Originally posted by andrei
View Post
A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??
Collapse
X
-
Originally posted by andrei View PostAsa e, dar trebuie inlaturat spanul ala care poate sa apara de la fabricatie, si cum altfel, decat prin schimbarea uleiului.
Comment
-
Pai pilitura poate aparea si in baia de ulei, nu numai in CV. Si chiar e reala treaba, mai informati-va si voi...
Comment
-
Andrei, de acord cu tine, pilitura poate apare de oriunde, dar atat timp cat uleiul nu este afectat termic, asa cum este afectat in motor, uleiul de cutie nu se degradeaza, si oricum, daca problema era atat de grava, Dacia impunea schimbarea uleiului la intervale regulate.
Comment
-
Corect. Uleiul nu intra in contact termic cu nimic, dar asta nu inseamna ca in timp (peste 4-5 ani) nu isi pierde proprietatile de ungere. Teoretic nu ar trebui sa le piarda, dar practic... Si uleiul din cutie e Elf din cate stiu, care e foarte gros, ca o marmelada (cine a schimbat stie) si nu stiu cat de bun e. Oricum, eu recomand schimbarea pe la 10.000 km ca sa se elimine eventuala pilitura si peste 4-5 ani, pentru cine tine masina atata timp.
Comment
-
Originally posted by Sp!ke View PostAndrei, de acord cu tine, pilitura poate apare de oriunde, dar atat timp cat uleiul nu este afectat termic, asa cum este afectat in motor, uleiul de cutie nu se degradeaza, si oricum, daca problema era atat de grava, Dacia impunea schimbarea uleiului la intervale regulate.
Originally posted by andrei View PostCorect. , dar asta nu inseamna ca in timp (peste 4-5 ani) nu isi pierde proprietatile de ungere. Teoretic nu ar trebui sa le piarda, dar practic... Si uleiul din cutie e Elf din cate stiu, care e foarte gros, ca o marmelada (cine a schimbat stie) si nu stiu cat de bun e. Oricum, eu recomand schimbarea pe la 10.000 km ca sa se elimine eventuala pilitura si peste 4-5 ani, pentru cine tine masina atata timp.Last edited by andrei; 29 December 2007, 22:40.
Comment
-
Daca ma gandesc bine, uleiul din cutie are rol de a lubrifia, nu are rol de racire. Ce doamne-iarta-ma sa raceasca? Aerul de-afara? cutia de viteze se incalzeste pentru ca are contact direct cu motorul (care este fierbinte!), nu pentru ca se invarte ceva in ea. Ca fapt divers... ai mers vre-odata cu o masina ce nu mai are ulei in cutia de viteze? Daca "da", spune-mi, te rog, cum s-a comportat!
Comment
-
Originally posted by Sp!ke View PostDaca ma gandesc bine, uleiul din cutie are rol de a lubrifia, nu are rol de racire. Ce doamne-iarta-ma sa raceasca? Aerul de-afara? cutia de viteze se incalzeste pentru ca are contact direct cu motorul (care este fierbinte!), nu pentru ca se invarte ceva in ea. Ca fapt divers... ai mers vre-odata cu o masina ce nu mai are ulei in cutia de viteze? Daca "da", spune-mi, te rog, cum s-a comportat!
Comment
-
mama ei de fizica... deci uleiul din cutie are rol de lubrifiere... daca nu ar fi ulei din cutie frecarile ar fi foarte mari deci temperaturi ridicate ce duc la diliatarea pieselor sau chiar la ``sudarea`` lor dar fiind ulei frecarea este redusa deci temperaturi mici...
sigpic
Comment
-
Originally posted by SoNyKeL View Postmama ei de fizica... deci uleiul din cutie are rol de lubrifiere... daca nu ar fi ulei din cutie frecarile ar fi foarte mari deci temperaturi ridicate ce duc la diliatarea pieselor sau chiar la ``sudarea`` lor dar fiind ulei frecarea este redusa deci temperaturi mici...
Comment
-
Originally posted by SoNyKeL View Postda in prima faza va reiesii un span si dupaia peisele se vor suda...
PS. nu indrazniti sa ma contraziceti am calat o cutie de viteze pa autostrada soarelui din motiv ca misa scurs tot uleiul din cutie...
Comment
-
off topic da era masina mea dar nu am stiut ca am ramas fara ulei oservasem cu vreo 20km in urma ca nu mai am kilometraj am oprit intrun refugiu
cand sa plec sa auzit un huruit urat
am oprit iar mam uitat dar nam vazut nimic suspect nici nu stiam la ce sa ma uit am plecat din nou si era totu ok
si am ajuns la 110 si dupa 30 de secunde poc buf sau rupt planetarele sau infipt in jenti urate momente nu tu frane nu tu directie...
sigpic
Comment
-
Originally posted by SoNyKeL View Postoff topic da era masina mea dar nu am stiut ca am ramas fara ulei oservasem cu vreo 20km in urma ca nu mai am kilometraj am oprit intrun refugiu
cand sa plec sa auzit un huruit urat
am oprit iar mam uitat dar nam vazut nimic suspect nici nu stiam la ce sa ma uit am plecat din nou si era totu ok
si am ajuns la 110 si dupa 30 de secunde poc buf sau rupt planetarele sau infipt in jenti urate momente nu tu frane nu tu directie...
Comment
Comment