La iarna o s-o pornesc cu o ora inainte, poate poate isi da drumul uleiul )) Cand se incalzeste un pic nu mai face figuri. Nici la rece nu intra prea greu, dar un pic mai greu ca inainte. Baiatul de la service pe care il cunosc, a mai pus Valvoline si la alte loganuri in cutie si nu a avut nici o plangere, sa speram ca nici eu la iarna nu o sa ma vait prea tare Teoretic daca e sintetic e mai bun, de aia si costa mai mult, dar se pare ca la cutie nu se mai aplica acelasi principiu.
A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??
Collapse
X
-
Originally posted by ham04 View Post...........Am pus in schimb ulei sintetic Valvoline 75w90. Parerea mea e ca mai bine pastram pe ala vechi, dimineata intra un pic mai greu ca inainte in viteze, nu stiu dar cred ca uleiurile sintetice nu-s bune pt cutia de logan.............................
Uleiurile sintetice pt cutie sunt foarte bune, conditia e sa se respecte indicii de vascozitate (75W80).
La iarna daca nu-l schimbi vei intampina probleme mai mari (la -5...-10 grC nu stiu cat de bine o sa-ti mai intre in tr II... ).
Si eu am schimbat uleiul (s-a bagat tot Dacia ExtraGear 75W80).
Uleiu din cutie era auriu-maro, arata bine, dar avea multa pilitura in el (probabil de la cat am carait eu cutia).
La mers, nici o diferenta, adica merge foarte bine, se schimba usor treptele, cum a mers si pana acum (76000 km).Last edited by Octavian; 12 September 2010, 10:54.
Comment
-
Poate am noroc ca am si garaj si o tin acolo, si o s-o pornesc mai devreme inainte de a pleca cu ea la drum si isi va da drumul uleiul acuma daca m-a mancat undeva sa-l schimb o sa suport consecintele. Si ca sa vedeti ce am pus, postez aici un link de pe pagina oficiala a producatorului: http://www.valvoline.com.ro/default.asp?opt=prd&idp=20
faina faza in care zice ca isi pastreaza caracteristicile la temperaturi extreme, la ce s-o referi, ca la capitolul vascozitate clar nu e asaLast edited by ham04; 12 September 2010, 10:57.
Comment
-
E un ulei bun (e semisintetic) dar nu pentru cutiile noastre
E de doua ori mai vascos la rece si la cald fata de 75W80.
Treaba asta nu-i place la cutie.
Multi cred ca daca are in fata 75W e la fel de vascos la rece ca un 75W90, dar nu e asa.
Comment
-
Treaba cu vascozitatea sta putin mai ciudat, ceva in genul decibelilor.
Mie mi-a functionat perfect cu 75W-90 cutia JH3 de pe SN, idem cu cea de Prestij (exceptie comanda ambreiajului), asa vre-o 3 ierni la rand si cam 100.00 km, pana i-am spart diferentialul.
Putina rabdare pana ajunge Prestiju' la 60.000 cand ii voi pune acelasi MobiLube SHC 75W-90 precum in cealalta. Dupa care, filmam iarna pe ger de crapa pietrele cum nu agata in nici o treapta.sigpic
Comment
-
Eu am vorbit clar despre codul cutiei de viteze la SN, idem cu cea de pe 16v.
Cand oi pune Mobilu' in ea, posibil in cursul iernii, punem de-un pariu si filmam toata treaba Din moment ce am acelasi cod de cutie nu vad unde ar fi problema. Tot ce are Dacia in gama Logan merge cu 75W_80, in materie de CV.
Cat despre 10W_40 la motor, dpv obiectiv iarna nu ai prea multe zile cu temperaturi limita, chiar si pentru 10W_40. Asa ca cine n-are bani de un ulei mai scump poate rula linistit si cu asta.sigpic
Comment
-
La tine limita de rece e acolo unde nu mai curge?
Tine iarna afara un 10W40 si un 0W40.
Personal nu mi-a venit sa cred cat de vascos putea fi 10W40 in comparatie cu 0W40 (temp de aprox -1..0 grC aratate de termometrul de pe hala).
La 25 grC ambele pareau la fel.
Tu poti sa te incapatanezi cat vei (doar e masina ta) dar cand vezi negru pe alb scris ca ii intra ceva mai greu in viteza si spui ca nu se poate (asta rezulta) e o problema...
La iarna (in pacate) va avea probleme mai mari.
Si repet, nu e singurul.
Personal recomand la toata lumea sa respecte indicii de vascozitate la cutia de viteze, nu e ca la motor.
Comment
-
Am circulat si cu 10W-40 fara probleme iarna vre-o 3 ani, Chrono-ul de la Motul.
Probleme acute care sa duca la defectarea motorului nu sunt la temperaturile de la noi. De altfel se recomanda vascozitati mici atunci cand in mod frecvent exista temperaturi la limitele uleiului.
