A schimbat careva uleiul la cutia de viteze??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mai mult ca sigur ai perceput o rezonanta transmisa de la rulaj.Nu cred ca e de la cutie,doar pentru ca ai schimbat uleiul.
    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

    Comment


    • Ulei in cutie se pune cat da cartea, daca nu ma insel 3.4 litri. O cantitate sub aceasta compromite in timp treapta a 5-a. Pinionul cu pricina este cel mai sus si in capat, nefiindu-i asigurata astfel lubrefierea corespunzatoare cu doar 3 litri de ulei.

      Pune mana si completeaza pana la cantitatea prescrisa. Foarte dificil de pus cantitatea corecta, corespunde orificiul de umplere cu 3.4 litri capacitate. N-ai cum sa dai gres, decat daca umpli cutia pe la orificiul de aerisire, cu ventil de plastic, din partea superioara.







      sigpic

      Comment


      • In carte scrie 3.1 sau 3.2 litri. Nu cred ca se scurge absolut tot, 100-150 g tot mai raman acolo deci 3 litri ar trebui sa fie ok.
        '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

        Comment


        • cum se simte la voi cutia de cand cu frigul ? Eu bag f greu in viteza cu masina rece .Nu exista ceva ulei mai ok care sa fie iarna bun ?
          Aceeasi poveste imi pare si la servo , mai nou parca si pompa se aude ceea ce inseamna ca e fortata un pic .
          Last edited by Cristi_Xp; 27 November 2011, 15:40.
          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

          Comment


          • si la mine intra mai greu acuma , pana se incalzeste putin masina.

            Comment


            • La mine intra ca unsa, ulei Elf NFJ 75W-80. Poti proba cand poftesti, dimineata pana in 07:30.

              Uleiul in cutie se schimba pe cutie calda, rece nu curge tot. Cantitatea de ulei care ramane in cutie nu sare de 50 ml, asa ca 3 litri nu sunt deloc ok. Este ok atunci cand uleiul este la nivelul busonului de umplere.

              Eu am masurat uleiul scos la primul schimb, 3.4 litri, pusi din fabrica. Loganul 1.4 al unui prieten, caruia i-am schimbat uleiul la cutie acum 2-3 saptamani avea aceiasi cantitate, 3.4 litri, rulat 96.000 km.

              Daca la cutiile noi exista modificari si s-a redus cantitatea, nu stiu. Metoda infailibila este cea cu busonul lateral de umplere. Exista insa si marci care la care nu poti verifica astfel si trebuie pus cu strictete dupa specificatii :P


              Last edited by dr_mke; 27 November 2011, 15:56.
              sigpic

              Comment


              • Si mie imi intra mai greu dimineata ca atunci cand e cald afara sau cand se incalzeste, asta e clar. M-as mira sa intre la cineva la -10* dimineata la prima cheie la fel cum intra la +30* afara cu masina calda, totusi uleiul nu are aceeasi vascozitate. Are 3 ani si jumatate masina si 65000 km, la anul cand s-o incalzi cred ca ii schimb uleiul in cutie (si cel de servo), oscilez intre Elf 75W80 si Motul 75W80...

                @ dr_mke - eu spun ce am vazut prin diferite materiale de documentatie. Acum cat a pus uzina nu e neaparat etalon, multi s-au plans ca aveau ulei peste maxim in motor cand au ridicat masina, asta nu inseamna ca aceeasi cantitate trebuie pusa si la schimb, sa mergi cu el peste maxim.
                Last edited by Shakar; 27 November 2011, 16:03.
                '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                Comment


                • [QUOTE=dr_mke;1118128]Ulei in cutie se pune cat da cartea, daca nu ma insel 3.4 litri. O cantitate sub aceasta compromite in timp treapta a 5-a. Pinionul cu pricina este cel mai sus si in capat, nefiindu-i asigurata astfel lubrefierea corespunzatoare cu doar 3 litri de ulei.



                  La turatia arborilor (arborele primar are aceiasi turatie cu cea a motorului) care antreneaza uleiul formand o ploaie nu cred ca mai ramane un punctisor fara sa fie uns;si apoi 200-300 de ml.de ulei in minus chiar nu cred ca ar fi o problema.
                  La urma urmei orice carter are si un minim.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Eu am avut sonda de marsarier rupta si a curs ulei prin ea. Cand am dat jos uleiul din cutie mai era doar 1.4 L. Am pus ulei pana in gura, 3L, si mergea la fel ca inainte. Nu spun ca e ok sa ai atat de putin, doar sa nu va mai panicati ca puneti cu 100ml mai putin pentru ca in carte se spune punctul maxim, deci exista si un punct minim, cum e la motor. Daca la mine care aveam 1.4L nu s-a intamplat nimic la cutie la 3L nici nu imi pun probleme sa se intample ceva.

