..Nu stiu..si poate mai stiti si altii.
                      De acelasi raspuns a avut parte si @Parvu_Alex de la alte magazine si service-uri:

                      aceleasi raspunsuri am primit si eu cand am pierdut uleiul din cutie
                      Explicatia, astia nu aveau decat ulei de cutie 75W-90 de la Castrol si toti, dar absolut toti au zis categoric CA NU RECOMANDA ASA CEVA IN CUTIA LOGANULUI.
                      Dupa cum bine stiti(daca stiti),,ulei pt cutie 75W-80 de la Castrol se gaseste foarte,foarte greu.

                      Comment


                      • Originally posted by Ivan Marian View Post
                        Ce este mai grav aici(se stiu ei) este ca se recomanda ulei 75w-90 sau si mai grav 80w-90 doar pe baza unor supozitii pur si simplu teoretice.
                        @Iancu,@Rac si @Winnie,,bagati si incercati voi uleiurile astea in cutie si pe urma sa ne auzim cu bine cand o veni frigul. Pana atunci numai RECOMANDATI CU CALDURA asemenea prostii pana nu le incercati voi insiva!
                        Odata,,,mai demult am scris asta la recomandarea altora:
                        Cred ca de data asta chiar esti rau intentionat; arata-mi postul in care eu RECOMAND folosirea uleiului 75w90 pentru cutiile de pe Logan.
                        Imi pare rau ca n-ai inteles posturile mele respectiv, faptul ca uleiurile cu acelasi grad winter au densitati, vascozitati, cum vreti sa le spuneti, asemanatoare LA RECE; -40, 15 oC.Conform fiselor tehnice; o fi alta realitatea, n-o fi eu doar asta incerc sa spun.
                        Astept postul cu RECOMANDAREA CALDUROASA.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • Originally posted by Winnie View Post
                          Referitor la indicativul uleiului, parerea mea este ca ar merita bagat in masina 80W-90 sau 75W-90. Am citit ca intra greu iarna, dar nu este chiar asa.
                          Recomand cu caldura 75W-90 de la Castrol sau 80W-90 tot de la Castrol. .
                          Originally posted by IancuMIC View Post
                          Astept postul cu RECOMANDAREA CALDUROASA.
                          Postul cu recomandarea ii apartine lui Winnie. Dar tu Iancu vii si ii sustii cu TEORIILE citite.

                          Deci,,colegul @Winnie baga in cutia lui 75w-80 de la Motul.
                          Apoi isi da cu parerea ca merge ulei 75w-90 si 80w-90 in cutia loganului, chiar daca a mai citit si in alta parte ca uleiurile astea afecteaza cutia iarna.
                          Apoi,,ca sa intareasca cele spuse,, RECOMANDA CU CALDURA asa ceva in cutie.

                          Deci,,pe ce baza afirma el asa ceva? De unde pana unde? Doar dupa propria parere?

                          Comment


                          • 75w90 e bun de recomandat cu caldura. Iarna, nu!

                            Oricum se tot vehiculeaza ideea ca vascozitatea la rece recomanda ambele uleiuri. Producatorul recomanda doar 75w80.
                            Last edited by mr.K; 25 June 2013, 10:04.

                            Comment


                            • Si ala 80w-90 este bun, foarte bun de recomandat cu caldura la maxim tot iarna.
                              Cand ajunge motorul la 4 linii, abia atunci plecati si voi dupa loc cu acest ulei 80w-90 in cutie, tot iarna, bineinteles. Asta ""daca nu se rupe levierul"", citandu-l pe Mr.K

                              Comment


                              • Inca mai astept posturile in care eu recomand folosirea uleiului 75w90 pentru cutia de viteze pe Logan; altfel voi crede ca sunt interpretari tendentioase la adresa posturilor mele sau ca cineva baga batul prin gard.
                                Eu am inlocuit uleiul din fabrica, cu Tranself 75w80; nu intentionez sa fac experimente pe masina mea, cu fel de fel de uleiuri.
                                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google