A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Tocmai ce am schimbat si eu astazi uleiul la cutie (motor de 1.4, deci JH1) si am pus Mobil Mobilube1 75w90. A bagat mecanicul cu ochii pe nivel in jur de 3.4-3.5. Precizez ca imi intra greu in viteza iarna la prima pornire dimineata plus ca in primii mii de km agata din greu 1 cu 2. Cu timpul si-a dat drumul, dar acum la 108.000 facuti in 3 ani am considerat ca e timpul.
    Ce am observat: cand am plecat cu ea din garajul mecanicului intra foarte lin. Ajung acasa, stau 10 minute si pe urma plec din nou. Dupa vreo 2-3 km simt ca intra mai greu, iar dupa inca tot pe atat isi da drumul si ramane normal. Intra mult mai usor in marsarier decat inainte si parca e mai silentioasa.
    Culoarea uleiului era un maro inchis inspre negru. N-am stat sa urmaresc eventuale urme de pilitura, dar pe ansamblu culoarea era foarte asemanatoare cu cea din poza postata de un user mai sus.
    Oricum, rau nu are cum sa ii faca. Sa vedem la -10 -20 cum se va comporta.

    Comment


    • #77
      Dupa ceva ''sapaturi'', am ajuns la concluzia ca daca schimb oloiu la cutie, musai 75W80.
      75W90 este mai vascos atat la rece cat si la cald (la rece as putea spune ca inuman de vascos, de unde si problemele de intrat in tr I si II pana se incalzeste).

      Comment


      • #78
        Si mie imi cam agata pe vremea asta geroasa in 1 si 2, la 45K o paste un schimb.
        No, apoi blana
        Taaaaaci!!! ca nu stii ce-i bine
        ...si nu uita, prietenul bun, la balamuc se cunoaste

        Comment


        • #79
          Si 75w80 e foarte vascos la rece, chiar am vazut cum arata la 0 grade si de atunci recomand numai 75w90, acum depinde si marca si modelul uleiului.
          Cel mai nou proiect auto din România!
          Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

          Comment


          • #80
            Nu chiar.
            Valorile de vascozitate se cam pastreaza de la un producator la altul (la acelasi indicativ).
            Uite ia spre exemplu 75W80: are la rece vascozitatea cinematica de 47 mm2/s si la cald de 8,5 mm2/s.
            Uita-te la un 75W90: la rece are 106(!) si la cald e 15,2 (!!).

            PS: de unde problemele la rece...
            de unde ar fi bine sa nu mai spunem (ca multi spun) ca oloiu din cutia de Logan la rece se face marmelada.
            Un 75W90 e mai ''marmelada''.
            Hotarat voi ramane la 75W80

            Comment


            • #81
              Fratilor,dar in carte nu scrie cand trebuie schimbat uleiul?
              Eu am cautat si nu am gasit.

              Comment


              • #82
                Uleiul din cutie nu se schimba, se complecteaza din 60.0000 in 60.000km.
                2004 Dacia Logan 1.4MPi
                2006 Dacia Logan 1.5dCi
                2007 Opel Astra H 1.7CDTI

                Comment


                • #83
                  Eu am plecat de la ideea ca daca-l schimb nu fac nimic rau, si l-am schimbat pe la cca.
                  7000 km. Am recuperat uleiul vechi si l-am pus intr-un PET transparent. Dupa cca. o saptamana i-am analizat depunerile, credeti-ma ca avea un strat de aprox. 1 cm (PET de 2,5 litri).
                  Oricine ar spune ca nu trebuie schimbat, mai bine nu-l ascultati, la orice cutie de viteze noua, nerodata, e normal sa apara particule metalice in ulei, deci schimbati uleiul macar o singura data.

                  Comment


                  • #84
                    corect trebuie schimbat mai ales la masinile noi si nu numai.Orice ulei in timp mai pierde din calitati si chiar daca numai ai completa tot nu scoti spanu afara.

                    Comment


                    • #85
                      Da ce ulei sa bagam?Cineva a spus elf 75w80 TRX da nu gasesc numai TRJ.Si inca o intrebare unde gasesc tipul cutiei mele?Logan 1.6 8v

                      Comment


                      • #86
                        Pai si de ce nu vrei sa bagi TransElf 75-80 TRJ ?
                        Tot de asta e si in cutie.

                        PS: aveti un tabel cu uleiurile pt Logan? 3 litri si ceva mi se para tare mult la cutia asta (desi parca asa am vazut scris intr-un tabel care nu-l mai gasesc). Multumesc
                        Last edited by Octavian; 21 January 2009, 11:15.

                        Comment


                        • #87
                          Confirm: 3.1 L.

                          Comment


                          • #88
                            Si daca bag 3 n-o sughita...

                            PS: multam

                            Comment


                            • #89
                              teoretic nu ar trebui sa existe aer in cutie , de aceia uleiul nu isi pierde din propietati ,mai bine mai completezi cu ulei vechi ca sa fi sigur ca nu sugite
                              cel putin asa fac eu la reductoare secventiale la job[e cam aceiasi treaba]
                              baiatu cu lenuta monteza filtre polen , alarme si alte cele

                              Comment


                              • #90
                                teoretic trebuie sa existe si chiar exista aer in cutie pt ca uleiul in functie de temperatura isi mareste sau micsoreaza volumul daca nu stiai iar daca nu are unde sa isi mareasca volumul te trezesti ca iti da ulei pe la semeringuri .toate cutiile de viteze sau reductoarele au in partea de sus un ventil tocmai pentru acest lucru (exista si la logan un furtunel cu un ventil alb in cap care e prins de o conducta de apa cu o clema)

                                Intrebarea mea e cum ati bagat ulei in cutie mai precis cu ce dispozitiv??
                                azi vreau sa inlocuiesc uleiul din cutie si nu stiu cum , ma gandeam la un furtun cu o palnie..
                                astept allte idei
                                Captain of the black pearl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google