                    Mai nou am incercat sa desfac acel capacel de palstic sa verific daca e pana in buza si nu am reusit... Imi dati vreo idee cum sa il apuc mai bine? Am incercat si de sub masina si tot nu am reusit.

                    Comment


                    • Decat ca pinionul de treapta 5 este cel mai sus dintre toate. Carterele de CV nu am auzit sa aiba nivel ''de minim'' specificat in documentatia de intretinere.

                      @ Shakar: de vreme ce cutia are orificiu de umplere si control, iar manualul iti spune ca la inspectie uleiul trebuie sa fie LA NIVELUL ORIFICIULUI DE UMPLERE, iar daca nu este se completeaza. Nu exista loc de alte discutii ori interpretari.

                      Cutia intra in toate treptele usor, la Deva am prins si -12 deja. Faza cu intratul greu in viteza este fie din cauza uleiului uzat excesiv, fie din cauza excedentului de timp liber al Loganistului, care vrea sa vada ce ce-i merge masina asa de bine

                      Intrat greu in viteza vedeam la M90, care la -10 grade era atat de vascos ca nici nu puteai da drumul la ambreiaj imediat, ca-ti murea motorul instant. Cei mai multi insa se pare ca n-au prins uleiurile astea pe 1300
                      sigpic

                      Comment


                      • Eu ca sa verific luam joja de ulei si o bagam in orifiul de umplere. tineam degetul unde eram la orificu si vedeam care era diferenta de nivel.

                        Nici la motor nu scrie ca minimum e 3L sau 2.9. Scrie doar ca se baga 3.3L cu filtru (la 1.4 si 1.6 8v) si sa verifici pe joja daca este intre acel min si max.

                        Comment


                        • eu am obiceiul sa mai schimb uleiu din cand in cand in cutie ... Cum cutia asta o am de vreo 30-40 mii pe masina si bineinteles atunci s- a pus ulei nou si la vreo 90 mii cand am facut directia l-am schimbat din nou nu vad legatura . Din cate imi amintesc am pus ceva motul pentru transmisie .Din cate stiu uleiu din cutie la rece e ca gemul ,deci pana se incalzeste e un pic normal sa faca asa . Eu nu m-am referit ca nu intra , ci ca intra dar ceva mai greu decat obisnuia inainte si daca se poate face ceva in privinta asta .Plus ca nici la servo nu mi se pare oarecum normal sa faca zgomot pompa din cauza ca e frig ...
                          Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                          Comment


                          • [QUOTE=dr_mke;1118160]Decat ca pinionul de treapta 5 este cel mai sus dintre toate. Carterele de CV nu am auzit sa aiba nivel ''de minim'' specificat in documentatia de intretinere. :


                            Intr-un reductor,sau cutie de viteze nu toate piesele sunt in contact cu uleiul;ungerea prin balbotare implica ungerea prin stropire,acea ploaie de care am vorbit.Pinionul arborelui primar cu care intra in contact cel de la viteza de care vorbesti il va unge in mod sigur.
                            Intotdeauna exista o limita maxima si minima intre care se poate merge fara probleme,chiar nespecuficata;sunt destui care au completat cate 0.5l de ulei in cutie si pana atunci au mers mult si bine.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • @ dr_mke & shakar & iancu mic

                              pinionul de treapta a 5 a se afla intr un carter complet izolat de restul cutiei. ungearea se face printr un canal / tzevusca care scuipa ulei fix intre pinioane. uleiul il trage de jos din partea inferioara din celalalt carter unde se alfa restul treptelor 1234.

                              eu mi am schimbat personal uleiul. am intrat 3 litri in cap si a dat foarte putin pe afara. sa vrei sa bagi 3.1 sau 3.1 litri este imposibil. da pe afara

                              intratul greu in viteze la temperaturi foarte scazute la plecari de loc se rezolva cu un spritz.

                              Comment


                              • Eu am spus ca intra mai greu decat atunci cand e cald, nu ca intra greu. Vrei sa spui ca tie la -12 grade iti intra in viteza la fel ca vara ? Ma refer cand o pornesti prima data, cand e rece bocna. E imposibil asa ceva, uleiul se ingroasa. De intrat intra fara probleme, nu agata dar intra ceva mai greu. La fel si cu TR1 din mers (la viteze mici), cand e rece intra ceva mai greu fata de atunci dupa ce am facut ceva km, asta iarna. E ceva normal.

                                Cat despre nivel, ai dreptate, nu exista loc de interpretari, daca in manual nu spune de 3.4 atunci nu punem atat .

                                PS - am gasit 2.8, 3.1 dar 3.4 nicaieri.
                                Attached Files
                                '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google