Cat despre uleiul de cutie, se va vedea la schimb, prima data cand am pus am pus la sfatul unui care stie ce spune si n-am avut nici o problema. Pana acum n-am luat tepe cand am ascultat de sfaturile respectivului.
Despre scris negru pe alb, fara sa vreau sa ofensez pe nimeni, nu ma incred in ce scrie un coleg de forum pe care nu-l cunosc si in viata reala. In cel mai rau caz pierd echivalentul a 2 plinuri de benzina, care oricum se consuma in 2 saptamani sau mai repede.sigpic
Comment
-
Atat de idiot incat sa vb prostii nu sunt...chiar se observa ca intra mai greu in viteze mai ales la rece dupa ce l-am schimbat si imi pare rau, am mai dat si 150 de lei degeaba si e vina mea ca eu am vrut, chiar si baiatul de la service era mirat de optiunea mea. Ca la unii cu ulei sintetic 75w90 le intra bine in viteze si la rece, nu pot sa zic decat ca ma bucur pt ei, nu acelasi lucru pot spune despre persoana mea. La iarna daca e chiar imposibil sa circul cu ea asa, o sa mai strang niste bani si imi pun uleiul recomandat de producator. Acum ca s-o fac si eu pe batranul intelept si sa dau un sfat: nu recomand schimbat uleiul la cutie de viteze mai devreme de 100 000 km si nu recomand alta norma decat cea precizata in carte.
Comment
-
Originally posted by dr_mke View Post..............................
Despre scris negru pe alb, fara sa vreau sa ofensez pe nimeni, nu ma incred in ce scrie un coleg de forum pe care nu-l cunosc si in viata reala. ......
Iti mai dau un citat (de pe forumu celalalt) unde coincidenta s-a folosit acelasi ulei discutat aici: Acest ulei (Valvoline Syn 75w-90) este mai gros decat ELF TRJ 75w-80 si am probleme destul de mari cu manevrarea cutiei de viteze in special in treapta 1 si 2 pe timp rece (toamna tarziu, iarna si primavara timpuriu).
Si crede-ma (oricum tu crezi numai in tine) mai sunt multi.
Dar lasa, crede numai in tine, astia care au scris ce au patit, au bagat de la ei din burta totul, ca sa ascunda defapt cat de bun e 75W90 in cutia de Logan....deci inuman.
PS: si vezi ca Mobil1 75W90 are vascozitati similare cu Valvoline-ul.
Nu trebuie sa ma crezi, verifica personal ca sa crezi in tine insuti (sau poate nu crezi nici fisele producatorului, pt ca nu-l cunosti personal )Last edited by Octavian; 12 September 2010, 14:31.
Comment
-
Salut!
Ma bag si eu in sema pentru ca primesc informatii diferite din toate partile.
Am cam 103k cu un logan 1.4 si un mecanic mi-a zis ca se schimba ueiul in cutie la 100k , acum am fost la alt mecanic ce a zis ca la 50 k, am un prieten care lucreaza la un dealer dacia si a intrebat mecanicii si ei au zis ca nu se schimba (se schimba doar daca esti nebun si vrei sa dai niste bani).
Cam dubios ca toata lumea stie lucruri diferite.
Ieri m-am uitat si la uleiul din cutie parea ok nu era negru dar cel de la service a zis ca se vede putina pilitura si ca ar cam trebui sa il schimb(cu ulei pe care il vindea el))
Eu unu nu cred ca il schimb decat cand o sa fie nevoie de o interventie la cutie.( sper sa nu se intample))
Comment
-
Multi spun ca uleiul la cutie nu se schimba, dar sunt destule cazuri care si-au bulit cutiile pt ca s-au zgarcit si nu au schimbat uleiul. La kilometrii care ii ai merita sa-ti schimbi uleiul crede-ma, n-are rost sa faci o economie. Chiar daca are proprietati de ungere, in timp si le pierde. Dar daca il schimbi nu fa prostia pe care am facut-o eu si aceea de accepta alt indice de vascozitate. Strict mergi pe 75w80 indiferent ca e mineral sau sintetic. Chiar si Dacia Extragear e ok sau Elf sau ceva superior Motul Motyl Gear 75w80. Din cei cu mentalitatea invechita ramasa de la batrana dacie ai sa auzi ca nu se schimba uleiul doar se completeaza, dar daca gandesti logic ca orice ulei isi pierde proprietatile in timp, deci e recomandat sa-l schimbi. Eu l-am schimbat la 34000 km si 6 ani deci prea devreme, era foarte ok uleiul si fara urme de pilitura. Daca il schimbi nu lasa sa-ti puna ei ce vor, vina tu cu uleiul tau numai sa respecti indicele de vascozitate.
Comment
Comment